Opel vectra c 2.2 2004 stopt er spontaan mee

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra c 2.2 2004 stopt er spontaan mee

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344536
    Dexsmul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2017

      Goedemiddag,

      Ik ben gister samen met mijn vriendin vader en 2 broertjes op de terug weg vanuit België naar Nederland toen er het volgende voordeed

      We hoorden ineens een tikkend geluid bij gas los viel dit geluid weg bij gas geven kwam die terug maar dat was maar 10seconde ik kreeg vermogen verlies en vervolgens viel die gelijk uit.
      Na een tijdje wachten op de ANWB gaf de monteur mij te horen dat volgens hem de ketting spanner is afgebroken en de ketting hier door een tand is verschoten want ik kan hem met enige moeite wel starten maar dit klinkt niet best.

      Kan 1 van jullie dit verhaal bevestigen of zelf meer toelichten hoe en wat nu

      Mvg
      Dexter

      #18344546
      Kadett1.2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2011

        Is goed mogelijk dat anwb gelijk heeft.
        Is bekend zwak punt van dit motortype.
        Geen goedkope reparatie.

        #18344572
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Grote kans dat je ketting kapot is gegaan. Helaas een dure grap.

          #18344976
          de Kuijer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2017

            Ik heb ook een Z22YH motor en ga preventief de kettingen en alles eromheen vervangen op aanraden van Opeltje17 en andere leden.
            Via Duitsland 2 kettingsets van Febi besteld en ben ongeveer 330 euro kwijt met 2 pakkingen, krukasbout en oliekering.
            In NL zijn er genoeg echte monteurs die voor 40 euro per uur deze 6-7 uur durende klus willen klaren in hun vrije tijd.
            Bij de Vak garage ben je 1100 kwijt en bij Opel 1500.
            Reken maar uit ! :bye:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.