Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Oud en nieuw type c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2008 om 12:59 #17206924
Hallo mensen ik heb een vraag.
Ik heb gister avond mijn c20ne kapot gereden. Van de 4e cilinder is de drijfstang aan bijde kanten door het blok heen geslagen. Nu heb ik nog wel een oud type blok liggen (met v snaar en dat vierkante luchtmassameter.
Het blok dat er nu inzit komt uit een astra uit 92 dit type heeft multiriem en een buisvormige luchtmassameter.
Kan iemand mij vertellen of dat onderblok hetzelfde is zoals krukas etc? omdat er namelijk wel een andere krukas poelie opzit
9 april 2008 om 14:04 #17399698blokken zijn intern hetzelfde.
kun je gewoon omschroeven..9 april 2008 om 14:49 #17399699Oke en waarom zit er dan een spanrol bij dat nieuwere type op is het krukastandwiel ook hetzelfde?
9 april 2008 om 15:31 #17399700hmmzz ik heb ook een nieuwere type gehad, maar daar zit geen spanrol op..
Die wordt ook gewoon via de waterpomp gespannen.Misschien verstandig om de motor uit de kadett, zonder aanbouwdelen te gebruiken, en dan alleen de poelie omzetten..
EN de aanbouwdelen van je astra er weer op de zitten, dus kop en onderblok gebruiken van de kadett9 april 2008 om 15:39 #17399701oke dan ga ik daar maar eens naar kijken. Zoek eigenlijk een compleet blok en het liefst het nieuwe type of als die compleet is kan het andere type ook. c20ne of seh maakt mij niet uit. Bak en assen hoeft niet perse mag wel
9 april 2008 om 16:12 #17399702als je aanbouw delen overzet avn de astra op het de kadett 8v moter moet je dan ook de injectie rail overzetten?
want ik meen dat bijna alle kadett motoren op 2.5 bar benziene druk werken en sommige astra`s standaard op 3.0 bar werken of merk je dit niet in het verschil van lopen van de moter is is het verschil nihil?
9 april 2008 om 22:18 #17399703Dat ligt denk ik aan het type injectoren…
Mijn xe is een ex dis motor en zolang je de drukregelaar samen met de injectoren gebruikt is er niets aan de hand,ookal zit er nu een andere comp en kabelboom aan.
Dus als je de rail metr injectoren samen gebruikt maakt het niets uit..
De ene injector zal wel hetzelfde leveren bij een andere druk.9 april 2008 om 22:21 #17399704oud en nieuw type gebruiken zelfde injectoren alleen de druk is hoger.
10 april 2008 om 12:19 #17399705origineel gepost door sw16v
oud en nieuw type gebruiken zelfde injectoren alleen de druk is hoger.liep jou astra boom standaard ook op 3 bar?
was het rendabel om met een powerboost valve te rijden?:D
10 april 2008 om 14:26 #17399706bij een standaard motor??
Nee
10 april 2008 om 17:33 #17399707niemand weet toevallig een motorblok voor mij? Heb gereageer die er op het forum staan maar daar wordt niet op gereageerd
10 april 2008 om 21:29 #17399708Heb nog een c20ne ex omega onderblok liggen.
en een c20ne uit een astra liggen zonder aanbouwdelen
11 april 2008 om 10:52 #17399709Wil je mij even mailen op sv_feyenoord@hotmail.com wat er allemaal bij zit en wat dr prijs is? Groeten Stefan
11 april 2008 om 15:22 #17399710heb je toegevoegd op msn
12 april 2008 om 07:56 #17399711okey anders mag je ook wel even mailen zoveel zit ik namelijk niet op msn! Druk met de cross auto he:P
13 april 2008 om 20:06 #17399712Omega blok pakken, Astra werkt niet, teveel ombouwen!!!
13 april 2008 om 20:10 #17399713pfff stelt nix voor dat ombouwen. je pijlstok en carteris volgens mij nog het meeste werk
14 april 2008 om 11:30 #17399714Huh ik heb dat vorige astra blok er ook zo ingehangen hoezo zou ik dat allemaal aan moeten passen dan? Gaat om een ascona c met voorwielaandrijving he…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.