Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Overstappen van contactpuntontsteking naar elektrisch.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2010 om 18:09 #17218641
Op mijn Manta B, met 2.0 carb motor, zit momenteel een contactpuntontsteking.
Wat heb ik nodig om over te gaan naar elektrisch, en hoe gaat dit in zijn werk?
15 maart 2010 om 06:38 #17629882niet zo moeilijk, complete ontsteking regelen. incl bobine en module, en de extra kabel, en de stroomdraad vervangen vanaf je contactslot (is nu een weerstandkabel), en de boel overbouwen, afstellen, klaar
15 maart 2010 om 10:05 #17629883Ben wel benieuwd naar dit project. Misschien een leuke upgrade voor mijn 1.9n. Zou leuk zijn als je ook wat foto’tjes van de voortgang enzo kon posten.
15 maart 2010 om 11:40 #17629884Hmm, zal er, als het me allemaal gaat lukken, even plaatjes van schieten. Eens kijken waar ik de spulletjes vandaan zal plukken :)
15 maart 2010 om 11:45 #17629885origineel gepost door gt/w
niet zo moeilijk, complete ontsteking regelen. incl bobine en module, en de extra kabel, en de stroomdraad vervangen vanaf je contactslot (is nu een weerstandkabel), en de boel overbouwen, afstellen, klaarGT/W bedankt, nog wat vraagjes voor de duidelijkheid :)
Over welke kabels heb je het in dit geval?
Moet ik ook nog denken aan bepaalde diktes, en zekeringen e.d.?
Moet ik een complete ontstekingsboom hebben?
Is de bobine van een elektrische ontsteking anders dan die van de contactpuntontsteking?
20 oktober 2010 om 11:42 #17629886Welke stroomdraad vanaf het contact moet er precies vervangen worden?
20 oktober 2010 om 12:51 #17629887de kabel, welke vanaf je contactslot komt, das nu een weerstand kabel, gewoon vervangen door een standaard soort stroom kabel, das alles
de rest heb je inmiddels ?20 oktober 2010 om 14:00 #17629888Heb een setje compleet inderdaad.
Het gaat in dit geval dus om een 2.0 CIH met carb, en contactpuntjes. Dus geen computer en dat soort trammelant.
Kun je dat van die kabel van ‘t contactslot iets meer toelichten? Van waar naar waar loopt deze, en van waar naar waar moet die gaan lopen?
Alvast bedankt!!
20 oktober 2010 om 14:34 #17629889Das de doorzichtige draad die naar je bobine loopt. Deze laat 9V door. Deze moet je vervangen door een normale draad. Dikte is 1,5mm² geloof ik?
20 oktober 2010 om 15:07 #17629890Ik heb voor zover ik zien kan, geen doorzichtige draad gezien
20 oktober 2010 om 15:39 #17629891AnoniemLid sinds:
1 January 1970die draad is ook niet doorzichtig
meest ie het de zwarte d8 ik
maar in iedergeval is het de draad die de spanning op je bobine zet
kun je snel genoeg ff meten met een spanningzoekertje, lampje,of multimeterde standaard draad geeft eerst wel ff de volle 12/13 volt
door
maar door dat er een weerstand in die draad zit
zakt die spanning in naar zo,n 9 voltvoor een conventionele ontsteking is die 9v genoeg
voor een elektronische is dat te weinig;)dit is heel vaak de oorzaak van een storing
als men een andere motor inbouwt
en ff vergeet die draad te vervangendan start die eerst wel
maar valt al vlot uit door de te lage spanning op je bobine;)hoop dat dit zo duidelijk genoeg is;):thumbup
20 oktober 2010 om 16:38 #17629892Ok, bedankt Louwe & GT/w daar kunnen we weer wat mee :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.