Opel Omega 2.0 16v Diamond uitvoering koude motor start

Forumindex Forums Modellen Omega Opel Omega 2.0 16v Diamond uitvoering koude motor start

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270936
    gertjanpomp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2015

      Hallo ik ben nieuw hier op de site en heb een Opel omega bouwjaar 1999 diamond versie .
      Toen we deze auto kochten en hem normaal starte klonk er een raar geluid vanuit de motorkap,maar dit geluid hield naar een ong. een minuut lang op,waarna de motor een heel rustige toerental draaide.

      Maar nu is het geluid weg en daarvoor kreeg ik dat de motor bij koudestart op en neer deinste als je de lichten aan doet gaat het vlimmeren en na een minuut loopt de motor gewoon normaal zoals het hoord.Wie weet wat er met onze auto aan de hand is ?

      En kan dit kwaad?

      #18277026
      remutr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 August 2012

        dat is lastig, wat is een raar geluid?

        lampen die flikkeren zou een stroom probleem zijn, start hij koud wel makkelijk?

        Weet niet of je de mogelijkheid heb, maar laat hem anders eens uitlezen.

        #18277027
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Accu slecht of auto heeft lang stil gestaan waardoor de dynamo hard moet werken om de accu te ondersteunen.

          – Accu testen
          – Dynamo meten of dynamo nog goed is.

          #18277028
          gertjanpomp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2015

            In het bigin toen wij de auto kochten starte de auto op een heel raar gierend geluid zoiets als een turbine van een vliegtuig
            bij koud start en na een minuutje looprt de motor goed stationair en looprt goed ,maar na een jaar hield het gieren op zodoende is dit vlimmeren voor in de plaats gekomen.
            en inderdaad auto is voor die tijd van een oudere man geweest en die reed er heel zelden in .

            Maar de auto hebben we alweer 1 half jaar dus ik vroeg me dus af wat dat gieren betekend en dat nu over is gegaan in vlimmeren

            #18277029
            Corsaliefhebber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2012

              Beste GertJan
              Wat bedoel je met het zelf verzonnen woord: vlimmeren?

              Ik ken Vlimmeren alleen als: Een dorp in de Belgische provincie Antwerpen en een deelgemeente van Beerse.
              en ik neem aan dat je motorblok niet in een belgisch dorp veranderd 1 minuut na je start.

              #18277030
              gertjanpomp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2015

                Ja sorry voor mijn woord ik bedoel ermee te zeggen dimmen
                het is net of hij inderdaad weinigstroom en gewoon het deinst gewoon moeilijk uit te leggen

                #18335112
                gertjanpomp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2015

                  Het probleem was hier de Luchtpomp voor de uitlaatsysteem ,die was kapot

                  Heb de stekker er uit getrokken probleem opgelost.

                  Zit onder de linker wielkast waarvoor dient de pomp?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.