OPGELOST – P0340 Camshaft sensor…

Forumindex Forums Modellen Astra OPGELOST – P0340 Camshaft sensor…

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257623
    Kevin-Capelle
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Heren,

      tijdens het rijden schiet er een lampje aan, auto,tje met een steeksleutel er doorheen.
      Geen idee hoe dat lampje heet, het is iigv. niet het motorlampje.

      Auto rijd gewoon goed, stationair toerental fluctueert een klein beetje maar auto houd niet in en rijd verders gewoon goed.
      Auto uitgelezen en krijg foutmelding P0340 Camshaft position sensor A Circuit (bank1 or single sensor).

      Nu wil ik even de bekabeling controleren en de stekker nakijken op vuil of corrosie voor ik gelijk mn zakken leegklop bij de garage maar ik heb geen flauw idee waar op de z1.6se die sensor verstopt zit. :(
      Iemand die hem op de foto aanwijzen kan voor me ? (en evt. ook gelijk de ecu)
      http://www4.picturepush.com/photo/a/12875407/img/12875407.jpg

      mocht er ook iemand een schema hebben voor deze sensor welke ik kan gebruiken voor het doormeten dan wordt dat ook enorm gewaardeerd. :thumbup

      Alvast bedankt mannen.

      #18142023
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Sensor zit links achter de distributiekap onder die slang met die twee klemmetjes.
        ECU zit rechts boven in de hoek waar die zwarte stekkers 2 maal zitten. (tegen het spruitstuk)

        #18142024
        Kevin-Capelle
          Lid sinds:
          1 January 2012

          je bedoelt onder het slangetje van de carterventilatie ? (kleppendeksel-inlaatspruitstuk).
          Zie op de foto ook dat de slangklem los staat van deze slang op het inlaatspruitstuk.

          iemand enig idee welke pinnetjes op de ecu stekker ik moet hebben ?

          #18142025
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Inderdaad onder de carterventilatie, op de x72 stekker (ecu) pin 29 (bruin (massa)) 23 geel-paars 30 zwart wit.

            #18142026
            Kevin-Capelle
              Lid sinds:
              1 January 2012

              Bedankt Haasje17 :thumb

              vandaag aan het meten geweest over de bekabeling van de nokkenassensor naar de Ecu.
              Spanning op pootje C = 4.99 Volt.
              Hierna de bedrading van stekker van de nokkenassensor naar de Ecu doorgemeten.
              Stekker – Ecu pootje
              pootje A – 23 = 0.06 Ohm
              pootje B – 29 = 0.06 Ohm
              pootje C – 30 = 0.07 Ohm

              Hierna alle pootjes t.o.v. beide stekkers gecontroleerd de pootjes van de stekker maken ook contact met andere pootjes van de Ecu stekker. Op zich niets vreemds, de voeding en de massa kunnen natuurlijk meerdere verbruikers signaal geven. Pootje A (signaalgever) maakt alleen contact met Pin 23 op de Ecu stekker.

              Stekker – Ecu pootje


              Ecu pootje


              Ecu pootje


              Ecu pootje
              pootje A – 23 0.06 Ohm
              pootje B – 29 0.06 Ohm – 12 2.46K.ohm – 14 2.18K.ohm – 43 3.74K.ohm
              pootje C – 30 0.07 Ohm – 28 3.74K.ohm – 62 3.98K.ohm

              Iemand enig idee van een schema of eventueel of dat deze waardes een beetje kloppen ?

              Tevens ook een nieuwe ontwikkeling. Auto weigert harder te gaan dan 3500 Rpm. Toeren lopen niet verder op, auto schokt en bokt een beetje en maakt enorm traag meer toeren (60 seconden om van 3500 naar 400rpm te gaan). auto loopt boven de 3500 rpm dus ook gewoon niet lekker.
              Stilstaand en rijdend. Zodra het lampje aan staat met het auto-tje met de steeksleutel er doorheen. (hoe heet dat lampje eigenlijk ?)

              #18142027
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Als je niet hoger in toeren kunt sensor stuk.
                Bedrading heb je doorgemeten.

                Sensor is vrijwel niet door te meten helaas.

                #18142028
                Kevin-Capelle
                  Lid sinds:
                  1 January 2012

                  Vandaag een nieuwe sensor gestoken (van GM, gehaald bij de dealer) maar het probleem blijft jammer genoeg.
                  Ik lees op internet overal verhalen over de ECU die naar zn grootje kan zijn.

                  Heeft er iemand een bedradingsschema voor me zodat ik zeker weet wat ik gemeten heb ook echt klopt ?
                  Ik las op een engels forum dat de sender 2 5 volt voedingen nodig heeft. Ik heb er maar 1 gemeten iigv.

                  P0340 Camshaft Position Sensor Signal Wrong…

                  #18142029
                  Kevin-Capelle
                    Lid sinds:
                    1 January 2012

                    Nou ik vermoed steeds meer dat de ECU opspeelt. Motor koud dan is er niets aan de hand. Als de motor dan een tijdje warm is 70+*C dan ineens komt de storing weer naar voren. Volgende dag als de auto een nacht afgekoeld heeft weer hetzelfde.

                    Vandaag met de auto gereden, lampje sprong aan en toen de ecu stekker eens goed schoongemaakt met Remmenreiniger. Hierna de boel uitgeblazen met perslucht en ineens was het lampje uit. Lampje is ook uit gebleven voor een goeie 20 minuten en toen ineens was de storing weer terug. Ik vermoed dat er een slechte verbinding in de ECU zit die bij warmte het contact verbreekt….

                    Donderdag gaat de auto naar de garage gezien het feit ik de auto in maart met een nieuwe ecu gekocht heb…

                    #18142030
                    Kevin-Capelle
                      Lid sinds:
                      1 January 2012

                      Afsluiting van deze storing.

                      Ecu intern defect. Uitwisselen van computer verhielp het probleem.

                      Ik rij weer.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.