[Opel K] Nieuwe navigatie kaart 2018 (€149)

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie [Opel K] Nieuwe navigatie kaart 2018 (€149)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346758
    ralphh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2017

      Hallo,
      was net bij de dealer en hoorde dat er net een nieuwe navi kaart uit is voor de Opel K. (heb NAVI900 intellilink)
      Mijn Astra Tourer heb ik vorig jaar april gekocht en heeft een verouderde kaart denk ik maar hoe kom je erachter welke versie je hebt en van welk jaar?
      Bij software informatie staat KAART NR 23348556 (Bij software nr staat 84028482)
      De nieuwe kaart kan ik bestellen voor €149 incl btw (maar hoeveel nieuwe is die info dan is de vraag en die kan de dealer niet beantwoorden)
      Iemand ervaring of tips?
      :dank-u:

      #18346759
      ralphh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2017

        even op het Duitse forum gekeken; de update 2018 (vanaf juni verkrijgbaar) is van stand 2016 (Q3)

        Via het geheime menu kun je nakijken wat je nu hebt.

        Tja best veel geld voor toch redelijke oude info (+1jaar) eigenlijk zou je dus beter google maps kunnen gebruiken via apple barplay, losse navi of op je mobiel :scratch:

        #18346764
        Ro ker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2016

          Hallo Ralphh,

          Ik heb mij ook al afgevraagd of de update 2018 iets extra’s brengt. Het antwoord hierop is volgens mij nee. Kijk eens op dit forum op: Update Navi 950 Intellilink Europa 2018. Daarin kun je lezen dat het weinig zinvol is om de update te laten doen. Here, de maker van de kaarten verwijst naar Opel en Opel naar Here. Is wel een update voor een Navi 950, maar het verhaal geldt ook voor andere updates.

          Ik update in ieder geval voorlopig niet. Is trouwens niet alleen een probleem bij Opel, zie https://www.rtlz.nl/tech/updaten-autosoftware-vaak-duur-anwb-ontvangt-veel-klachten. Is gewoon een melkkoe voor autodealers en autofabrikanten.

          #18346772
          ralphh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2017

            Ben erachter dat Opels geleverd in 2016 versie 2014-Q3 hebben, die van mij ook.
            Ik mag toch aannemen dat in deze versie van 2016 heel wat nieuwe wegen en situatie zijn opgenomen!
            Blijft feit dat het een belachelijke situatie is dat er zoveel betaald moet worden bij o.a Opel.
            Ik heb hem besteld maar ga met de verkoper nog eens in discussie..hij heeft me toegezegd destijds iets te zullen doen als er iets nieuws kwam.
            Heb er weinig hoop op maar toch proberen om duidelijk te maken dat het een belachelijke situatie is als je een auto met die mooie extra levert maar je beter af bent met je mobiele telefoon (altijd actueel en gratis) om te navigeren.

            #18346773
            Ro ker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2016

              Hoi Ralphh,

              Laat na de update ff weten wat je aan nieuwe dingen ziet, ik denk dat alleen wat wegen en POI’s zijn toegevoegd. Realiseer je goed dat je na je update dan de “actualiteit” hebt van ik denk 2015 en met veel geluk die van begin 2016 en niet een kaart die recente veranderingen heeft. Los van het feit dat Here wel degelijk eerder op haar site heeft aangegeven dat er speeds limits en safaety cams in de update zouden zitten. Die zijn er nu blijkbaar dus ook niet.

              #18346802
              ralphh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2017

                Versie 2018 zou dan de gegevens uit 2016 moeten hebben. Nu heb ik 2014 daar moet toch wel een en ander nieuw toegevoegd zijn al is het alleen maar binnen Nederland.
                Als je nu rond Eindhoven, Maastricht, Amersfoort/Utrecht rijdt gaat het altijd mis

                Volgens Duitse Opelforum:
                MY2018 sollte mit Navikarten Verkaufsversion 2018 kommen und Daten von Q3/2016 haben
                MY2017 sollte mit Navikarten Verkaufsversion 2017 kommen und Daten von Q3/2015 haben
                MY2016 sollte mit Navikarten Verkaufsversion 2016 kommen und Daten von Q3/2014 haben

                #18347035
                ralphh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2017

                  Inmiddels de update (USB stick 2018) van Opel dealer ontvangen en wel kosteloos!
                  Was nadat ik zelf met bewijs kwam dat ik een wel heel oude versie had (2014) op een auto van midden 2016.
                  Verhaal van dealer was nu dat Opel NL bekend is met het probleem dat sommige auto’s verouderde kaarten hebben en
                  dat men in die gevallen een Case start bij Opel NL. De garantieafdeling bepaald dan of je in aanmerking komt voor een
                  gratis update. Dit kreeg ik echter nu pas te horen. Dealer heeft deze uit eigen zak betaald om extra werk te voorkomen.
                  Enfin toch de service gekregen waar ik lang op gewacht en aangedrongen heb.
                  Ik zal nog laten weten of het allemaal beter is en de moeite waard is geweest :applause02:

                  #18347043
                  Ro ker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2016

                    Hallo Ralphh,

                    Fijn dat je dealer dit voor je heeft gedaan. Uiteraard ben ik nieuwsgierig naar de “nieuwe dingen” in de update, met name of je nu speed limits en safety cams hebt.

                    #18347117
                    ralphh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2017

                      ik zie wel nieuwe wegen en locaties maar geen speedlimits in beeld, wel staat onder menu > POI > verkeerscamera’s
                      was die er in de oude versie ook al?
                      vraag me af of hij waarschuwing geeft als ik camera nader of alleen POI laat zien

                      #18347134
                      michel70
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2010

                        De POI verkeerscamera’s zat ook in de oude versie, geeft helaas geen waarschuwing bij het naderen van een flitspaal maar laat alleen het symbooltje op de kaart zien.

                        #18350540
                        Pino55
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2017

                          Volgens de HERE helpdesk is de database van Q1 2016 gebruikt voor de 2018 (149) kaart update:

                          Thank you for inquiring about HERE Maps.

                          Opel have compiled this latest navigation map update on a database of 2016/1st quarter. This was also the time the extended A4 Delft-Rotterdam was added to our database so it has missed this map version.

                          With kind regards,

                          HERE Customer Service
                          PO Box 501
                          7300 AM APELDOORN
                          THE NETHERLANDS

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.