P0597, welke thermostaat?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum P0597, welke thermostaat?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363311
    Vallion
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2018

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds kort in het bezit van een Vectra C station uit 2008 met 90.000 km. Het betreft een 1.8 (z18xer).

      Nu viel op dat de temp. meter schommelde. Soms hele tijden netjes rond de 90c aangaf en ineens met 120 op de snelweg terug viel naar de startpositie.

      Heb hierop de auto uitgelezen en daar kwam P0597 Coolant Thermostat Valve Stuck naarboven. Na clearen komt de code niet terug, probleem blijft wel.

      Ik ben van plan de thermostaat te vervangen, omdat daar waarschijnlijk het euvel in zit. Ik heb gelezen dat het aan te raden het complete huis mee te vervangen i.v.m. kwetsbaar/oud kunststof.

      Welke merken thermostaten zijn aan te raden? Ik heb hier geen ervaring mee. Ik zie herkenbare merken als Febi en Bosch, maar ook een hoop onbekende merken voor mij.

      Bij voorbaat dank,

       

      Vallion

       

      #18363319
      kadettgte@freeler.nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 March 2005

        Hallo Vallion ..

        Je moet ff op mijn laatste een twee pagina kijken coolant na wissele thermostaat is de temp hoger als daarvoor , echt veel warmer schijnt normaal te zijn voor een z18xer loopt op naar 108 bij warm rijden gemiddeld 102 a 104 gr bij een warme motor af te lezezen in je boord computer..

        grt Leo.. :good:

         

        #18363324
        Vallion
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2018

          Thanks, maar mijn probleem is (volgens mij) juist dat de koelwatertemp niet warm genoeg wordt omdat de thermostaatklep niet (genoeg) open gaat. De BC geeft grofweg dezelfde temps aan als de meter.

          Lijkt me dan dat het probleem in de thermostaat zit? Hij geeft eerder te koud dan te warm aan.

          #18363330
          kadettgte@freeler.nl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 March 2005

            Oké dan verdere reacties afwachten  :good:   :good:

            #18364451
            Vallion
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2018

              Met het vervangen van de thermostaat is het probleem opgelost. Bijzonder eenvoudig klusje. Viel alles mee.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.