P2101 en P0235 OBD codes Opel Vivaro 2 2.0CDTI 66kw oktober 2007

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) P2101 en P0235 OBD codes Opel Vivaro 2 2.0CDTI 66kw oktober 2007

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18385822
    Mape.nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2019

      Mijn motor “hikt” soms. :mail:

      Tijdens het rijden is het net of hij in een split second wil afslaan maar loopt daarna weer gewoon door.

      De codes P2101 en P0235 stonden nog in de storingsmeldingen.

      Voor zover ik het begrijp is het een sensor die verkeerde waarde meet en daarom mijn turbo kan uitschakelen.

      Ook kwam ik op het forum een melding tegen dat opel een aardfout heeft gemaakt waardoor er sommige sensoren niet goed werken.

      Toevallig heb ik vorige maand op advies van garage mijn aardkabel laten vervangen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

       

      #18385934
      Super-Astra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2017

        Ik zou de codes gewoon wissen, en (na een tijd) even kijken of ze terug komen.

        #18385956
        Mape.nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2019

          Heb ze gewist ,maar heb er af en toe last van.

          Ben bang dat ik vandaag of morgen echt stil sta

          #18387241
          Mape.nl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2019

            Vandaag tijdens rijden viel motor uit ,toerental helemaal naar beneden en lampje STOP+ MOTOR gingen voor een seconde branden.

            Wegenwacht erbij geroepen en zegt, “Er staat geen storing in dus gewoon doorrijden, zal wel vuil in benzine filter zitten” .( Ik heb een diesel)

            Ben er niet gerust op.

            HELP.

            :help:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.