Origineel dakraam in Vectra A sedan bouwen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Origineel dakraam in Vectra A sedan bouwen?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Vectra V6 CD
    Deelnemer

Hallo luitjes,

Heb even een vraag. Ik heb een origineel dakraam werkend en al tot mijn beschikking en zou deze eventueel in mijn auto willen inbouwen. Nu is dat iets wat je niet even 1, 2, 3, doet en daarom zou ik graag willen weten of er mensen hier kennis over hebben en er misschien wel een adres/bedrijf voor weten die dit zou kunnen uitvoeren.

Ik heb het complete dak tot mijn beschikking, is dit met zaag en laswerk een op een over te zetten? Ik hoor graag van degenen die hier ervaring mee hebben.

Alvast bedankt. Groetjes.

Benjamin

midnight black
      Deelnemer

Dat is wel eens vaker gedaan, niet specifiek bij een Vectra.
        De complete dakplaat dient te worden losgeboort (alle puntlassen) hiervoor moet de voor en achterruit er ook uit worden gehaald.
        Dan de nieuwe dakplaat er in puntlassen, kitten en spuiten en de ruiten terug plaatsen.
        Al met al dus mogelijk maar een flink karwei.

MarkVectra93
        Deelnemer

:wtf hele dakplaat eruit halen lijkt me wat veel werk niet? is dit geen gewoon dakraam waar je een gat voor in je dak moet zagen??
          Heb in een garage gewerkt en verschillende dakramen ingebouwd zien worden destijds maar nog nooit gezien dat de hele dakplaat eruit moet..

wim-v6
          Deelnemer

Origineel dakraam heeft een aangepast framewerk, zit in het dak gefelst, en schuit in de auto naar binnen.

Dus nee, deze zaag je er niet zo in.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

MarkVectra93
            Deelnemer

Ok dat is dan idd niet zo simpel als ik dacht :angel

commo 67
              Deelnemer

compleet dak overzetten met stijlen en al

Jerremy
                Deelnemer

Originele dakplaat overzetten want idd de randen zijn omgezet naar binnen. Verder zijn de spanten (frame) ook anders in/onder het dak.
                  Je zal ook afvoeren moeten plaatsen die langs de A- en C-stylen naar beneden lopen, en in de bodemplaat/dorpel uitkomen

Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen; http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=181&t=6465″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Niet geheel zelfde systeem omdat geen glazen dakraam is, en in de schuifpositie gaat bij Calibra over het dak heen,
                  maar er is hier wel een originele plaat geplaatst.

Vectra V6 CD
                  Deelnemer

@Jerremy wrote:

Originele dakplaat overzetten want idd de randen zijn omgezet naar binnen. Verder zijn de spanten (frame) ook anders in/onder het dak.
                    Je zal ook afvoeren moeten plaatsen die langs de A- en C-stylen naar beneden lopen, en in de bodemplaat/dorpel uitkomen

Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen; http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=181&t=6465″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Niet geheel zelfde systeem omdat geen glazen dakraam is, en in de schuifpositie gaat bij Calibra over het dak heen,
                    maar er is hier wel een originele plaat geplaatst.

Kijk, dat is nou eens informatie. Dichterbij dan verwacht. Ik ga eens contact opnemen met deze meneer. Top, bedankt.

Arjen
                    Deelnemer

Wat Commo 67 zegt; hele dak overzetten is het eenvoudigste. Wel veel pas- en meet werk natuurlijk.

Jerremy
                      Deelnemer

Eenvoudig tussen aanhalingstekens ja.
                        Dan zal je de wagen moeten stutten, of wel op een richtbank moeten doen als je het dak met stijlen en al eraf gaat halen.

Arjen
                        Deelnemer

Dat klopt. Het is wel een serieus klusje.

Kadett1.2
                          Deelnemer

En dan heb je natuurlijk ook nog de hemel van een schuifdak versie nodig. Is ook nogal afwijkend van een standaard versie.
                            Als je die niet hebt is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg voor een goed exemplaar

Vectra V6 CD
                            Deelnemer

@Kadett1.2 wrote:

En dan heb je natuurlijk ook nog de hemel van een schuifdak versie nodig. Is ook nogal afwijkend van een standaard versie.
                              Als je die niet hebt is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg voor een goed exemplaar

Daar heb je zeker gelijk in, maar heb een compleet en net dak met alles wat ik nodig heb. De bekleding van de hemel is ook nog netjes.. Als ik moest gaan zoeken naar onderdelen dan was ik er niet eens aan begonnen. Maar alles is er, dus waarom niet uitzoeken wat de mogelijkheden zijn..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.