passen 14 inch velgen op een b1 1.8 ??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum passen 14 inch velgen op een b1 1.8 ??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243618
    erosnl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2006

      Hallo

      kan er op mijn vectra b1 1.8 14 inch velgen ?
      ik heb nu 16 inch maar ben op zoek naar 14 of 15 inch winterbanden
      ik heb een setje tigra wielen maar de banden zijn te laag en in 14 inch is er veel meer te vinden

      ik wil de tigra wielen ook wel ruilen voor stalen velgen 15 inch met de goede bandenmaat zomer of winter maakt niet uit

      gr erik

      #17946992
      Seth
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2009

        Hey,

        Heb de laagste uitvoering van de Vectra B1 (GL) en die heeft 15″ stalen wielen. Ik dacht dat je bij Vectra B begon bij 15″ en dat je niet kleiner kon dmv de remklauwen. :hmmz

        Grtz Seth

        #17946993
        sjouke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2006

          als je goed kijkt naar je reserve wiel … dan is dat een 14 incher … dus ja als je je originele remmen nog hebt moet dat passen

          maar voordat ge koopt … altijd eerst ffkes passen he :thumb

          #17946994
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            inderdaad,
            op de 4-steeks vectra b’s (de B1 1.6, 1.8 benzine en diesels) hebben 256 mm schijven voorop
            daar past 14 inch overheen en zijn daar met stalen velgen ook af-fabriek mee geleverd.

            5-steeks vectra’s (B1 2.0 en 2.5 benzine en ALLE B2 modellen) zijn geleverd met 288 mm schijven voorop
            daar past minimaal 15 inch overheen.

            #17946995
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              lichtmetaal 14″ zal dan wel moeilijker worden aangezien die dikker zijn, daar moet je even rekening mee ouden.

              #17946996
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                moet kunnen volgens mij, maar ik zou het zowiezo altijd passen.

                plus het feit dat je bij 14 inch banden wel een erg hoge band krijgt.
                wat resulteert in een beetje wobbely wobbely rijgedrag :) (ik ben 225/40/18 gewend :D)

                195/65/15 is overigens ook een van de meest voorkomende en daardoor ook goedkopere bandenmaat.

                #17946997
                Seth
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 September 2009

                  Ah ok, dan was ik idd verkeerd omdat ik een 2.0i heb met een volwaardig reservewiel. ;)

                  #17946998
                  erosnl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2006

                    @sjouke wrote:

                    als je goed kijkt naar je reserve wiel … dan is dat een 14 incher … dus ja als je je originele remmen nog hebt moet dat passen

                    maar voordat ge koopt … altijd eerst ffkes passen he :thumb

                    ik heb toch wel een 15 inch stalen velg als reserve wiel met een 195 65 r15 band

                    dan houd ik het toch maar op 15 inch minimaal

                    thx

                    #17946999
                    sjouke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2006

                      tsja ik heb een 14 incher achterin liggen en ook een B1 1.8 dus ja ge mot het maar weten maar heb al meerdere malen met 14 inch naar huis gereden :P

                      #17947000
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        14 inch past op alle 4gaats Vectra’s B met originele remmen.

                        Let op Met licht metaal, deze passen niet allemaal… (Citaat / herhaling van Bas Reijnders)

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.