opknapwerk

Forumindex Forums Modellen Kadett opknapwerk

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Menerik

het is weer zover, de apk staat voor de deur en mijn linkerdorpel bestaat vooral uit niets meer, via via kan ik hem bij een schadehersteller neerzetten, maar dat kostte me wat teveel dus ik heb er zelf een plaat op zitten bakken. redelijk okals je kijkt wat voor lasapparaat ik kon gebruiken.

uiteraard zit er ook een gat onder de pedalen. ik weet dat dit een notoire plek is voor roest, mijn vraag is, wie heeft ervaring met het repareren van dit stuk? ook sit er een flinke roestplek wat hoger op een punt waar een stuk of vier platen bij elkaar komen, daar kun je simpelweg niet bij zo. hoe haal ik heb beste de bitumen matjes eruit?

ik hoor het graag van jullie

nog even wat foto’s

Vinci
      Deelnemer

Eerst maar eens dat gat bij het voeteind er uit slijpen (is niet dragend) en er onder kijken. Als hij daar ook volledig rot is dan ben je wel aan de beurt. Mijne zag er qua bodem nog lang niet zo krokant uit als die van jou en schrok wel van wat er onder zat eigenlijk. Ga het binnenkort vervangen, op Ebay verkopen ze er nog origineel plaatwerk voor en dat is op zich niet extreem duur. Het herstellen is wel een flinke klus. Als alternatief kun je er een plaat in lassen, afhankelijk ook van hoe erg het al is… Goed adres om het uit te besteden is:
        http://www.autoromijn.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Heeft een vriend van mij net zijn dorpel laten doen, en grote beurt en viel nog qua kosten binnen de perken. En wordt het wel goed gedaan….

Vinci
        Deelnemer

Oh en de bitumen is er zo af met een plamuurmes…

Menerik

Die bovenste rotte plek in de voetenbak is wat erger dan alleen dat gat daar. Onder de motorkap zie je vooral wat
            Er aan de hand is. Bovenop de kokerbalk bij het brandschot, daar komen iets van vijf platen bij elkaar, daar zit roest
            Tussen de platen. Daar kun je niet bijkomen zonder hem heel ver te strippen. Ik zal vanavond even een foto posten

devries_met_ck

@Vinci wrote:

Oh en de bitumen is er zo af met een plamuurmes…

Als je ze ook even goed warmmaakt met een verffohn ;) gaan ze er nog een stuk gemakkelijker vanaf.
              Dan worden ze mooi soepel en steek je ze met een goed plamuurmes idd ze er zo vanaf.

Groeten van Paul

Menerik

ik heb vandaag het matje verwijderd en de plaat ook. op de wielophanging zit vooral oppervlakteroest met dank aan de dikkere plaat gelukkig. ik heb die plaat in de RX5 gezet en ga zo met karton in de weer om een mal te knippen voor de nieuwe plaat.

de huidige situatie:

tevens de dorpel in de rx5 gezet.

Vinci
                Deelnemer

Kan het zo vanaf een foto moeilijk beoordelen, maar bedenk wel dat naast die lasmoeren het gepuntlasde stuk zit waar de pootjes voor het voorste scharnierpunt van de draagarmen aan zitten. Aangezien het toch slechts 2mm dik materiaal is en daar de grootste krachten op komen met remmen is dat waar je vooral heel goed naar moet kijken.

Kan wel eens een goed plan zijn (ga ik ook doen) om in de vloer zelf wat je nu hebt uitgeslepen een plaat te zetten met een luikje voor toekomstige inspecties….

Anoniem

@Menerik.

Je kan je foto’s het forum weergeven door de ur tussen de img tags te plaasten. Ik heb bovenstaande foto’s zojuist goedgezet

Succes met de werkzaamheden aan de auto :thumb

TheBlackMagic

Ik maak hier altijd een plaat voor!! ik boor dan twee gaten uit van de bussen dan leg ik de plaat ( 5mm ) er over heen en las ik hem af op de bussen maar ook op de balk en schutboard. heb zelf ook daar twee service luikjes gemaakt van traan plaat.

Dit zit dan een stuk steviger als wat het ooit is geweest en zal het niet zo snel uit scheuren.

Groeten Richard Broch

Vinci
                      Deelnemer

@TheBlackMagic wrote:

Ik maak hier altijd een plaat voor!! ik boor dan twee gaten uit van de bussen dan leg ik de plaat ( 5mm ) er over heen en las ik hem af op de bussen maar ook op de balk en schutboard. heb zelf ook daar twee service luikjes gemaakt van traan plaat.

Dit zit dan een stuk steviger als wat het ooit is geweest en zal het niet zo snel uit scheuren.

Groeten Richard Broch

Heb je toevallig een foto of iets van hoe je dat doet?

5mm is wel verschrikkelijk dik trouwens! Ik heb vroeger wel eens met zulk dik materiaal in een carrosserie gewerkt (toen ik nog niet zo goed kon lassen) en dat begon vrij vlot er naast te scheuren, materiaal was veel te stijf, stijver dan de omgeving….

Maar ik zit er ook aan te denken, omdat ik het onderkantje schutbord wil gaan vervangen, om preventief iets te verstevigen. Dat materiaal is hooguit 2mm, denk zelfs 1,5 origineel. En dat is wel erg dun weer voor zo iets. De hele draagarm bevestigingen hangen hier aan! Kan aan een hoop plaatmateriaal komen, misschien zet ik er preventief nog een extra stuk in waar de voorste steunen aan gepuntlast zitten, waar het meestal als eerste scheurt.

Als je naar deze contructies kijkt bij een Kadett snap je ineens waarom zo’n auto zo weinig weegt…. :vertag

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.