pas op bij bestellen bij webshop carok.nl

Forumindex Forums Overige Auto algemeen pas op bij bestellen bij webshop carok.nl

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257377
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Pas op bij bestellen van spullen van carok.nl.

      Ik zocht naar een setje originele opel olie met filter, kwam bij hun een setje tegen me filter voor astra H 1.4XeP 90PK vanaf 2004 tot nu, ergens tussen de text staat met kleine lettertjes iets van een motornummer, maar aangezien ik er een uit 2006 heb neem je aan dat als er vermeld staat vanaf2004 dat het wel goed zit, nou niet dus tijdens het olieverversen blijkt dat het oliefilter niet past.

      Naar de lokale automaterialengroothandel en ik laat daar het filter zien waar hij meteen zegt jij hebt toch een 2006 ? en pakt uit het magazijn het filter wat er wel in moet, het filter wat dus bij carok (of liever gezegd car-niet-ok) aangeboden wordt past niet in 2004,2005 en (gedeelte?)2006 modellen :swear
      Uiteraard verschillende malen contact gezocht met carok, eerste keer geen reactie, week of wat later een vage reactie waarbij uiteraard de schuld weer op de klant wordt afgeschoven, ja je filter mag je terugsturen op eigen kosten, ja leuk kost meer dan wat je er voor terugkrijgt.

      pas dus op bij carok.nl mag duidelijk zijn dat ik daar nooit meer wat zal bestellen.

      Mark

      #18137815
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Dus je negeert de motorcode en roept dan dat het hun fout is?

        #18137816
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Lol. ..das het leuke van onderdelen bestellen via internet.
          Het is goedkoop. Dat zeker. Maar je moet altijd zelf goed kijken wat er op hoort. Via motorcodes en bouwjaren….

          Maar ik ging mooi geen drama maken over een filter wat nog geen 10tje kost. ..lekker laten wezen. Je hebt nu toch de goeie

          #18137817
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            @ McKaamos, Nee als hun aangeven dat het al vanaf 2004 gebruikt kan worden en het helemaal niet past in een 2004 en 2005 en in mijn 2006 ook nog niet dan zetten ze het verkeerd op hun site.

            je zou kunnen verwachten dat er misschien in 2004 of 2005 wat overgangen zijn geweest maar toch niet meer in 2006, het blijkt dus dat ze in iedergeval vanaf mijn 2006 en alle voorgaande NIET passen en dus helemaal niet in de lijst zouden mogen staan.

            Duidelijk dat hun niet weten wat ze verkopen.


            @Fearless
            , ja de lokale automaterialengroothandel wist direct wat erin moest, helaas konden zij niet de originele opel olie leveren, het gaat me niet zo zeer om het filter van 10 euro wel om anderen te waarschuwen niet af te gaan op wat men beweerd op de site van car-ok.

            #18137818
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Wat is het kenteken van je auto?

              #18137819
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                bouwjaar 19-06-2006 1.4XEP 90pk

                dat zou dus betekenen denk ik zo dat alle astra H 1.4 xep voor 06-2006 niks kunnen met het filter, misschien dat ze in de 1.4XEL passen maar die is helemaal niet geleverd in Nederland of omringende landen voor zover bekend, het is mij dan ook een raadsel waarom carok vermeld dat er 2004 en 2005 modellen zijn waar dit in zou passen want zelfs in mijn 2006 past dit niet.

                Mark

                #18137820
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Post de link naar de betreffende pagina dan eens.

                  Want ik denk nogsteeds dat je de bouwperiode van de Astra H hebt aangezien voor de bouwperiode van de motor.
                  Je vermeld ook dat er een motorcode vermeld staat die je hebt genegeerd, dus dikke kans dat het de bedoeling is om “Astra H, vanaf 2004 tot einde productie” te kiezen en als onderscheidingsfactor de motorcode te controleren.
                  Wat trouwens ook volstrekt logisch is. Van grootst naar kleinst de pyramide afwerken.

                  #18137821
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    als je nu zoekt bij hun op astra en type krijg je deze lijst (ik ga hier geen reclame maken voor die klungels) in eertse instantie was het nog onduidelijker, dit is de enige met de 5 liter olie flacon die ze aanbieden

                    waarin bijvoorbeeld staat astra H stationwagon 2004-08 -> wat wil zeggen vanaf 2004-08 tot nu, bij andere modellen zie je andere data staan, maar dit filter past helemaal niet in een astra H stationwagon van 2004, 2005 of 2006 (in iedergeval die van mij is al juni 2006 en daar past hij nog niet eens in).

                    #18137822
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Dit is inderdaad onduidelijk. Ik heb niks gezegd, je initiele verhaal was dan onduidelijk voor mij.

                      #18137823
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Ik bestel regelmatig nog nooit verkeerde gehad of problemen.
                        Dit soort dingen overkomt je ook bij de dealer. Heb laatst ook aandrijfashoes bij de dealer besteld gewoon op kenteken kreeg de verkeerde.
                        Wat bleek zijn toch twee verschillende geleverd. Ofwel zelf goed uitzoeken kijken.

                        #18137824
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          @opel-mark wrote:

                          Pas op bij bestellen van spullen van carok.nl.

                          Ik zocht naar een setje originele opel olie met filter, kwam bij hun een setje tegen me filter voor astra H 1.4XeP 90PK vanaf 2004 tot nu, ergens tussen de text staat met kleine lettertjes iets van een motornummer, maar aangezien ik er een uit 2006 heb neem je aan dat als er vermeld staat vanaf2004 dat het wel goed zit, nou niet dus tijdens het olieverversen blijkt dat het oliefilter niet past.

                          Naar de lokale automaterialengroothandel en ik laat daar het filter zien waar hij meteen zegt jij hebt toch een 2006 ? en pakt uit het magazijn het filter wat er wel in moet, het filter wat dus bij carok (of liever gezegd car-niet-ok) aangeboden wordt past niet in 2004,2005 en (gedeelte?)2006 modellen :swear
                          Uiteraard verschillende malen contact gezocht met carok, eerste keer geen reactie, week of wat later een vage reactie waarbij uiteraard de schuld weer op de klant wordt afgeschoven, ja je filter mag je terugsturen op eigen kosten, ja leuk kost meer dan wat je er voor terugkrijgt.

                          pas dus op bij carok.nl mag duidelijk zijn dat ik daar nooit meer wat zal bestellen.

                          Mark

                          terug sturen is bijna altijd op eigen kosten . als je de voorwaarden leest staat het er letterlijk in !
                          kwam ik ook pas achter. toch weer 6 euries voor niks

                          #18137825
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            @McKaamos wrote:

                            Dit is inderdaad onduidelijk. Ik heb niks gezegd, je initiele verhaal was dan onduidelijk voor mij.

                            Dan heb ik het in eerste instantie waarschijnlijk niet duidelijk genoeg uitgelegd, mijn fout :wors

                            #18137826
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Hierom bestel ik bijna alles bij Mister-auto.
                              Ik betaal bij elke bestelling 3 euro extra, zodat je zorgeloos bestellen kunt. Heb je iets verkeerds besteld dan kun je dat zonder probleem terug sturen.

                              Voor een tijd terug bestelde ik daar een koppelingskabel. Helaas was die te lang. 4cm langer dan aangegeven.
                              Kabel was 30 euro, hoefde ik niet retour te doen. Kreeg netjes mn geld weer en de kabel mocht ik houden.

                              Heb inmiddels voor 1500 euro aan onderdelen besteld, in een jaar tijd.
                              Site is duidelijk. Op kenteken zoeken…
                              Veel op voorraad. Goeie prijzen.
                              Maar wel opletten met sommige dingen zijn ze wel extreem duur. (koppbouten bijv, in de winkel waren ze de helft goedkoper)

                              Je moet ook bij hun gewoon goed kijken wat het verschil is in onderdelen, het mooiste is als je bij de auto staat dat je dan de onderdelen vergelijkt en besteld. Maar dat is niet altijd mogelijk. Sta je vaak 2x de boel uit elkaar te draaien.

                              Maar 9 van de 10 keer kan het via motorcode, kenteken of bouwjaar.

                              Goedkoper zijn ze er ook wel online. Bestelde van de week een nieuwe Valeo koppeling voor een golfje 3, voor 75 euro!!! bij 1 op marktplaats, terwijl die overal normaal minstens 150 kost.
                              Even doorzoeken loont dus wel.

                              #18137827
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                Die hebben een hoop, helaas mijn kenteken kennen ze(nog) niet, maar goed het meeste haal ik bij de lokale automaterialegroothandel, daar krijg ik korting, maar dexos2 olie hebben ze daar niet en ik wilde het perse bij originele opel olie houden.

                                ik zal ze eens een berichtje sturen met de vraag waarom ze mijn kenteken nog niet kennen.

                                #18137828
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Denk dat als je zelf naar de dealer was gegaan dat je ook niet veel kwijt was geweest aan een filter en een fles olie. Gewoon via het magazijn.

                                  #18137829
                                  opel-mark
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2011

                                    de dealer had enkel flessen van 1 liter met een prijs boven de 10 euro per liter, dat was me te gortig.

                                    #18137830
                                    opelremco
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 August 2007

                                      Mag ik vragen waarom je persé Opelolie wil?

                                      #18137831
                                      opel-mark
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2011

                                        Omdat die olie er altijd ingezeten heeft, ik had er ook wel kroon oil in kunnen doen maar ik wilde perse de olie erin doen die er altijd ingezeten heeft.

                                        #18137832
                                        arjontje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 March 2006

                                          wat ik kan zien online via mijn onderdelen boer. is dat er per 01-2006 een andere filter in is gekomen.
                                          Dus vanaf 2004 klopt. Maar dat is dus tot 12-2005

                                          #18137833
                                          opel-mark
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2011

                                            die van mij is uit 06-2006 en daar zit ook nog steeds een ander filter in, dus in iedergeval van 2004 tot en met 6-2006 krijg je bij hun het verkeerde filter erbij geleverd.

                                            #18137834
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              Van gewoon een goed merk 5w30 is prima. je hoeft echt geen ‘opel’ olie te hebben :P Die bestaat niet eens. Zij gebruiken ook gewoon een soort vol syntheet long life olie van een of ander A-merk.
                                              En dat is onderling prima te mixen ook ;)

                                              Zoals fearless zegt heb ik ook gehad bij mijnautoonderdelen.nl
                                              Ik had een handremkabel besteld voor de corsa A. Bleek net iets te kort en met geen mogelijkheid te monteren. Hier maar gehaald en gewoon het geld als korting op een volgende bestelling gekregen.
                                              Over onduidelijk gesproken:
                                              Zij hadden bijvoorbeeld op de site staan bij fuseekoppeling: voor links en rechts.
                                              Dus ik dacht dat het een setje van 2 was. Neen dus. :D Hij was gewoon geschikt voor links en voor rechts.
                                              Ja.. Dat vond ik dus best onduidelijk. En toen kreeg ik de 2e zonder verzendkosten.

                                              En bij de dealer maken ze ook fouten hoor ;) Gebeurt overal.

                                              #18137835
                                              opel-mark
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2011

                                                Enkel bij carok(of beter gezegd niet ok) laten ze de klant voor de kosten opdraaien, sterker nog in hun e-mails maken ze je ook nog uit voor kluns, kijk dan ben je als winkel geen knip voor je neus waard natuurlijk.

                                                Mark

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.