Opel zafira opc blok reviseren

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel zafira opc blok reviseren

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276768
    kielopc
      Lid sinds:
      26 May 2016

      Halloo peepz mijn auto gaat over 2 weken naar de maker omdat ie zeer veel olie verbruikt

      Heb niet echt een blauwe pluim of iets met rijden

      Maar merk wel als de auto warm is en ik stap weer in de auto om hem te starten dan ruik je gewoon verbrand olie luchtje maar dat is zodra ik rij ook wel weer weg

      Heeft iemand een idee wat het kan zijn

      Heb wel bij meerdere gehoord klepseals maar alleen daarvan kan ie tog geen liter verbruiken op nog geen 450km?

      Voor de rest rijdt de auto gewoon goed geen problemen ook niet met de turbo trekt goed door enzo

      Heeft iemand een idee wat dit kan zijn was al bij mensen wezen vragen maar die zeiden al wel dat de kop eraf moest nieuwe veren en zuigers erin omdat die ook gekanteld ofzo iets kon zijn en de schraapveren?

      In iedergeval wat het ook kan zijn
      Over 2 weken gaat ie naar de garage en dan houdt ik jullie op de hoogte..

      Auto heeft nu 170dkm gelopen

      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      #18319800
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Turbo al eens vervangen geweest?

        #18319801
        Tommy666
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2007

          Waarschijnlijk turbo en/of klepseals. Heb het een tijd geleden ook gehad.
          Verbruik was 1 liter op 300km bij mij. Inmiddels helemaal opgelost :).
          Zat bij mij ook speling op de as van de turbo.

          #18319802
          kielopc
            Lid sinds:
            26 May 2016

            Oei ehm weet zo niet maar merk eigenlijk met het rijden dat de turbo gewoon goed reageert enzo maar het kan dus aan de turbo liggen?

            Dus de turbo kan er dus ook voor zorgen dat je zo’n hoog olieverbruik krijgt..

            Hoe kan je dat testen?

            De monteur zei tegen mij dat hoog olie verbruik komt door de veren en zuigers ofzo iets ik ben zelf helaas niet heel technisch hier in..

            Maar voordat ik zo’n hoog kosten plaatje krijg is het makkelijker dat ik eerst wat dingen aangeef zoals jullie bijvoorbeeld zeggen de turbo..

            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            #18319803
            Tommy666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 July 2007

              Ik merkt bij mij ook niet echt wat aan de turbo. De auto reed verder gewoon goed.
              Moest alleen nogal vaak olie bijvullen :jerry .
              Ben ook geen techneut dus hoe je het kunt testen kan ik je helaas ook niet vertellen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.