Advies gevraagd : Opel Vectra A 2.5 V6 CD 153.000 km?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies gevraagd : Opel Vectra A 2.5 V6 CD 153.000 km?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363423
    MartinduR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2019

      Goedemiddag,

      Ik rijd nu al 5 jaar een Mercedes w124 voor woon-werk (20.000 per jaar ) en ben op zoek naar een opvolger van de Benz. Ik wil graag beroep doen op jullie ervaring en vraag graag om advies mbt Opel.

      Ben niet merktrouw, wel voorkeur voor Duits.  Meestal rijd ik zo lang mogelijk met oudere auto’s, niet perse om het budget (auto wordt altijd goed onderhouden en verbruik maakt me niet veel uit) maar ik heb niks met echt moderne auto’s en wel een voorliefde voor “iets anders dan anders”.

      Ik zoek op:

      1e eigenaar

      trekhaak (trekgewicht >1000kg)

      benzine

      +100 PK

      max 150.000 km

      max 2500-3000 euro.

      Nu heb ik deze VECTRA A gevonden, is vlakbij kan ik zo kijken. En voor wat je krijgt spreekt me deze tot nu erg aan ( ik ga naar +/ 3000 km per jaar ):

      Wat vinden jullie hiervan? Is dit veel km voor een benzine 2.5? Ik heb ook nog een Omega 2.5 gevonden maar deze vectra spreekt mij meer aan:

      https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1365708898-opel-vectra-2-5-v6-cd-van-1e-eigenaar-airco-stoelverwarmin.html?c

      (Ik weet na wat zoekwerk mbt Vectra : extra check op roest / veerschotels / koeling ?)

      hoor het graag!

      Maarten

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      #18363850
      vincent23
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2005

        heb er zelf ook 1 voor dagelijks gebruik. (254.000 km)

        ik vind het een heerlijke auto, luxe, heerlijke motor en als je ff een beetje peppie wil doen schiet de ouwe knar nog heerlijk van zn plek af.

        vectra a 2.5 v6 is een zeldzaam model aan het worden, dus hou rekening ermee dat je ff moet zoeken voor onderdelen.

        de vectra van de advertentie vind ik persoonlijk iets aan de prijs (heeft zelfs voor 3500,- euro gestaan)

        zorg voor een verse db riem, gaat die kapot dan ben je t bokkie.

        veerschotels op de achteras controleren, dorpels, spatborden e.d.

         

        als met al ben ik zeer tevreden met de vectra.

         

        succes met de zoektocht enne die prijs moete echt naar beneden hoor.

         

        Gr Vincent. :good:

        #18363875
        MartinduR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2019

          Hoi Vincent,

          Bedankt voor het reageren, interessante info.

          Ik had alleen idee dat de onderdelen wellicht wat schaarser kunnen zijn. Dat is wel een voordeel bij een oude Mercedes, voor alle modellen tot +40 kun je meestal alles wel krijgen.

          De auto zoals in de advertentie sprak mij aan omdat deze op 1ste gezicht netjes lijkt, goed onderhouden en is ook van 1e eigenaar. Dat zegt niet alles maar wel iets ;)  Leek mij een prima auto voor erbij ipv woon-werk ,  om af en toe een caravan te trekken en dus voor incidenteel gebruik ( max 3000 km /jaar)

          Dan kan ik ook makkelijker de roest tegenhouden ipv door weer en wind 25.000 km per jaar zoals ik nu doe.

          Waar schat jij de waarde op , 1550-1850 euro?

          groet

          Maarten

           

           

           

           

           

           

          #18363919
          vincent23
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 February 2005

            opzich ist zeker een nette auto voor erbij.

            heb nog even gekeken en denk aan de einddemper die zit er niet lekker meer uit.

            schokdempers even goed nakijken.

            2000,- echt t matje hoor.

             

            succes.

            gr vincent. :good:

            #18364037
            MartinduR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2019

              @Vincent:

               

              Ik ben gisteravond wezen kijken ( met zaklamp). Auto is netjes, alles heel interieur,  technisch leek het ook ok, blok droog. Deuren vrij van roest , achterschermen al eens aangepakt.

              Maar toen ik met de zaklamp alle hoekjes en gaatjes in ging zag ik roest op/in dorpel links, op een lasnaad. Motorkap randen, achterbak randen achter rubber roest aangeslagen, vocht in kofferbak en roestblaasjes op frame van achterlichten. En nog wat meer plekjes.

              Onderhoud vind ik niet erg maar roest bijwerken is mijn ding niet , dus niet voor mij helaas.

              Maar ik denk voor een forum lid of Opel liefhebber met een wens voor een nette 2.5 , die met wat tijd en die zelf kan spuiten oid, zeker even kijken!

              Denk dat er nu ook wel ruimte in de prijs zit.

              groet

              maarten

               

               

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.