Opel Zafira bj 2002 motor slaat uit na scherpe bocht

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira bj 2002 motor slaat uit na scherpe bocht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260939
    edeheer
      Lid sinds:
      29 September 2013

      Hallo beste leden,

      Ik heb ineens een vreemd probleem met mijn opel zafira bj 2002 benzine 1.8 L.
      Als ik een scherpe bocht maak naar links of rechts en dat een beetje geforceerd doet zodat de Eps inschakelt dan valt de motor uit.
      Het lampje van de motor management de eps de tractiecontrol accu enz gaan branden maar de auto start niet meer.
      Pas wanneer ik de accu pool de plus loshaal en daarna weer aansluit zijn alle meldingen verdwenen en de auto start weer.
      Het rare is dat wanneer deze storing zich voordoet ik hem niet kan uitlezen met een obdII scanner.
      Heb ik de accupolen los gehad leest hij wel uit maar geeft geen foutmeldingen aan.
      Voorheen gingen de ramen na een druk op de knop vanzelf naar beneden dat werkt ineens ook niet meer en moet ik de knop vasthouden, dit ontstond nadat ik de accupool los had gemaakt
      Wie o wie kan mij helpen???

      #18176658
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welkom!
        Een Zafira 1.8 uit 2002 heeft geen ESP, wel tractioncontrol en ABS.
        Wat betreft de storing, zou ik zo niet weten.
        De ramen moet je even opnieuw programmeren omdat de accu los is geweest, dit doe je door de knop ingedrukt te houden als het raam sluit en als het dicht is nog heel even vast te houden en bij openen hetzelfde, dit moet je bij alle ramen zo doen.

        #18176659
        Family man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          Heb zoiets een jaar of 12 geleden ook diverse malen aan de hand gehad met een toen 2 jaar oude vw golf tdi, en ging daar ook flink mee door de bochten en had soms het zelfde probleem, erg vervelend maar startte direct door bij sleutel opnieuw omdraaien, was wel bang dat ie op stuurslot zou gaan.
          Gaf verder geen storingen bij uitlezen, ook proefrijden door monteur niet, gaf aan vooral met flink “hoeken” dus zelf samen met monteur proefrijden.
          Er gebeurde toen natuurlijk niets..tot de laatste bocht bij de vw garage.

          Het bleek een goedkoop relais ergens in de buurt van de stuurkolom (zo’n zwart blokje) (uit Tunesië) te zijn.. vervangen door een nieuw (pools) exemplaar en het probleem was opgelost.
          Wellicht heb je er iets aan.. succes ermee.

          #18176657
          edeheer
            Lid sinds:
            29 September 2013

            @midnight black wrote:

            Welkom!
            Een Zafira 1.8 uit 2002 heeft geen ESP, wel tractioncontrol en ABS.
            Wat betreft de storing, zou ik zo niet weten.
            De ramen moet je even opnieuw programmeren omdat de accu los is geweest, dit doe je door de knop ingedrukt te houden als het raam sluit en als het dicht is nog heel even vast te houden en bij openen hetzelfde, dit moet je bij alle ramen zo doen.

            Bedankt voor de tip met de ramen dat heeft gewerkt.
            Nu me andere probleem nog

            #18358711
            louk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 July 2018

              hallo,

              ben zeer benieuwd hoe dit probleem opgelost is..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.