Overzichtelijk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327790
    micvec
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2015

      Hallo ik vind het oude forum naar mijn idee veel overzichtelijker of ligt het aan mij ook staan er meer topics op 1 pagina waardoor je niet zoveel pagina hoefde Door te schrollen om een topic terug te vinden

      #18327793
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        we hebben nu 25 topics en post per pagina. uiteraard is dit te wijzigen

        #18327797
        micvec
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2015

          Dat mag naar mijn mening wel naar meer topics

          #18327801
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            houden we in gedachte

            #18327806
            GTS2.2DTI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2006

              Ik heb het ook al in een ander ( verkeerd topic ) gezegd maar deze nieuwe opzet is geen vooruitgang. Onoverzichtelijk belachelijk langzaam laden van pages..

              Ik zou alles terug zetten naar het oude forum, dat was een goed, overzichtelijk en werkbaar/leesbaar forum. ik ben zelf hoofdredacteur bij Formule1nieuws.nl en hebben sinds dit voorjaar een nieuwe website, daar is ook veel commentaar op en dat zie je terug in de bezoekers aantallen en reacties algemeen. Het forum word al helemaal niet meer gebruikt. Bij ons zijn de heren geleerden nu dan ook weer een nieuwe website aan het bouwen omdat de nieuwe gewoon niet goed is.

              #18327818
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Om eerlijk te zijn:
                Ik vind het helemaal niets

                Onoverzichtelijk ,layout tov het oude forum
                Niet mooi
                Ook op android werkt t postten niet optimaal
                Je krijgt het geen wat je typt slecht in beeld.
                je moet Veel meer scrollen.
                Na elke post t vinkje uitzetten anders stroomt de mailbox vol..
                Ik vind het geen verbetering.
                ik Ben 1 van de weinige overgeblevenoud gedienden die t eerste opelforum Nog meegemaakt heeft en ook de crashes en veranderingen
                Heb beleefd hier jaaaaren met plezier gelezen gepost en geholpen.
                Maar ik ben het geheel met de vorige postter eens
                Dit kan wel eens tenkostte van gebruikers gaan..

                Wat was de reden van deze wijziging eigenlijk?

                #18327819
                Senatorman
                Beheerder
                  Lid sinds:
                  7 November 2016

                  Hoi Louwe, Jij behoort zeker tot de inboedel van het forum.

                  Heb je weleens het oude forum op je telefoon geprobeerd? Totaal niet gebruiksvriendelijk. Dat hebben we met dit nieuwe forum proberen op te lossen.
                  Het is even wennen, dat was het 6 jaar geleden ook toen we overgingen naar phpbb, Een hoop kritiek kregen wij over ons heen, maar uiteindelijk vond iedereen zijn draai en vond 99,9% vd bezoekers het toenmaligevernieuwde forum toch wel weer prettig.
                  En nu gebeurt hetzelfde weer.
                  Het vernieuwen is helaas noodzakelijk om een goed forum te behouden. Lees hier waarom:

                  ps, Het vinkje staat nu standaard uit.

                  #18327820
                  Senatorman
                  Beheerder
                    Lid sinds:
                    7 November 2016

                    test van het vinkje

                    #18327826
                    Senatorman
                    Beheerder
                      Lid sinds:
                      7 November 2016

                      Vinkje is nog niet goed. We moeten even dieper puzzelen.

                      #18327827
                      micvec
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2015

                        Zijn jullie nu bezig om dat goed te krijgen

                        Eerder kreeg je een mail als er een nieuwe reactie was
                        kwamen er meer reacties dan kreeg je geen mail als je het topic niet voor die tijd had bezocht.

                        Nu heb ik niet in het topic geweest maar heb ik al vier email gehad zonder dat ik het forum heb bezocht

                        Hoop dat dit duidelijk is

                        #18327829
                        Senatorman
                        Beheerder
                          Lid sinds:
                          7 November 2016

                          Dat zijn we dus aan het oplossen. Excuus voor je volle mailbox

                          #18327836
                          micvec
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2015

                            [quote quote=18327829]Dat zijn we dus aan het oplossen. Excuus voor je volle mailbox

                            [/quote]

                            Geen probleem

                            #18327845
                            Senatorman
                            Beheerder
                              Lid sinds:
                              7 November 2016

                              Vink zou moeten werken nu, Deze staat nu standaard uit, Even in de gaten houden dus.

                              #18327857
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Ik heb t oude forum inderdaad ook
                                Veel op m.n tel bezocht.

                                Had ik geen enkel probleem mee
                                Nu moet ik m n tel wel rechtophouden anders verdwijnt de tekst uit beeld.

                                Ik zelf kantel m n tel bij n forum bezoek dan wort t scherm breder leest het prettiger
                                En zijn de “knopjes” van t toetsenbord groter
                                Wat weer handiger typt met m.n dikke vingers….

                                Dit kantelen van je telefoon
                                Gaat dus niet lekker met de pagina…..

                                #18327862
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Vind het op dit moment erg jammer dat je heel veel contant verliest op een mooi groot 24″INch full hd scherm. Links en rechts valt heel veel weg. Waardoor je helaas veel minder teks per regel hebt staan. Hopenlijk is het wennen maar ten opzichte van het oude forum vind ik het op dit moment zeker niet mooier/ beter geworden. Heb ook al gekeken of je als gebruiker dit kunt veranderen maar helaas. Het schijnt toch een forum instelling te zijn. Hopenlijk word het nog veranderd.

                                  #18327870
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Ik ben ook geen fan van de nieuwe layout… ook zomaar even de laatste twee maand zonder iets te laten weten verwijderen…

                                    Ik veronderstelde dat er wat meer planning achter deze forum zat, dat op z’n minst dacht “twee maand aan topics verwijderen lijkt me nou niet bepaald zo’n goed idee”.

                                    En als het niet anders kon, dat die op z’n minst de bevolking kon laten weten door een banner op de forum te zetten zodat iedereen die de forum bezoekt in een tijd van een week of twee dat er binnenkort een nieuwe versie uitrolt waar al hun belangrijke topics verwijderd wordt..

                                    #18327872
                                    Kadett1.2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2011

                                      Wat meer contrasten in de “schermpjes”of “vakjes”of hoe je dat ook noemt is een stuk handiger en overzichtelijker.
                                      Beetje geel en grijs dus. of met een randje erom heen.
                                      Nu zie je soms wat verdwaalde regeltjes Tekst die eigenlijk een knopje zijn van een rijtje onderwerpen.

                                      maar zie het niet als kritiek hoor, vind de nieuwe opmaak wel wat hebben. Is ook alweer een stuk sneller als begin van de week.

                                      #18327874
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        [quote quote=18327872]Wat meer contrasten in de “schermpjes”of “vakjes”of hoe je dat ook noemt is een stuk handiger en overzichtelijker.
                                        Beetje geel en grijs dus. of met een randje erom heen.
                                        Nu zie je soms wat verdwaalde regeltjes Tekst die eigenlijk een knopje zijn van een rijtje onderwerpen.

                                        maar zie het niet als kritiek hoor, vind de nieuwe opmaak wel wat hebben. Is ook alweer een stuk sneller als begin van de week.

                                        [/quote]

                                        ik probeer je te begrijpen maar snap niet helemaal wat je bedoeld met “vakjes”

                                        #18327877
                                        Kadett1.2
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 May 2011

                                          Ik bedoel de Teksten waar je met je muis over glijd en oplichten, in dit geval een soort van oker geel waardoor je het niet meer kan lezen.
                                          Zou ik net zo laten werken als in de bovenste menubalk; Index, Modellen, How to’s etc. De grote gele balk die zwart kleurt als je er over heen glijd.

                                          #18327892
                                          Senatorman
                                          Beheerder
                                            Lid sinds:
                                            7 November 2016

                                            Omdat we helaas de laatste 2 maanden niet mee hebben kunnen nemen naar de nieuwe website stellen we het oude forum toegankelijk voor iedereen die zijn of haar data zoals topics of privéberichten wil inzien.
                                            Deze blijft t/m 30 november toegankelijk

                                            #18327898
                                            GTS2.2DTI
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 October 2006

                                              Jongens, met alle respect maar het oude forum werkt veel beter en is overzichtelijker, het nieuwe is gewoon niks en dan druk ik mij nog zachtjes uit.

                                              Het oude forum werkte ook op mobile apparaten gewoon goed. Niet iedere vernieuwing is ook een verbetering, dat is vaak zo gebleken en ook nu is het weer zo. Ook 2 maand aan items verwijderen kun je eigenlijk niet maken, ik heb geen verstand van importeren of hoe je dat ook mag noemen maar goed. Ook het openen van het oude forum tot aan 30-11 is een pleister op de wonde eigenlijk.

                                              Misschien ben ik oud of ouderwets maar iets wat goed is en werkt moet je goed laten.

                                              Kijk eens naar het Verstappen forum, dat werkt nog steeds op de ouderwetse manier en draait als een tiet. De leden daar willen ook geen nieuw forum en daar word gewoon naar geluisterd.

                                              #18327958
                                              Senatorman
                                              Beheerder
                                                Lid sinds:
                                                7 November 2016

                                                [quote quote=18327870]Ik ben ook geen fan van de nieuwe layout… ook zomaar even de laatste twee maand zonder iets te laten weten verwijderen…

                                                Ik veronderstelde dat er wat meer planning achter deze forum zat, dat op z’n minst dacht “twee maand aan topics verwijderen lijkt me nou niet bepaald zo’n goed idee”.

                                                En als het niet anders kon, dat die op z’n minst de bevolking kon laten weten door een banner op de forum te zetten zodat iedereen die de forum bezoekt in een tijd van een week of twee dat er binnenkort een nieuwe versie uitrolt waar al hun belangrijke topics verwijderd wordt..

                                                [/quote]


                                                @Dolby
                                                Kan jij een screenshot plaatsen of sturen via pm?

                                                #18327960
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  [quote quote=18327819]Hoi Louwe, Jij behoort zeker tot de inboedel van het forum.

                                                  Heb je weleens het oude forum op je telefoon geprobeerd? Totaal niet gebruiksvriendelijk. Dat hebben we met dit nieuwe forum proberen op te lossen.
                                                  Het is even wennen, dat was het 6 jaar geleden ook toen we overgingen naar phpbb, Een hoop kritiek kregen wij over ons heen, maar uiteindelijk vond iedereen zijn draai en vond 99,9% vd bezoekers het toenmaligevernieuwde forum toch wel weer prettig.
                                                  En nu gebeurt hetzelfde weer.
                                                  Het vernieuwen is helaas noodzakelijk om een goed forum te behouden. Lees hier waarom:

                                                  ps, Het vinkje staat nu standaard uit.

                                                  [/quote]

                                                  Ik gebruikte het oude forum alleen maar op mijn mobiel.
                                                  En dat werkte met Chrome geweldig. (android). Daar was het mogelijk met 2 keer tikken om bijvoorbeeld te zoomen dat is nu niet meer mogelijk. (op de mobile site)

                                                  Tevens wat ik al eerder gemeld hebt het is nu teveel ingezoomd.
                                                  Alles wordt zo veel te klein gemaakt. Waardoor je enorm veel aan het scrollen bent op je mobiel.

                                                  Persoonlijker vind ik de site dan ook fijner werken op de desktop weergave functie in Chrome.
                                                  Maar het iritante is dat ik die functie elke keer weer opnieuw aan en uit moet zetten. Misschien een optie om dat in de instelingen te verwerken?

                                                  O en via de mobiele weergave functie kan ik niet met een quote reageren. De quote komt niet in het tekst vak te staan.

                                                  #18328042
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    inderdaad het oude forum werkte perfect
                                                    ook op android ik kwam hoofdzakelijk via de tel op het forum
                                                    dat is nu niet meer prettig

                                                    vandaag is de eerste keer dat ik via m,n pc inlog op het nieuwe forum
                                                    en vind het erg onduidelijk je kan amper het veld zien waar je moet postten

                                                    verder ben ik m,n avater kwijt die ik al heel lang had
                                                    waarschijnlijk 3 pc,s terug op n harde schijf wel opgeslagen

                                                    al met al zorgt dit er voor dat ik hier minder vaak ff kijk
                                                    laat staan reageer want dat is pruts via android…

                                                    dit kan zelfs de spreekwoordelijke druppel worden
                                                    dat ik t forum na al die jaren maar ga verlaten………….
                                                    kan niet exact achterhalen wanneer t forum is gestart??? maar zeker voor 2004 wat nu m’n aanmelding, s datum vermeld
                                                    die datum is denk ik van 1 van de 2 forum crashes geweest???

                                                    dat ik nu twijfel of ik hier nog wel lid wil blijven ligt echter niet alleen maar aan deze wijziging,
                                                    t niveau van topics is ook al een paar jaar niet meer wat t geweest is
                                                    dit zal misschien ook wel de reden zijn dat er nog maar een enkeling van de “oude garde” actief is
                                                    misschien afscheid nemen en terug kijken op een leuk periode…………….

                                                    #18328043
                                                    Senatorman
                                                    Beheerder
                                                      Lid sinds:
                                                      7 November 2016

                                                      Heb je avatar even weggehaald bij het oude forum

                                                      In tegenstelling tot het nieuwe forum was het oude geheel ongeschikt om op mobiel te bekijken. Je kwam dan op de normale website en met inzoomen kon je vinden wat je zocht. Velen hebben hier een gewoonte van gemaakt en is dit dus een gewenning geworden. In moeten zoomen met twee vingers op je mobiel is niet de bedoeling, de gegevens moeten direct op het juiste formaat leesbaar weergegeven worden. Dat wordt tegenwoordig van een site die voor mobiel gebruik is verwacht. Voldoe je daar niet aan, dan zal de oudere generatie dit nog wel kunnen accepteren, maar de jongeren komen dan niet op je site.

                                                      Aangezien we mee willen groeien moest de site meegroeien met de mobiele gebruikers. Nu is dat een percentage van zo’n 25% maar dit zal komende jaren steeds meer worden.

                                                      Voor wat betreft het niveau van de inhoud/kwaliteit, daar hebben we weinig invloed op. Ik denk dat dit komt door de invloed van sociale media. Vroeger plaatsen we alleen informatie op het net als dit informatief kon zijn voor anderen. Tegenwoordig mag iedereen al weten als je je auto weer hebt volgetankt. Bij wijze van spreken

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.