Opel meriva a maakt een waterplons geluid bij passagierskant

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Opel meriva a maakt een waterplons geluid bij passagierskant

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18392953
    mitdrissia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2011

      Goeiemiddag, ik ben trotste eigenaar van een meriva A uit 2004. Auto heb ik een dikke jaar nu. Auto mee op vakantie geweest en rijd heerlijk.  Alleen heb ik sinds een tijdje een probleem.

      Ik hoor een geluid van de passagierskant. Dit hoor ik pas als mijn temperatuur(meter) omhoog gaat. Meestal na 8 minuten –> dan krijg ik ook pas warme lucht binnen.  Het is een geluid van water dat plonst. Je hoort het heel duidelijk als ik afrem.

      Ik heb gekeken naar koelvloeistof meteen na het uitstappen en er zat koelvloeistof in(warme motor). Alleen wilde laatst olie bijvullen en toen zag ik dat koelvloeistofhouder helemaal leeg was.(koude motor) Als ik bijvul raak ik op de 1 of andere manier koelvloeistof kwijt. Maar het valt niet op de grond. Dit blijft volgens mij in systeem. Is dit een probleem? Hoe kan ik dit oplossen? Om onnodige kosten te besparen bij de garage is jullie expertise van harte welkom.

       

      Ps heb in zomer 2019 airco  vloeistof erin laten zetten en deze lekte op de terugweg(vloeistof aan kant van passagier) van mijn vakantie. Kan dit het probleem zijn?

       

      bedankt

       

      #18393625
      GPS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 January 2014

        Ik hoorde bij mijn Meriva ook klotsend water als ik afremde of optrok. Er bleek water in de rechter dorpel te zitten. Nadat ik één van de rubber dopjes aan de onderkant verwijderde kwam er meer dan een liter water uitlopen. Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe het er in komt. Wel is het rubber van de antennevoet stuk maar of dat het is?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.