Originele xenon vervangen door standaard koplamp?

Forumindex Forums Modellen Insignia Originele xenon vervangen door standaard koplamp?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368642
    Lankmans Christophe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 September 2019

      Hallo. Heb een insignia sportstourer cdti 2009 160pk. Deze heeft standaard adaptieve xenon verlichting. Nu door het zoveelste probleem ermee ben ik het beu en wil er standaard verlichting opzetten. Heb ik ook gedaan maar weereens gaat het niet probleemloos. De koplamp past er probleemloos op, de aansluiting past eveneens maar zoals ik al gewoon ben, is er een probleem… De grote lichten ( verstralers H1) gaan niet. Iemand ervaring of enige kennis waarom? Moet er een wijziging in de bedrading? Of software aanpassen? Please hulp!!! :help:

      #18368676
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        ik heb even de schema’s door zocht voor je.

        echter staat er niet in hoe de aansturing is voor het groot licht bij xenon.

        echter weet ik wel dat bij xenon er alleen een motor(of magneet) geactiveerd word, die het plaatje plaat legt waardoor je groot licht krijgt.

        de aansturing van grootlicht op normale koplampen zit op per 2 van de koplamp. maar bij xenon word dit door de comp. aangestuurd.

        ik ben bang dat je dan je zekeringe kast onder de motor kap moet aanpassen (extra relais) voor het grote licht en bedrading naar de koplampen moet trekken.

        je zal het niet zo 123 aan de praat krijgen.

         

        gr tijne

        #18368677
        Lankmans Christophe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 September 2019

          Tijne. Bedankt voor het opzoeken voor mij. Is waar ik bang voor was want idd bij het uitmeten is er geen extra 12v te meten bij het opzetten van de grote lichten. Enkel een impuls op dezelfde draden dat de xenon aansturen…
          Ben dus maar weereens het hele net afgezocht opzoek naar goedkope balasten en volledige koplampen. Ben uiteindelijk beland op een duitse site waar de balasten NIEUW 25€ kosten en binne de 5dagen geleverd worden anders ist gratis. Ik hou u op de hoogte als het in orde komr,dan zal ik de naam van het bedrijf ook posten voor de geinteresseerden.
          Greetz christophe

          #18368679
          tijne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2005

            mag ik vragen wat de problemen precies waren met de xenon?

            #18368990
            Lankmans Christophe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 September 2019

              Hoi. Sorry voor het late antwoorden. Het probleem was dat na een klein ongeval, de bevestigingspunten van de bumper op de koplampen stuk waren en is vocht (veel vocht )in de de lampen binnegelopen. Ineens ging het rechter stuk en effe later begaf links ook. Dacht 1st aan de lamp zelf maar waren de stuurdozen onder de koplichten dat vol water zaten. 160€ stuk + kostprijs van de xenons zelf is echt duur voor ewa licht. Heb een site gevonden die zo’n stuurdozen maakt en je krijgt ze toegestuurd in 5werkdagen max. Heb ze inderdaad gekregen op tijd, gemonteerd en alles werkt perfect. 25€/st.
              Voor de geïntereseerden, dit is de site.
              “(deutsch-teile-online)”

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.