Forumindex › Forums › Overige › Historie › OPEL KADETT C (GTE) 1979 zoektocht!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2014 om 19:21 #17268344
Goedenavond Opel rijders,
Heb eigenlijk alleen maar een vraag,
Ben al een heel lange tijd opzoek naar diegene die mijn vader zijn Opel Kadett C, waarschijnlijk wel een orginele GT/E uit 1979 heeft!
Deze is vroeger bereden door Rallyrijder Bob de Jong, uitgebrand en later gekocht door mijn vader die hem weer volledig opgebouwd heeft, hij heeft er meerdere tienlandenritten mee gereden in de jaren 87 en 88!
Eind jaren 80 heeft hij deze auto weer verkocht, niet meer wetende aan wie nu!
Ik heb de auto in 1995 samen met mijn vader kunnen traceren in dacht ik, Bornerbroek of delden, in iedergeval daar in de buurt! Daar stond hij in slechte staat in een schuur, de eigenaar zei toen dat hij hem waarschijnlijk niet zou restaureren! En door ging verkopen.Mijn vader heeft de auto gekocht in Marle (Overijssel) de eigenaar toen van de auto kwam niet uit Marle maar had daar een schuur waar hij in stond!
Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk, dus probeer ik het via jullie te doen, dus weet je iets, of klinkt het bekent?
Zou je me dan een privé bericht kunnen sturen?
Ik kan evt foto’s van de kadett sturen!Mvgr
Mike ter Haar29 september 2014 om 20:38 #18255219AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hi Mike, wat is het kenteken van de wagen?
Denk dat je de vraag beter kunt stellen op forum.opelkadettcclub.nl
Daar zitten erg veel kadett c liefhebbers die veel uit het verleden weten.30 september 2014 om 08:01 #18255220Welkom! Inderdaad denk ik dat je op het C-forum meer kans maakt maar nooit verkeerd om het ook hier eens te vragen natuurlijk.
30 september 2014 om 17:45 #18255221Er waren in die tijd 2 kentekens..
1 is er bijgekocht, ik weet alleen 68-MK-18 nog!
Bedankt voor jullie reacties!!
30 september 2014 om 17:51 #18255222Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf
30 september 2014 om 19:36 #18255223@gose91 wrote:
Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf
“Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk”
Zal daar wel iets mee te maken hebben.30 september 2014 om 19:47 #18255224Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…
Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?
30 september 2014 om 19:56 #18255225@gose91 wrote:
Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…
Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?
Een nieuw kenteken kan (volgens mij) niet, het kenteken blijft altijd bij het chassis nummer horen? Wat wel “kan” is omkatten, daarbij is het originele chassis nummer bewaard gebleven? Kom je regelmatig tegen: kenteken + bijbehorende nummers te koop (in een zakje :shock: )
30 september 2014 om 20:07 #18255226Klopt idd!
Staat ook bij dat hij in 2007 overgeschreven is!
Dus was heeft iemand hem toen gekocht..1 oktober 2014 om 09:02 #18255227AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gooi hier eens wat foto,s op
Dan heb je veel meer kans op herkenning en reactie,s1 oktober 2014 om 18:40 #18255228AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats
Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:
Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:
1 oktober 2014 om 18:58 #18255229AnoniemLid sinds:
1 January 1970die 1 na laatste is dat de meeste recente foto???
ik herken hem iedergeval niet
1 oktober 2014 om 19:43 #18255230Dat klopt!
Deze is in 95′ gemaakt!20 mei 2015 om 14:48 #18255231@JvV wrote:
Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats
Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:
Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:
Hallo,
Lees net op dit forum dat de 23-TK-32 was gebruikt voor de 47-VU-95.
Dat klopt dus niet, want ik ben de eigenaar geweest van 23-TK-32 in 1980 en enkele jaren daarna.
De vorige eigenaar, die deze GTE gekocht had, kocht deze GTE rechtstreeks van Henk Vossen en ruilde deze in op een splinternieuwe Alfa Romeo Guillietta 2,0 lusso. Bij deze Alfa dealer in Venlo heb ik in 1980 de 23-TK-32 gekocht en deze tot 1987 in bezit gehad.
Bij een schadeherstelbedrijf werd in 1980 geconstateerd dat de cardantunnel redelijk vervormd was en is de GTE op de richtbank gezet en volledig hersteld..
De GTE was toen uitgevoerd in Geel/wit en is later in geheel zwart gespoten met de Opel blitz op beide zijkanten in 3 kleuren(geel, oranje en rood)
Deze blitz liep vanonder de voorbumper naar achteren, op de deur naar boven en voren, waarna deze verder naar achteren liep,ter hoogte van de achterlichten.
De ZF sportbak was ook nog aanwezig, maar vrat koppelingsplaten, wat door een gescheurd koppelingshuis werd veroorzaakt. Nadat het koppelingshuis netjes was gelast en gevlakt was, voldeed deze ZF bak naar behoren.
De achteras is ook vervangen, door een origineel exemplaar met 3.44 diff, omdat de steekaskokers los in het klokhuis zaten, de lassen waren afgebroken!
Het interieur is voorzien van originele recaro’s met groot Opel teken in de stof verwerkt( speciale accessoire van OPEL in 1980 )
Na deze werkzaamheden heb ik een aantal jaren met veel plezier in deze GTE gereden en in 1987 verkocht.
Daarna heb ik de GTE nooit meer gezien.
Weet ook niet of deze auto nog bestaat?
Zal eens kijken of iknog enkele foto’s kan vinden en zaldezedan uploaden.Mvg, Ton
5 februari 2016 om 21:56 #18255232de 23 tk 32 bestaat nog volgens rdw
6 februari 2016 om 16:54 #18255233AnoniemLid sinds:
1 January 1970 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.