‘Oude’ GLX met onstar functionaliteit, krachten bundelen.

Forumindex Forums Modellen Grandland X ‘Oude’ GLX met onstar functionaliteit, krachten bundelen.

Wil je krachtenbundelen om ‘onstar’ functionaliteit na 31/12/2020 te behouden?

Opel heeft nog geen oplossing aangedragen mbt ‘onstar’ functionaliteit na 31/12/2020 voor de auto’s die onder de gm vlag zijn geproduceerd.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • Ja, ik wil de krachtenbundelen en daarmee helpen30.77%4 votes
  • Ja, ik wil de krachtenbundelen, succes ik hoor het wel15.38%2 votes
  • Nee, je maakt geen kans53.85%7 votes
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376267
    mgoudapp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2020

      Beste forum leden,

      zoals jullie weten zijn er series (2017/2017 en mid 2019) GLX geproduceerd met ‘Onstar’ functionaliteit / hardware.
      Door de verkoop van Opel aan PSA heeft PSA besloten om onstar niet verder te ondersteunen tot en met 31/12/2020.

      Gezien de consument een auto heeft gekocht met deze functionaliteit / software en hardware mag zij verwachten dat de functionaliteit blijft bestaan zoals je hem gekocht hebt. Beter mag natuurlijk altijd.

      Gezien Opel (nog) geen Oplossing heeft aangedragen en In haar communicatie alleen over Opel Connect spreekt over modellen na mid 2019. Zij alles daarvoor gewoon maar als pech beschouwd.

      Ik wil graag eens polsen of er mensen zijn die interesse hebben om de krachten te bundelen? Doel is om na 31/12/2020 dezelfde functionaliteit te hebben en te houden, daar is immers voor betaald.

      Graag jullie ideeen / advies met meer kom je immers verder.
      alvast bedankt voor jullie reactie

      groet Marc goudappel

      #18376276
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Beste @mgoudapp,

        PSA is een keihard concern. Je maakt geen schijn van kans. Zij beslissen wat er in, en uitvliegt bij Opel. Zelfs in de modellen. Zo is bij de GLX de intelli-grip verdwenen. 2 kleuren uit het te kiezen pakket. De 19″mooie velgen van het eerste begin. Je moet nu naast het upgrade pakket, nog veel dingen extra bij-kopen, wat vroeger al compleet in het uitgebreide pakket zat. En ga zo maar door. En nu is On-star verdwenen.(door PSA) Ik had, al bleef het On Star bestaan, tóch geen verder abbo genomen. Het heeft voor mij persoonlijk, geen enkele toegevoegde waarde. Ik ben lid van de ANWB-Wegenwacht, dat is voor mij voldoende. En On Star kostte ook iets van € 9.90 per maand of zoiets. Ik heb mijn Opel gekocht voor de uitstraling, en de vele opties die er in zaten(toen direct uit voorraad) en zéker niet voor een On Star, of een Live Navigation, enz. Maar ieder mag daar natuurlijk anders over denken.

        #18376284
        mgoudapp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2020

          hi Hans bedankt voor je reactie. Wat je idd wel/niet doet met onstar is aan een ieder. Het feit is dat je een auto koopt met de functionaliteit daar heb je voor betaald. Ik wil graag de auto houden zoals ik hem gekocht heb. Want als er nog meer zaken aan je auto verborgen zitten die niet compatibel zijn met de PSA standaard is het einde zoek.

          [quote quote=18376276]Beste @mgoudapp, PSA is een keihard concern. Je maakt geen schijn van kans. Zij beslissen wat er in, en uitvliegt bij Opel. Zelfs in de modellen. Zo is bij de GLX de intelli-grip verdwenen. 2 kleuren uit het te kiezen pakket. De 19″mooie velgen van het eerste begin. Je moet nu naast het upgrade pakket, nog veel dingen extra bij-kopen, wat vroeger al compleet in het uitgebreide pakket zat. En ga zo maar door. En nu is On-star verdwenen.(door PSA) Ik had, al bleef het On Star bestaan, tóch geen verder abbo genomen. Het heeft voor mij persoonlijk, geen enkel toegevoegde waarde. Ik ben lid van de ANWB-Wegenwacht, dat is voor mij voldoende. En On Star kostte ook iets van € 9.90 per maand of zoiets. Ik heb mijn Opel gekocht voor de uitstraling, en de vele opties die er in zaten(toen direct uit voorraad) en zéker niet voor de On Star. Maar ieder mag daar natuurlijk anders over denken.[/quote]

          #18376684
          mgoudapp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2020

            Even een update vanuit berichtgeving Opel. De klantenservice meldt dat ze nog steeds bezig zijn om tot een ‘oplossing’ te komen. Ze zijn daarmee met hun partners in overleg. Concrete data is er niet genoemd. Advies is om een ieder de klantenservice te mailen over de status mbt de onstar functionaliteit na 31/12/2020. Deze mails worden dan als ‘incidenten geregistreerd wat bij hun dan weer in de rapportages terecht komt.
            Graag mailen naar opel.klantenservice.nl@opel.com

            bedankt voor jullie hulp om druk te zetten :good:

            #18377298
            Jan G. T. Verkerk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2020

              Ook op de site van de Consumentenbond (Community) heb ik ook het nodige vermeld over het vervallen van OnStar. Ook staat daar een link naar een reactie van een ANWB-medewerker mbt de juridische (on-)mogelijkheden om Opel/PSA resp. haar dealers aan te pakken. (Btw op de site van Opel worden zelfs nu nog (welis waar voorraad modellen) Opels aangeboden met OnStar!!)

               

              #18377306
              mgoudapp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2020

                bedankt Jan! :toppie:

                bijgevoegd de link naar de anwb site

                https://www.anwb.nl/experts/juridisch/50/opel-onstar-eenzijdig-opgezegd

                [quote quote=18377298]Ook op de site van de Consumentenbond (Community) heb ik ook het nodige vermeld over het vervallen van OnStar. Ook staat daar een link naar een reactie van een ANWB-medewerker mbt de juridische (on-)mogelijkheden om Opel/PSA resp. haar dealers aan te pakken. (Btw op de site van Opel worden zelfs nu nog (welis waar voorraad modellen) Opels aangeboden met OnStar!!)[/quote]

                #18377504
                MWW
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2020

                  ik heb hem gekocht toen ik al wist dat Onstar eruit ging, ik weet ook niet echt wat ik er aan mis.

                  als we maar mee mogen blijven liften op nieuwe updates (systeem & navi) vindt ik het allemaal ok!

                  #18384918
                  Stoffel07
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2010

                    Ik gebruik OnStar wel in mijn Zafira uit 2017. En ik wil er ook na 31-12-2020 gebruik van kunnen maken. Ik heb ook al gemaild, gebeld en bij mijn dealer dit aangekaart. Maar tot nu toe houdt iedereen de boot af. Ik ben benieuwd of men voor einde jaar echt met een oplossing of niet.

                    Maar hetzelfde geldt volledig voor de navigatiesystemen die Opel levert. In mijn vorige Zafira zat Navi CD 70 en daar werden de updates na enkele jaren ook gestopt. En van het navigatiesysteem in mijn huidige Zafira (Navi 950) is al 3 jaar geen update meer te krijgen. Als je daar Opel over belt of mailt krijg je te horen dat er te weinig markt voor is. Dat kan wel, maar ze laten je bij aankoop wel een fors bedrag neertellen.

                     

                    Groet,

                    Christ

                    #18384927
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18384918]Ik gebruik OnStar wel in mijn Zafira uit 2017. En ik wil er ook na 31-12-2020 gebruik van kunnen maken. Ik heb ook al gemaild, gebeld en bij mijn dealer dit aangekaart. Maar tot nu toe houdt iedereen de boot af. Als je daar Opel over belt of mailt krijg je te horen dat er te weinig markt voor is. Dat kan wel, maar ze laten je bij aankoop wel een fors bedrag neertellen. Groet, Christ[/quote]

                      Beste Christ, help me eens even op weg. Ik heb dec 2017 betaald voor een Opel Grandland X Innovation automaat, met daarbij 2 jaar gratis On-Star. Na die 2 jaar, moest ik iets van € 9,95 per maand betalen, om on-Star te behouden. Ik ben al lid van de ANWB, en vond On-Star geen enkele toegevoegde waarde hebben. Dus heb ik het abbo niet verlengd. Daar is ieder vrij in. Wat bedoel jij nu met: Bij aankoop een fors bedrag voor neertellen? Dat On-Star was toch gewoon een extra service? Net als je 2 maanden gratis het AD op proef krijgt? Of mis ik iets?

                      #18385616
                      FransS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 December 2019

                        Van jou gaat de steun niet komen dat is duidelijk en dat hoeft ook niet. Maar waarom dan je reactie? Wat intelli-grip, kleuren, velgen en je ANWB lidmaatschap hiermee te maken hebben is onduidelijk. On-topic blijven HansGLX! Graag alleen reageren als dit iets bijdraagt

                        #18385672
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          [quote quote=18385616]Van jou gaat de steun niet komen dat is duidelijk en dat hoeft ook niet. Maar waarom dan je reactie? Wat intelli-grip, kleuren, velgen en je ANWB lidmaatschap hiermee te maken hebben is onduidelijk. On-topic blijven HansGLX! Graag alleen reageren als dit iets bijdraagt[/quote]

                          @ FransS, Mijn reactie ging over het al dan niet On-star bundelen. En het kan voor ieder anders liggen. Had ik geen ANWB, dan had ik waarschijnlijk wél On-Star behouden. Maar dubbel op, (ANWB+On-Star) vind ik een beetje overbodig. Ik heb in al die tijd 2x On-Star gebeld onderweg. En ik persoonlijk, vind het geen toegevoegde waarde. Daarom heb ik On-Star laten vervallen. Ben ik duidelijk genoeg zo?

                          En als je goed gelezen had, ging het om de opmerking van @Stoffel07=Christ. Ik citeer: Maar ze laten je bij aankoop wel een fors bedrag neertellen. Bovendien heb ik het in deze reactie nergens over: Intelli-grip, kleuren, of velgen. Dus je haalt wat door elkaar, naar het schijnt.

                          #18385681
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            [quote quote=18385672]

                            On-topic blijven HansGLX! Graag alleen reageren als dit iets bijdraagt

                            @ FransS, Bovendien was ik van mening dat On-Star gewoon gratis was, in ieder geval de eerste twee jaar. Dus daar hoef je bij aankoop toch niets voor neer te tellen, zoals @Stoffel07 dat suggereerde? Je koopt toch geen Opel, omdat je er On-Star bij krijgt? Of mis ik iets?

                            #18385712
                            FransS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 December 2019

                              @HansGLX,

                              mgoudapp zoekt medegebruikers van een Onstar systeem die zich eveneens bekocht voelen als dit systeem eind vh jaar ophoudt te bestaan en die bereid zijn evt gezamenlijk in het verweer te komen (vrij vertaald). Dan Hans doet het er niets toe of jij dat Onstar een slecht systeem vindt en liever gebruik maakt van je ANWB lidmaatschap. Dat mag je natuurlijk vinden maar is hier niet relevant. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Misschien een advies voor als je volgende maand met je XC40 op het Volvo forum start

                              #18385739
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18385712]@HansGLX, mgoudapp zoekt medegebruikers van een Onstar systeem die zich eveneens bekocht voelen als dit systeem eind vh jaar ophoudt te bestaan en die bereid zijn evt gezamenlijk in het verweer te komen (vrij vertaald). Dan Hans doet het er niets toe of jij dat Onstar een slecht systeem vindt en liever gebruik maakt van je ANWB lidmaatschap. Dat mag je natuurlijk vinden maar is hier niet relevant. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Misschien een advies voor als je volgende maand met je XC40 op het Volvo forum start[/quote]

                                Ja @ Frans, mijn bijdrage is dan in dit geval geen steun in de rug voor mgoudapp, en medegebruikers. Dat ik On-Star dan op zich, geen toegevoegde waarde vind, mag dan in jouw ogen niet relevant zijn. Maar het is toch niet verboden mijn mening te geven mbt On-Star? En wat jij er dan weer tussen breit met: intelli-grip, kleuren en velgen, is toch óók uit de lucht gegrepen? Dat lees je in mijn bijdrage nergens. ik ben helaas niet zo hoog opgeleid dan jij. Dus…

                                ( en… ik ben intussen al actief op het Volvo forum…) :rolling:

                                #18385760
                                FransS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 December 2019

                                  Natuurlijk mag je je mening geven over Onstar maar niet in dit draadje. Dan moet je je daar zelf een nieuw draadje over beginnen.

                                  Ik brei er niets tussen, dat doe je zelf. Zie de 2e post hier van 17-06 10:41. Ik stop er verder over want je wil het niet begrijpen of je hebt een geweldig bord voor je hoofd.

                                  Ik wens mgoudapp succes met z’n aktie. Mijn zegen heb je als ik ook Onstar zou hebben.

                                  #18385920
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    [quote quote=18385760]Natuurlijk mag je je mening geven.Ik brei er niets tussen, dat doe je zelf. Zie de 2e post hier van 17-06 10:41. Ik stop er verder over.[/quote]

                                    Jij hebt het steeds maar weer over het feit, dat mijn bijdrage niet relevant is. Vind jij het relevant om iets uit een posting op te halen, van 2 maanden terug?

                                    En dit ging over een andere zaak. Namelijk: Dat PSA in de tussentijd al heel wat opties uit de Grandland heeft weggelaten. Zoals een paar kleuren, en het Intelli-grip systeem, mistlampen, en andere details die in het begin nog optioneel waren. Zo haal je dus zelf zaken aan, die in mijn optiek niet relevant zijn.

                                    Feit is dat PSA steeds meer de dienst uitmaakt in het Opel gamma. Dus ook in het verdwijnen van On-Star.

                                    #18387154
                                    Corsaliefhebber
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 February 2012

                                      en wie van jullie heeft nu de langste dikste grootste?

                                      officeeel hoeft psa helemaal niks met onstar te ondersteunen daar gm de rechten niet gedeeld heeft,

                                      scheld dus nog vooral even tegen de vorige eigenaar General Motors,

                                      die Opel tot op de draad leeg hebben gezogen voor hun Amerikaanse gewin,

                                       

                                      #18387191
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        [quote quote=18387154]en wie van jullie heeft nu de langste dikste grootste? officeeel hoeft psa helemaal niks met onstar te ondersteunen daar gm de rechten niet gedeeld heeft, scheld dus nog vooral even tegen de vorige eigenaar General Motors, die Opel tot op de draad leeg hebben gezogen voor hun Amerikaanse gewin,[/quote]

                                        Om op je vraag op een zinnige manier te antwoorden: We (@FransS en ik) rijden in een zelfde type auto! Een Opel Grandland X. Je geeft zelf al antwoord op de vraag waarom On-star is verdwenen. PSA heeft niks met On-Star. En er word dus niks gescholden, want voor mij persoonlijk, heeft On-Star geen enkele toegevoegde waarde. Dat is voor iedereen verschillend. En jij meent dat PSA dus een haar beter is dan GM? PSA legt net zo goed, Opel de wil op. Het is dat ze nog enige vrijheid hebben in het ontwerpen van eigen modellen, maar onderhuids word alles Peugeot. Let op mijn woorden. Nog een paar jaar verder, en Opel bestaat alleen nog op papier, omdat de verkoopcijfers van Opel in sommige gevallen beter zijn dan van Peugeot. En feit blijft dat PSA intussen al heel wat heeft veranderd in de optie-lijst van de Grandland X, sinds de introductie.

                                        #18389855
                                        Jan Driebeen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 February 2018

                                          Vandaag een algemene e-mail ontvangen van OnStar Europe dat de diensten echt eindigen dit jaar. Voor mij dus volgend jaar geen maandelijkse mail meer met verbruikscijfers en staat van het voertuig. Ik zal ze niet echt missen. Voor vragen wordt verwezen naar de FAQ:

                                          #18390030
                                          MWW
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 February 2020

                                            wat dan wel vreemd is want op die pagina staat dan bij een aantal punten:

                                             

                                            Neem voor overige vragen over dit onderwerp contact op met de klantenservice van Opel.

                                            #18390041
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              [quote quote=18389855]Vandaag een algemene e-mail ontvangen van OnStar Europe dat de diensten echt eindigen dit jaar. Voor mij dus volgend jaar geen maandelijkse mail meer met verbruikscijfers en staat van het voertuig. Ik zal ze niet echt missen. [/quote]

                                              Nou @Jan, ik vertrouw er best wel op, dat jij zelf de conditie van je voertuig wel in de gaten houd, zonder On-Star. En dat je zelf het verbruik wel bijhoud na elke tankbeurt. Dus ik denk dat je dit gaat missen als …..kiespijn….. ;-)

                                              #18390052
                                              BaertenF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2020

                                                Voor mij hetzelfde probleem, glx van 2018 en wagen niet “compatibel” met Connect. Heb hierover een mailtje naar Opel Belgie gedaan met onderstaand antwoord, eigenlijk wel jammer voor de zoveel Onstar Opel auto’s, voor mij laat Opel hier toch een steek vallen…:

                                                “Hartelijk dank voor uw e-mail van 15 september jongstleden waarin u aangeeft te willen weten wat Opel doet als OnStar Limited, een GM service, in Europa stopt.

                                                Helaas is het niet mogelijk voor Opel om services aan te bieden op OnStar daar wij niet over de licenties beschikken om dat te mogen doen. General Motors heeft besloten om OnStar Limited in heel Europa stop te zetten en daarmee komt er definitief een einde aan deze service en gerelateerde functionaliteiten.

                                                PSA-Grouppe heeft, om Opel rijders tegemoet te komen een soortgelijke dienst ontwikkeld die dit jaar gefaseerd ingevoerd wordt, genaamd Opel Connect.

                                                DIt systeem is bij aankoop van een nieuwe auto leverbaar. Het is helaas niet mogelijk om dit buiten de fabriek om te laten inbouwen.

                                                Meer informatie over OnStar en wat er gebeurd als het stopt:

                                                https://www.onstareurope.com/nl/faq-2020/

                                                Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                                                Met vriendelijke groet,

                                                OPEL BELGIUM NV”

                                                #18390067
                                                Hans GLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2018

                                                  @BaertenF, daar word je wel vrolijk van, van zo,n berichtje van Opel België. Schiet lekker op. Als je toch graag die service wil, moet het toch mogelijk zijn, dat ze dit op jouw auto af kunnen stemmen in 2o20? :-(

                                                  #18390070
                                                  BaertenF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 January 2020

                                                    Hans GLX, ik heb er niet veel vertrouwen in….

                                                    Ik vind wel dat ze vrij snel geregeerd hebben, meestal gaat het niet zo vlotjes.

                                                    Hopen dan maar zeker!

                                                    #18390108
                                                    mgoudapp
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 January 2020

                                                      Ik lees veel reacties over het wel/niet nuttig zijn van ‘onstar’. Ik gebruik wél de WiFi optie, en die werkt erg goed. En ik ga geen hotspot van mij telefoon maken omdat er dan beperkingen op mijn telefoon met zich meebrengt. En ja ik vind de veiligheidsfuncties belangrijk ivm mijn hele gezin gebruik maakt van deze auto.

                                                      Het feit dat je een Opel met een bepaalde functionaliteit koopt is dit een onderdeel van de verkoopprijs. Stel dat ze de navigatie ook niet meer gaan onder steunen.
                                                      Nu na 2 jaar maken ze deze functionaliteit dus onbruikbaar. Omdat het ‘technisch’ (we kunnen ook naar de maan) niet mogelijk is.

                                                      Ik heb wederom de klantenservice om een oplossing gevraagd en verwezen naar het anwb artikel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.