Passen Astra onderdelen op Zafira?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Passen Astra onderdelen op Zafira?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343065
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Na mijn aankoop van een tweedehands Zafira A, moet ik nu wel zo vlug mogelijk een Workshop Manual kopen.

      https://haynes.com/en-gb/vauxhallopel-astra-zafira-petrol-feb-98-apr-04-haynes-repair-manual

      Aangezien deze manual zowel voor de Zafira als voor de Astra dient, neem ik aan dat deze technisch gelijk zijn.
      Kan ik dan onderdelen kopen van een Astra en op mijn Zafira plaatsten?

      #18343071
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Bepaalde dingen zijn het zelfde, maar het ligt aan wat voor onderdelen. Motor onderdelen is eerder motortype afhankelijk, dus niet zo zeer Astra of Zafira. Maar kappen aan de binnenzijde bv weer niet.

        Wat zoek je aan onderdelen?

        Greetz Emiel

        #18343090
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Bvb.
          Ik weet niet in hoeverre de onderkant van van de carrosserie overeenkomt en of de uitlaten hetzelfde zijn.
          Kwestie van één uit een oude stock te kunnen kopen ofzo.

          De Zafira heeft waarschijnlijk een tijd stilgestaan voor ik hem kocht.
          Er zijn gaten in de buitenste wand van de achterste uitlaat geroest en zo is er ook al een bevestiging verdwenen.
          Deze waarschijnlijk originele uitlaat is in vorm geperst.
          maar ik heb online al afbeeldingen gezien van klassieke gewalste uitlaten, bvb. van Asmet.

          Hier zie je dat de Zafira al een tijdje ongebruikt is blijven staan.

          #18343249
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Voor een Zafira A uitlaat moet je ervoor zorgen dat je een uitlaat hebt die voor de astra G station / Zafira a is. Dan zit je namelijk goed. Want een Zafira A heeft de lengte van een Astra G station qua uitlaat ophanging.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.