OpelRide

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244656
    OpelRide
      Lid sinds:
      29 December 2011

      Korte introductie want ik zal best wel eens hier rondhangen en wat vragen stellen en opmerkingen plaatsen.
      Wel zo netjes als ik me voorstel…

      Ik ben dus Rick uit Hoorn.
      vandaag een Opel Astra 1.8 G3 uit nov 2005 gekocht bij Opel Driessen.
      Na aanleiding van wat speurwerk op dit en een duitsforum specifiek voor model tot 2005 gekozen vanwege de hydraulische ventielen.
      Bedankt nog daarvoor.
      Heb hiervoor altijd Volvo gereden. Eerst een S40 1.8 ’98 en daarna een V40 2.0 ’02. Beide automaten.
      Maar beide hadden inmiddels dik 2 ton gedraaid (afgelopen 10 jaar) en dan wordt het tijd om in te ruilen.
      Dus een analyse er op los gelaten wat als kostenplaatje inclusief gas (ik rijd gemiddeld 20.000 km privé per jaar) het goedkoopst zou zijn en daar kwamen enkele auto’s uit waarbij de Opel Astra mij eigenlijk het meest aansprak.
      Mooi model. Degelijke auto. Goed merk.
      Blok moest ook minimaal gelijkwaardig zijn aan wat ik nu had qua power en inhaalsnelheid op snelwegen.

      Mijn 2 kids zijn nu uit de buggies dus een station heb ik gelukkig niet meer nodig.
      Voor vakanties koop ik wel dakdragers. Heb hier al een en ander aan tips gelezen.. de Thüle-type moet ik kopen.
      Je hebt ook overal fora voor.. heerlijk om te leven in 2011.. :agent

      #17965326
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Welkom op het Opel forum !

        Een Astra H op LPG… veel sucses en veilige km’s gewenst de komende tijd.
        Hoop dat jij minder klachten gaat krijgen dan al je andere Astra H gas-rijders.

        #17965327
        OpelRide
          Lid sinds:
          29 December 2011

          @Juffer1 wrote:

          Welkom op het Opel forum !

          Een Astra H op LPG… veel sucses en veilige km’s gewenst de komende tijd.
          Hoop dat jij minder klachten gaat krijgen dan al je andere Astra H gas-rijders.

          Als ik goed gelezen heb op dit forum en op het duitse heb ik het juiste blok.
          vanaf januari 2006 kwam de ZX18ER met de R van Ramp voor Gas vanwege de kleppen.

          Heb er wel vertrouwen in ;)

          Thanks..

          Zaterdagochtend om 9 uur halen in Eindhoven en dan weer naar Hoorn via wat omwegen…

          #17965328
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Welkom hier op dit forum.

            Ik rijdt ook op LPG in mn F maar wist niet dat LPG in de Astra H zoveel problemen gaven……

            Rik :)

            #17965329
            Kermitkiller
              Lid sinds:
              26 March 2005

              ook welkom hier :thumb

              #17965330
              Miranda-van-Tuinen
                Lid sinds:
                7 December 2011

                Welkom

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.