Peugeot 207 zwart

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Peugeot 207 zwart

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269337
    kadett-supreme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Onlangs deze Peugeot weer netjes gemaakt. Deze was aardig mishandeld door de vorige eigenaar. De foto’s spreken voor zich.

      Het stappenplan was als volgt:
      -foamen en wassen
      -clayen
      -polijsten

      De iron-x aan het werk:

      Ook de plekken die meestal vergeten worden:

      Polijsten, halve motorkap:

      Nog een aantal voor/na foto’s:

      Na het polijsten de auto ontvet en voorzien van een laagje PB black hole en daarna als wax Collinite #845 aangezien deze makkelijk is te verwerken en een goede bescherming biedt in de winter. De nieuwe eigenaar was er blij mee.

      En het eindresultaat:

      En nog even samen met de situatie voor de behandeling:

      #18262873
      turbo.d
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2013

        die auto ziet er netjes uit; maar als je mijn menig vraag heb ik veeel liever die spijlbussen die erachter staan.
        :agent 8)

        #18262874
        kadett-supreme
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2004

          nou ik weet niet of je die wel wil hebben………. 1 ervan is al jaren in restauratie en de andere is de donor. er is al voor meer dan 10.000 aan verspijkerd en waarschijnlijk zal het nog veel meer gaan kosten. ze komen allebei uit brazilie volgens mij en er lijken een aantal onderdelen te zijn die het begeven zodra ze op nederlandse bodem terecht komen.

          maar ik ben het met je eens…… als het busje straks helemaal klaar is, is het een plaaaaatje!

          #18262875
          turbo.d
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 June 2013

            Tja dat het Braziliaanse bussen zijn kon ik zo snel niet zien. Ik ben wat dat betreft meer gecharmeerd van het Duitse fabrikaat. Dus de T1 tot 1968 of de T2 1967 tot 1979. ( dat is dan ook mijn oldtimer)

            #18262876
            kadett-supreme
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              mee eens :thumb

              #18262877
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Mooi resultaat! Hoe bevalt die Iron X? Ik heb onlangs de velgenspray van PB aangeschaft en ik moet zeggen dat die prima werkt en niet stinkt.

                #18262878
                Harjan
                  Lid sinds:
                  17 October 2005

                  Non ferro ruikt anders ook nog best naar rotte eieren.

                  Collinite 845 blijft een heerlijke wax.

                  #18262879
                  kadett-supreme
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    Iron x bevalt prima. Veel beter dan de non ferro. De non ferro doet zijn werk ook wel, maar minder goed dan iron x. Velgenreiniger van PB is ook goed, maar dit is geen de-ironizer.

                    Iron x is geen velgenreiniger zoals veel mensen denken. Dit gebruik je pas als NA dat ie je velg hebt schoongemaakt met velgenreiniger/shampoo.

                    #18262880
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Ah en het voordeel van dat de-ironizen? (Wil het eigenlijk ook niet weten, gaat dadelijk weer een bestelling worden ;) )

                      #18262881
                      kadett-supreme
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 July 2004

                        Het voordeel is dat de ijzerdeeltjes die in/op de lak zitten hiermee reageren en dus paars worden. Dus aangekoekte remstof etc zal hiermee (gedeeltelijk) verdwijnen. Desnoods een extra behandeling. Mag ook gewoon op de lak van de auto. Wel heeeeel goed naspoelen.

                        Nadeel is dat iron x welke naar mijn mening het beste is, niet bij de webshop te krijgen is waar de meesten hier bestellen. Een alternatief is van het merk valet pro. Hier weet ik wel een adres voor en kan ik evt via pb geven.

                        #18262882
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          @kadett-supreme wrote:

                          Het voordeel is dat de ijzerdeeltjes die in/op de lak zitten hiermee reageren en dus paars worden. Dus aangekoekte remstof etc zal hiermee (gedeeltelijk) verdwijnen. Desnoods een extra behandeling. Mag ook gewoon op de lak van de auto. Wel heeeeel goed naspoelen.

                          Nadeel is dat iron x welke naar mijn mening het beste is, niet bij de webshop te krijgen is waar de meesten hier bestellen. Een alternatief is van het merk valet pro. Hier weet ik wel een adres voor en kan ik evt via pb geven.

                          Mag het ook op gepoedercoate wielen?
                          Heb je daar ervaring mee?

                          #18262883
                          kadett-supreme
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 July 2004

                            ja hoor, dat kan gewoon. niet te lang laten zitten en met veel water spoelen.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.