Overhit zonder reden

Forumindex Forums Modellen Insignia Overhit zonder reden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423138
    John_Insignia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2021

      Beste mensen,

       

      ik heb nu Opel Insignia bj 2015 2,0 diesel en heb een probleem die ik al maanden niet kan vinden.

       

      het zit dus zo dat als ik rijdt en opeens springt mijn temperatuur van 90 naar 130 zonder enig reden. Nadien staat op dashboard “motor overhit” en ik krijg die niet meer te starten.

       

      ik heb heel mijn koeling systeem vernieuwd en temperatuursensor verandert maar het blijft zelfde. Tijdens uitlezen komen er geen fouten uit.

       

      heeft er iemand zelfde probleem meegemaakt? Kan iemand mij een raad geven?

      alvast bedankt 🙏🏽

      #18423253
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Ik zou de eerstvolgende keer dat het weer gebeurd, meteen naar de dealer rijden en hem uit laten lezen. Als het kan niet de motor uitzetten voordat deze is uitgelezen.

        Ik lees temperatuursensor en “heel koeling systeem” vervangen. Wat valt er volgens jou onder “heel koelsysteem”? Klinkt mij als een niet goed werkende thermostaat.

         

        #18423257
        John_Insignia
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2021

          Hey, de probleem is fout P2428. Dat is die gas temperatuur sensor. Hebben jullie zoiets tegengekomen?

          #18423259
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Mogelijke oorzaken [url=https://nl.vermin-club.org/p2428-obd-ii-trouble-code-exhaust-gas-temperature-too-high-bank-1-1721] foutcode P2428[/url]

             

            Toevallig steenmarters in de buurt?

            #18423335
            John_Insignia
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2021

              Nee, Ik denk van niet. Ik woon in centrum.

              ik heb alles goed doorgelezen en ik wou vragen: als ik die sensor verander, is het dan opgelost? Of het kan ook een computerfoutje zijn en ik moet alles terug installeren?

              #18423418
              Insigniauser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2014

                Ik zou het je niet kunnen zeggen. Wellicht kun je de live data (laten) uitlezen als het gebeurd. Zomaar iets uitwisselen kan aardig in de papieren lopen als het niets oplost. De temperatuursensoren zitten voor en na je roetfilter. Kan ook een PCM (powertrain control module) update voor zijn (alleen via de dealer). Wellicht kunnen  ze je daar ook wel aangeven waar de P2428 foutcode door wordt veroorzaakt met de officiële Opel uitleesapparatuur. Hoe ben je overigens aan de foutcode gekomen, eigen uitleesapparatuur?

                Als je op de foutcode zoekt op Google krijg je ook wat voorstellen om de sensors op alternatieve manier door te meten.

                 

                 

                #18423436
                Koffie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 November 2019

                  Mocht je je afvragen waarom de wijzer van de meter zo plotseling omhoog schiet, dat kan komen doordat hij gestabiliseerd is. De meter geeft dan onder normale omstandigheden altijd 90 aan, of het nou 80, 90 of 105 graden is. Pas als de koelwatertemperatuur buiten een bepaald bereik komt, geeft de meter de werkelijke temperatuur aan.

                  #18423477
                  John_Insignia
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2021

                    Ik ben erachter gekomen via garage. Ze hebben geen officieel opel computer om alles te zien en lezen maar zij hebben wel die foutjes kunnen verwijderen.

                    ik zal is dan proberen om toch een afspraak te maken en die laten uitlezen. Hopelijk vinden ze daar iets

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.