Panoramadak

Forumindex Forums Modellen Insignia Panoramadak

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18453054
    Huizx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 May 2015

      Hallo,

      Ik rij momenteel insignia 2.0 turbo sports tourer uit 2009, nou heb ik een heel mooi panoramadak er in zitten. Tot mijn verbazing valt mij nu op dat die niet 100% sluit hij blijft 3,4 mm hoger staan dan het 2de gedeelte.  Iemand hier een oplossing voor?

      Groeten Stefan,

      #18453612
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Is misschien de accu losgekoppeld geweest? Als de stroomvoorziening is onderbroken kunnen de eindstops van electrische ramen en wellicht daarmee ook het dak “vergeten” zijn en moeten opnieuw worden ingeleerd. Ik weet niet of dit in de handleiding staat, maar bij electrische ramen is het herprogrammeren simpel: auto starten, de knop voor bediening van het raam dat geprogrammeerd moet worden volledig indrukken en vasthouden tot eind van de beweging en nog enkele seconden vasthouden totdat de motor vanzelf stopt. Dan voor de andere kant op dezelfde handeling uitvoeren. Nu moet de automatisch open/ dicht en anti-klem beveiliging  functie weer werken als je het raam weer bedient als je de knop in de diepste stand bedient (=automatisch). Herhaal dit bij alle andere ramen op dezelfde manier om ook die te programmeren. Bij een kantel-/ schuifdak zit er op de knoppen eenzelfde drukfunctie als de ramen (licht en volledig indrukken) waarmee je het raam automatisch of handmatig op een willekeurige stand kan openen/ sluiten.

        Het kan zijn dat dit ook herhaald moet worden met alle sleutels (ivm comfortbediening). Als het op 1 sleutel wel werkt en de andere (nog) niet dan ook programmeren met de andere sleutel in het contact.

        Of het programmeren bij dit panorama dakraam ook zo gaat als hiervoor beschreven zou je moeten proberen in beide functies (tilt en slide). Anders zou je even langs de dealer moeten om dit te laten programmeren. Check iig of er niets tussen de geleiders zit wat het bewegen kan blokkeren.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.