Opel Vectra 2.2 GTS 2007 stottert met optrekken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra 2.2 GTS 2007 stottert met optrekken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18483007
    Thom-vd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2022

      Hallo allemaal,

      Ik heb laatst een Opel Vectra 2.2 GTS uit 2007 aangeschaft, echter op de terugweg naar huis viel me direct al op dat er een motorlampje was gaan branden. Ook vernam ik dat de auto flink schokt wanneer ik het gaspadaal intrap. Dit gebeurt al wanneer ik de cruisecontrol opplus en dus weinig vermogen vraag. Daarnaast duurt het even voor de auto aanslaat als ik de motor wil starten. Het valt me op dat wanneer de motor koud is de auto als een zonnetje rijdt, maar als hij op temperatuur is het schokken weer begint.

      De auto geeft de foutcode misfires in cilinder 3 aan waardoor ik de bougies en het bobine blok vervangen heb. Dit alles mogt niet baten. De bougies waren trouwens pikzwart.

      De garage waar ik de auto heb laten uitlezen vertelde mij een keer eerder een Vectra 2.2 gehad te hebben die stotterde en de hoge druk pomp kapot had, deze zou dienen voor het brandstof toevoer?? Een andere garage vertelde me weer dat het wellicht een krukassensor is die defect is. Maar op dit forum lees ik ook andere verhalen van de Opel 2.2 blokken die stotteren en dat men niet kon achterhalen wat de oorzaak is.

      Echter lijkt het me sterk dat het iets met de brandstof toevoer te maken zou hebben, want misfires betekent toch een fout in de ontsteking en daarnaast lijkt het mij dat er een storing moet zijn in alle cilinders.

      Garantie op de auto heb ik niet, daat moest ik bij de aanschaf direct van ontzien… Heeft iemand dit ooit eerder mee gemaakt of heeft iemand enig idee wat er met mijn Vectra aan de hand kan zijn?

      Alvast bedankt!

      #18483030
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dikke kans dat je hogedruk pomp defect is, in het begin stadium krijg je meestal misfire codes en uiteindelijk hogedruk fouten.

        Laat hem maar eens uitlezen( met een goede tester) dan kan je de actuele en gewenste druk zien. Deze zal wel teveel verschillen.

        #18485585
        Thom-vd
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2022

          Ik heb inmiddels de rubbers in de pomp vervangen, maar dit heeft helaas geen verschil mogen maken. De rubbers in de pomp waren ook niet defect of aangetast zoals bij andere gevallen goed te zien is. Daarnaast krijg ik nu ook de welbekende P1191-5a melding wat dus het probleem met de hogedrukpomp bevestigd. Ook schiet de auto nu in de noodloop als hij warm is (dit gebeurde al voor ik de pomp heb gereviseerd).

          Echter viel mij tijdens het reviseren op dat er aan de onderkant van de pomp een beschadiging in de kleine ronde kap zit. Deze kap zit ook redelijk los in de pomp en er hangen druppels olie van de hogedrukpomp aan. Het lijkt er op dat de pomp eerder een keer gereviseerd is en dat deze monteur niet echt wist waar die mee bezig was en dus de pomp heeft beschadigd.

          Ik ben maar tot de conclusie gekomen om een nieuwe pomp aan te schaffen, alleen kom ik er nog niet uit welke ik moet halen. Ik zie op marktplaats verschillende gereviseerde pompen staan en vind op google dezelfde pomp maar dan van het merk Sidat of Fispa (zal wel namaak zijn). Hebben jullie hier ervaring mee of is er niet gewoon een alternatieve pomp die wel goed blijft werken?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.