Opgelost: Vivaro 2004 deur open lampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opgelost: Vivaro 2004 deur open lampje blijft branden

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275541
    Corsa71
      Lid sinds:
      24 February 2016

      Hallo Allemaal,

      Zoals de titel aangeeft blijft het waarschuwingslampje voor de deuren branden en de binnenverlichting achter in onze Opel Vivaro van 2004. Aangezien alleen de binnenverlichting achter blijft branden heb ik het vermoeden dat daar ook de storing zit. Nu heb ik alle deur schakelaars eruit gehaald en doorgemeten. Allen doen ze het perfect. Het rubber stuk onder in de achterdeur zit goed op zijn plek en drukt ook de schakelaar voldoende in. Alle contact punten heb ik schoongemaakt en doorgemeten. Diverse fora’s in binnen en buitenland gelezen en er zijn genoeg mensen met het probleem. Jammer alleen dat de oplossingen er niet bij staan.

      (Het euvel is trouwens ontstaan na het nemen van een rotonde. Hierbij is schijnbaar het carrosserie voldoende getordeerd om dit te triggeren :shock: )

      Ondanks alles blijven de lampen branden en het waarschuwingslampje oplichten :swear

      Misschien hier bij de experts iemand met een goed idee of een briljante ingeving waarmee ik het kan oplossen :D

      Mvg,
      Ronald

      #18311550
      Corsa71
        Lid sinds:
        24 February 2016

        En de oplossing is gevonden na 2 dagen zoeken en denken. Ik heb al 2 jaar geleden extra verlichting achterin gemonteerd en aangesloten op de achterste plafondlamp. Deze is er de laatste weken een aantal keren uitgevallen en terug gedrukt door diverse mensen. Waarschijnlijk bij de laatste keer ergens een `net wel/net niet` contactje gemaakt waardoor het alarmeringssysteem even op de hobbel raakte bij het torderen van het carrosserie in de bocht. Lamp uit het plafond gehaald en met ductape beter geïsoleerd en het probleem is verholpen.

        #18370330
        Paul D
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2019

          Beste,

          weet u waar de zekering zit van de binnenverlichting?

          in mijn zekering kast links bij stuur staat dat er een 5A zekering in moet zitten! Zit er niet in maar de kampen hebben wel altijd gebrand?

           

          nu echter door verwisselen lampje niet meer waarschijnlijk sluiting gemaakt met achterzijde lamphouder op het chassis!

           

          echter waar zit de zekering?

          zeer bedankt voor reactie

          vriendelijke groet,

          paul Driessen

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.