Pasklare speakerset Astra G (5 deurs)

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Pasklare speakerset Astra G (5 deurs)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262963
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Bonjour u allen!

      Voor de Astra ben ik opzoek naar een iets mooier/voller/warmer geluid.
      Nou weet ik, hoe meer geld, hoe gekker je kan doen…. maar het hoeft ook niet over de top te worden:D

      In de corsa lag een dubbele Polk met 1000 wat RMS, dat was leuk…. maar die tijd is voorbij:D

      De bedoeling is dat je er niks van ziet, dus ook geen versterker tegen de achterbank geschroefd.

      Keuze voor de subwoofer staat al zo goed als vast, die wil ik namelijk in het reservewiel hebben

      Voor zover bekend bij mij zitten er in de achterdeuren 13cm speakers, en deze heb ik nog over uit de Corsa.
      Voor de voordeuren (ik meen 16.5?), kwam ik deze pasklare set met ringen tegen:
      http://www.car-products.nl/speakers/2224-pioneer-ts-q172c-4977729850055.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Alles (behalve) de subwoofer zal rechtstreeks aangesloten worden op een goede radio (Alpine 9880R).
      Nu is mijn ervaring met Pioneer echt 0 en daarom de vraag of iemand ervaring heeft met deze compo set en/of subwoofer.

      Mijn gedachte was, dit kopen en een paar rollen Dynamat (of goedkope variant) en de boel isoleren.
      De auto hoeft niet uit elkaar te trillen, er moet gewoon een wat voller geluid naar voren komen maar uiteraard moet er ook wel wat bass bij zitten.

      Gaat mij dit lukken met bovenstaand, of zijn er nog andere leuke alternatieven?

      #18203586
      KvD
        Lid sinds:
        31 March 2014

        Ik heb de pioneer set ook, prima geluid.

        Hier voor 100 euro incl verzenden.
        http://www.coolsound.nl/pioneer-ts-q172c-speakerset/P5484″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        groet
        Klaas

        #18203587
        Stefke82
          Lid sinds:
          7 August 2014

          Heb zelf de sub gehad in een focus station. Prima aanvulling als het puur voor opvulling gaat. Hetis natuurlijk geen killer.
          Maar als het puur en alleen voor opvulling gaat (met een beetje extra) is het zeer zeker een prima keuze.

          #18203588
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            Subwoofer heb ik ondertussen al een tijdje in de auto.
            Keuze is iets anders geworden toen. Geen Pioneer maar Alpine (actieve subwoofer)
            http://www.alpine-europe.com/p/Products/powered-subwoofer-boxes45/swe-815″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Ook geen killer natuurlijk, maar geeft voldoende bass om de spiegels te laten trillen ;)….. Dat was al meer als genoeg haha.
            Collega van mij heeft zo’n platte Pioneer subwoofer (TS-WX77A meen ik). Die ligt kwa prijs ietsjes hoger, maar komt bij lange na niet in de buurt bij die kleine Alpine.
            Speakers nog steeds naar opzoek.
            De Pioneer set die kant en klaar is voor de Astra ziet er leuk uit, maar denk dat ik nu alles met Alpine afmaak.
            Zal in prijs misschien (?) iets duurder zijn, maar dan heb ik alles in 1 lijn en daar voel ik ook wel iets voor haha.

            #18203589
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Jij bent de eerste die zegt dat van de actieve subwoofers een Pioneer lange na niet in de buurt komt van de Alpine. Ik heb tot nu toe nog geen actieve subwoofer gehoord die better klinkt dan de TS-WX77A. Want die klinkt echt geweldig voor maar 100Wat RMS. En het grote voordeel van deze Pioneer subwoofer is dat je relatief weining ruimte kwijt bent in de kofferbak. En je kunt er gewoon spullen er boven op plaatsen zonder problemen.

              Ik heb zelf voor in mijn achter deuren van mijn Zafira A. Pioneer speakers TS-G132CI 2-weg systeem met aparte tweeters geplaatst. En er komt een mooi en zuiver geluid uit. Ik ben er zelf zeer tevreden over. Zie foto’s halverwege pagina; (viewtopic.php?f=187&t=184358&start=25).

              Succes met jouw keuze. :thumb

              #18203590
              dennisnmgn88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2012

                @Dolby wrote:

                Jij bent de eerste die zegt dat van de actieve subwoofers een Pioneer lange na niet in de buurt komt van de Alpine. Ik heb tot nu toe nog geen actieve subwoofer gehoord die better klinkt dan de TS-WX77A. Want die klinkt echt geweldig voor maar 100Wat RMS. En het grote voordeel van deze Pioneer subwoofer is dat je relatief weining ruimte kwijt bent in de kofferbak. En je kunt er gewoon spullen er boven op plaatsen zonder problemen.

                Ik heb zelf voor in mijn achter deuren van mijn Zafira A. Pioneer speakers TS-G132CI 2-weg systeem met aparte tweeters geplaatst. En er komt een mooi en zuiver geluid uit. Ik ben er zelf zeer tevreden over. Zie foto’s halverwege pagina; (http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=184358&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;).

                Succes met jouw keuze. :thumb

                Hooo…. nergens zeg ik dat actieve subwoofers van Pioneer bij lange na niet in de buurt komen bij Alpine subwoofers.
                Ik geef aan dat de TS-WX77A van Pioneer niet in de buurt komt bij de SWE-815 van Alpine.
                Buiten dat zijn er genoeg (weliswaar andere prijsklasse) actieve subwoofers beter als de Pioneer en Alpine.

                Ik weet niet of je de Alpine heb gehoord, maar dan zou je zonder enige twijfel mijn mening delen ;). Hoe goed de TS-WX77A ook klinkt, de SWE-815 klinkt mooier/voller/warmer/VEEL MEER BASS!
                Ook nu ben ik zeer weinig ruimte kwijt, en het voordeel is…. mocht ik de ruimte echt nodig hebben, stekkertje los en kistje eruit.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.