Hallo mede forum leden,
Afgelopen weekend heb ik een Corsa 1.2 16v uit 2006 gekocht. Deze corsa heeft een km stand van 102.000 km. In februari 2018 bij km stand: 98.000 heeft deze corsa een nieuwe koppakking gekregen. Reden van vervanging is dat er gereden is met een te lage koelvloeistofpeil. De vorige eigenaar gaf aan dat na het vervangen van de koppakking minimaal circa 1 cm koelvloeistof bijgevuld moet worden.
Ik merk nu de volgende zaken:
- Motor is beetje nattig van olie aan onderkant
- Wanneer je de olievuldop opent zie je een beetje sludge vorming aan de binnenkant van de dop en aan de binnenrand waar je motorolie kunt bijvullen
Auto rijdt verder goed en schakelt goed. Gisteren een ritje gemaakt van 150km op de snelweg zonder bijzonderheden. Oliepeil is OK en koelvloeistof ook OK. Volgens de vorige eigenaar moest er nooit olie bijgevuld worden en gezien de onderhoudshistorie is de auto prima onderhouden.
Kan het zijn dat de sludge en olie aan de onderkant van de motor de restanten zijn van de probleem met de koppakking die vervangen is?
Daarnaast kan ik de hoedenplank niet vastmaken aan de auto. De pinnetjes zijn afgebroken. Hoe kan ik dit het beste herstellen. Moet ik hiervoor de plastic kap losmaken aan de binnenkant? en welke schroefjes moet ik hiervoor los maken?
Sorry voor het uitgebreide verhaal. Ik zit namelijk te twijfelen of ik de auto moet houden of verkopen. ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt.