Ophanging subframe rot

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Ophanging subframe rot

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450806
    Gerben Feikens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2020

      Hallo,

      Meestal lees ik mee en vind ik de info wel die ik zoek, maar nu toch even echt een vraag stellen.

      Onze Zafira A heeft flink roest bij de ophanging van het subframe aan 1 kant. Andere kant begint een beetje. Ik las dat dat bekende Zafira kwaal is. Al vind ik het bij een auto uit 2002 niet echt een bijzonder geval vergeleken met Peugeots…

      Vandaag Apk afkeur natuurlijk, met steekproef…. Is dit überhaupt nog te herstellen? Een garage naast keuringsstation waagt zich er al niet aan bijvoorbeeld…

      Rest van de afkeur is peanuts, ik heb zelf geen voorcontrole gedaan dit jaar. Lampjes, remzuigers enz. Ik ben internationaal chauffeur, dus niet veel thuis, voorheen doordeweeks op een avond alle tijd natuurlijk.

      De auto moet eigenlijk nog even jaartje mee, ivm financieel plaatje en aanschaf nieuwe over een jaartje, lang verhaal, niet boeiend. Maar met hangen en wurgen blijft deze steeds rijden.

      20211231_12542620211231_125214

      #18450948
      brembo010
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2020

        Ik heb dit probleem ook gehad ben bij verschillende garage`s en las bedrijven geweest en die raden het toen al af vanwege de hoge kosten die erbij komen er schijnt veel losgehaald te moeten worden om het te kunnen repareren  die van ons ging toen helaas naar de sloop

        #18451409
        john-opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2012

          Jammer, zulke roest heb ik ook gehad met de Astra en was te voorkomen geweest met af en toe op een droge zomerdag goed schoonborstelen en eventueel tectiel spuiten. Mijn garage deed er nogal lacherig over, niets aan de hand, terwijl je toch kunt aan zien komen dat er na verloop van tijd veel te veel roestschade ontstaan is. 20200225_162015

          #18453883
          Gerben Feikens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2020

            @admin

            Deze mag op slot, vandaag naar de laatste rustplaats gebracht. :cry:

            En een nieuwe gehaald :happy02:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.