Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Opel vivaro slaat niet aan na vervangen distributieriem
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 september 2019om 14:30 door Amewiky.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2019 om 16:04 #18366917
Onlangs is mijn distributie riem kapot gegaan niet gebroken maar tandjes afgesleten
Ik heb alles vervangen en op tijd gezet
Mijn compressie getest alle 4 de zuigers rond de 28 bar
Ook genoeg diesel druk rond de 350
Alles laten testen zoals verstuivers
Ik krijg dus diesel heb compressie en toch wil hij niet aanslaan is er iemand die me hier mee kan helpen
15 juni 2019 om 17:14 #183669182.5 of 1.9?
Keer starten met LMM los gekoppeld, moet je wel even doorstarten kijken of ie dan wel loopt.
16 juni 2019 om 11:19 #18366926Nee geen succes de motor wil wel maar slaat gewoon niet aan
Ik ben nu ten einde raad en weet het nu echt niet meer dacht start onderbreker maar ook met reserve sleutel het zelfde resultaat
Wat zou dit toch kunnen zijn?
:help:
16 juni 2019 om 11:27 #18366927Misschien is dit belangrijk
Zo nu en dan hoor ik onder het starten een dofe plof heel soms
Zou het kunnen zijn dat hij dan toch niet op tijd staat
Heb het twee keer na gekeken met blokkeer gereedschap hij zou goed moeten staan
Wie o wie heeft dit ook meegemaakt en zou mij dus kunnen helpen
Alvast bedankt
16 juni 2019 om 13:12 #18366930Welke motor???
Kan goed dat ie dan niet optijd staat!
Bij de 2.5 zit de nokkenassensor op het brandstofpomp tandwiel, heb je de krukas gedraaid zonder de distributieriem erop?
16 juni 2019 om 16:07 #18366932Ja dat heb ik inderdaad gedaan maar ik moest hem toch op tijd zetten met de krukaspen zodat ik de nokkassen op tijd kon zetten
En toen het gebeurde wisten we ook niet dat de snaar kapot was en hebben we de motor gestart
Dus de krukas is wel meerdere malen de ronde in gegaan
16 juni 2019 om 16:08 #18366933En ja het gaat om de 2.5 tdci
Bouwjaar 2007
16 juni 2019 om 16:36 #18366935Dan zal je krukas een rondje verkeerd staan, dan staat dus je brandstof pomp tandwiel verkeerd, en spuit ie niet goed in.(nokkenas sensor)
Dan moet ie op remmenreiniger/startpilot wel lopen.
Gereedschap goed gebruikt? Pen van de krukas moet in de wang en niet er tegen aan!
16 juni 2019 om 16:43 #18366936Als ik er remreiniger insluit ja dan loopt maar maakt hij echt een rot geluid tikken en ratelen
En ja de pen heb ik in de uitsparing van de krukas gedaan moest hem even zoeken
Wat mij verbaast is dat als ik de pen erin heb het merkteken op de krukaswiel op 9 uur staat en het streepje van de diesel pomp op 1 uur klopt dat wel allemaal?
We hebben ook geprobeerd om de dieselpomp 180 graden te draaien maar dat werkt ook niet
Mvg
16 juni 2019 om 17:02 #18366938Hebben je zuigers de kleppen niet geraakt?
Kan zijn dat de stoterbrug gebroken is.
Als alles optijd staat moet je door het nokkenas sensor gat de nok op het brandstofpomp tandwiel zien dacht ik.
Hij loopt op remmenreiniger wel dus kan het bijna niet anders dat ie verkeerd inspuit!
16 juni 2019 om 17:16 #18366939Ik ga morgen de kleppendeksel eraf halen ik hou je op de hoogte alvast bedankt voor alles
Mvg
17 juni 2019 om 22:57 #18366961Inderdaad de boutjes waren afgebroken
Alles vervangen met nieuwe origineel boutjes
Even rond laten draaien kleppen gaan mooi open en dicht vol goede moed alles weer in elkaar gezet en wat denk je?
Start wel maar slaat niet aan Nu geheel zonder plofjes of tikjes start goed dus maar nee hoor
Remreiniger erin loopt als een zonnetje geen getik of rare geluiden
Zodra het op is uit
Wat zou het in godsnaam nog kunnen zijn help aub
Mvg amerik
17 juni 2019 om 23:14 #18366963Ik denk toch dat de pomp verkeerd staat. Distributie optijd zetten, riem eraf krukas rondje verder draaien, en riem weer monteren.
17 juni 2019 om 23:36 #18366965Oké ga ik dat morgen doen
Bedankt man
20 juni 2019 om 19:30 #18367019En al wat duidelijk?
20 juni 2019 om 21:22 #18367021Mag ik je hartelijk danken voor alle uitleg en advies
De motor moest inderdaad 1 slag draaien
Echt niet te geloven 1 tikje met de sleutel rond en gelijk lopen hij rijd weer als vanouds
Super bedankt voor alles
Fijne avond nog met de hartelijke groeten amerik :happy02:
20 juni 2019 om 21:23 #18367022<p style=”text-align: center;”>Mag ik je hartelijk danken voor alle uitleg en advies</p>
De motor moest inderdaad 1 slag draaienEcht niet te geloven 1 tikje met de sleutel rond en gelijk lopen hij rijd weer als vanouds
Super bedankt voor alles
Fijne avond nog met de hartelijke groeten amerik :happy02:
21 juni 2019 om 00:01 #18367028Geen dank daar doen we het voor
31 augustus 2019 om 16:17 #18368425Goede middag
Ik heb nu nog een vraag en hoop dat je me hier ook mee kan helpen
Opel astra 1.4
Onlangs heeft de klant alles laten vervangen egr en lmm bobine
Bougies noem maar op
Nou is er het volgende probleem
Start goed maar zodra je gaat rijden mist hij na 4 a500 mtr al zijn vermogen dus motor blijft wel draaien maar vol gas gebeurt er niks valt dan zelfs uit paar keer in neutraal gas geven en hij rijd weer maar mist vermogen en op ten duur valt hij uit
Starten en dan draait hij weer maar da weer alles hetzelfde
Eenig idee waar ik na kan kijken?
Alvast bedankt
31 augustus 2019 om 16:18 #18368426Ps 1.4 uit 2008
31 augustus 2019 om 16:53 #18368427Z14XEP motor, geen foutcodes?
31 augustus 2019 om 16:57 #18368430Geen foutcode idd
Zal ff type motor nakijken
31 augustus 2019 om 17:03 #18368431Ja die motor is het z14xep
31 augustus 2019 om 17:09 #18368432<p style=”text-align: center;”>Z14XEP MOTOR JA</p>
31 augustus 2019 om 20:42 #18368440Waarmee is ie uitgelezen?
Die delen zijn allemaal vernieuwd i.v.m met dit probleem?
Originele delen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.