Opzoek naar actieve subwoofer voor Astra G, maaaar welke..!?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Opzoek naar actieve subwoofer voor Astra G, maaaar welke..!?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266100
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Beste mede Opel rijders,

      Ik ben voor de Astra opzoek naar een subtiele actieve subwoofer (ingebouwde versterker).
      In de Corsa lag een Polk DB1222, dat was toen leuk maar nu ligt de prio iets meer bij ruimte.

      Hij moet dus compact wezen en daarom kwam ik al snel uit op een actieve subwoofer. Mijn voorkeur gaat uit naar één met een bas regelaar die ik ergens netjes kan wegwerken.

      Belangrijk is dat hij een volle klank geeft. Ik weet het, hoef geen trillende voorruit te verwachten maar dat hoeft ook niet…. het moet gewoon een goede aanvulling zijn (dus bass moet zeker wel aanwezig zijn). Op dit moment zijn alle speakers nog standaard, dus zal het nu echt van de woofer moeten hebben. Speakers komen nog wel, alles op z’n tijd en Dynamat (of goedkopere variant) staat ook nog op het lijstje.

      Ik heb zelf even een klein beetje huiswerk gedaan en kwam op het volgende uit:

      De Alpine SWE-815
      http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ALPINE-SWE-815,10259,487027,1010713.html?langId=-11″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      De Alpine SWE-3200
      http://www.navishop.nl/alpine-swe3200-p-11240.html?utm_medium=cpc&utm_source=Vergelijk” onclick=”window.open(this.href);return false;

      En de FLI Trap FT12A
      http://www.navaudio.nl/products/FLI-Trap-12-Active-New-Amp-%252b-Wiring-kit-400W-RMS-%7B47%7D-1200-Watt-MAX-VERMOGEN.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Met Alpine heb ik redelijk ervaring, heb zelf een Alpine 9880R radio en ben er zeer over te spreken. Zowel de kwaliteit als de instel mogelijkheden zijn voor meer als perfect :D.
      Met FLI kan ik me niet meer bedenken als een gerecht bij de afhaal chinees…. :hmmz en dat zegt me dus helemaal niks :O.

      Iemand ervaring met één van deze subwoofers of een goed alternatief?

      Thanks :thumbup !!

      p.s. ik wil uitsluitend een subwoofer in de kofferbak, niks onder de stoeltjes :D

      #18236208
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ik persoonlijk zou voor een Active Pioneer TS-WX77A gaan of de nieuwe opvolger Pioneer TS-WX710A. Heb zelf altijd de TS-WX77A gehad en daar komt echt een top geluid uit. Terwijl je zo goed als geen kofferbak ruimte kwijt bent. Maximaal 8cm hoog namelijk. En je kunt er gewoon boodschappen en of andere spullen bovenop leggen zonder problemen.

        Succes met je keus.

        #18236209
        gose91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2013

          Ik heb deze al een tijdje in de kofferbak staan, een Pioneer TS-WX210A:

          Ik moet de subwoofer instelling op de radio (ook Alpine :thumb ) en het ding zelf wel wat hard zetten om m echt goed te kunnen horen. Maar dat licht meer aan de briljante akoestiek (not) van mijn automobiel.

          Het is net een andere vorm dan wat Dolby voorstelde, maar deze staat eigenlijk nooit in de weg. En al zou dat zo zijn, is ie los door twee bouten en een stekker los te halen.

          #18236210
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            @ Dolby
            Ik heb in het verleden bij een collega de TS-WX77A in de auto horen spelen en moet eerlijk zeggen dat ik het voor dat geld tegen vond vallen.
            Nou was dat allemaal heel snel en heb geen idee hoe alles stond ingesteld maar op het eerste moment was ik niet echt overtuigd.

            Het is niet erg om een klein hoekje van de kofferbak te verliezen aan een subwoofer, het gaat er met name om dat niet meer de hele koffer vol ligt.
            Als er 2 kratten bier naast kunnen is Dennisje snel tevreden ;).

            @ Gose91,

            Die subwoofer heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die gaat op het lijstje erbij.

            Ergens merk ik dat overal waar ik zoek, ik telkens op de Alpine SWE-815 of Alpine SWE-3200 uit kom.
            Ik denk ook dat daar de uit eindelijke keuze op een Alpine gaat vallen, maar mochten er nog goede alternatieven worden voorgesteld zal ik dat zeker in overweging nemen.

            Thanks so far! :)

            #18236211
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              Keuze gemaakt en subje gekocht :D

              Het is de Alpine SWE-815 geworden

              Aantal reviews gehoord en gelezen en blijkt bij iedereen “boven verwachting” te reageren dus laat me graag verrassen:D

              Morgen maar eens knutselen.

              #18236212
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Veel plezier ermee. :thumb

                #18236213
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  Hij zit er in!

                  Pfoeh…. wat kan ik er van zeggen….. EEN ECHTE AANRADER!!:D:D:D

                  Hij draait echt zeer boven verwachting goed!
                  Mooie diepe volle warme bass kleunt er richting de voorkant :D

                  Voor €150,- zeker een dikke vette aanrader die absoluut z’n geld meer en meer dan waard is!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.