Pas aangeschafte Corsa en technische vragen

Forumindex Forums Modellen Corsa Pas aangeschafte Corsa en technische vragen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363189
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo mede forum leden,

      Afgelopen weekend heb ik een Corsa 1.2 16v uit 2006 gekocht. Deze corsa heeft een km stand van 102.000 km. In februari 2018 bij km stand: 98.000 heeft deze corsa een nieuwe koppakking gekregen. Reden van vervanging is dat er gereden is met een te lage koelvloeistofpeil. De vorige eigenaar gaf aan dat na het vervangen van de koppakking minimaal circa 1 cm koelvloeistof bijgevuld moet worden.

      Ik merk nu de volgende zaken:

      • Motor is beetje nattig van olie aan onderkant
      • Wanneer je de olievuldop opent zie je een beetje sludge vorming aan de binnenkant van de dop en aan de binnenrand waar je motorolie kunt bijvullen

      Auto rijdt verder goed en schakelt goed. Gisteren een ritje gemaakt van 150km op de snelweg zonder bijzonderheden. Oliepeil is OK en koelvloeistof ook OK. Volgens de vorige eigenaar moest er nooit olie bijgevuld worden en gezien de onderhoudshistorie is de auto prima onderhouden.

      Kan het zijn dat de sludge en olie aan de onderkant van de motor de restanten zijn van de probleem met de koppakking die vervangen is?

      Daarnaast kan ik de hoedenplank niet vastmaken aan de auto. De pinnetjes zijn afgebroken. Hoe kan ik dit het beste herstellen. Moet ik hiervoor de plastic kap losmaken aan de binnenkant? en welke schroefjes moet ik hiervoor los maken?

      Sorry voor het uitgebreide verhaal. Ik zit namelijk te twijfelen of ik de auto moet houden of verkopen. ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt.

       

       

      #18363204
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Olie lekkage kan bij die blokjes 4 dingen zijn, krukaskeering in de distributiekap, kettingspanner, oliecarterpakking of de kleppendekselpakking! Als je de auto op een koude motor start hoort je dan de eerste 3 seconden dan alsof je auto als een diesel klinkt?

        De sludge kan van korte stukken rijden zijn, de blokjes komen niet zo snel op temperatuur. Of mogelijk oud gevolg koppakking, ik zou zowieso een oliebeurt met olie filter aan hem doen!

        #18363206
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hallo,

          bedankt voor je reactie.

          De auto klinkt niet als een diesel en ik hoor geen getik. Motor loopt mooi en is stil. Geen rare geluiden of getik.

          koppakking is 4000km geleden vervangen en toen is de olie ververst. Er is wel regelmatig korte afstanden mee gereden.

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.