Beste Forum-lezer,
Ik bezig met een diagnose aan een Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX met motorcode A20DTE.
Km stand bij 1e reparatie: 224247 (Feb 2024)
Km stand bij 2e reparatie: 233241 (Sep 2024)
De auto is al bij meerdere garages langs geweest omdat hij bij de koudstart na het aanslaan direct weer stil valt, de motor start daarna zelfstandig weer direct op maar gaat direct in noodloop.
Vandaag de klacht ondervonden en de auto daarna uitgelezen, de volgende 2 storingen zijn aanwezig:
P0673 Storing in het gloeibougiecircuit van cilinder 3.
P0193 Sensor brandstofdruk – Ingangssignaal te hoog.
De klant melden dat bij de andere garages de volgende reparaties zijn uitgevoerd:
Garage 1:
– Rail druksensor vervangen
– Drukregelaar vervangen
– Brandstoffilter vervangen (volgens garage was deze vervuild)
– Storingen gewist
Garage 2:
– O-ring Brandstofdrukregelaar vervangen (deze was gescheurd)
– Brandstoffilter vervangen (volgens garage was deze weer vervuild)
– Storingen zijn gewist
Hierna is de storing even weg gebleven en is op 25-11-2024 terug gekomen.
Nu zijn er een aantal dingen die ik kan proberen:
– Opnieuw het raildruk sensor vervangen en kijken of eerdere reparaties nog stand houden.
– Injectoren demonteren en laten reinigen/testen.
– Brandstoftank demonteren en schoonmaken
Nu er al zo veel vervangen is wil ik graag eerst hier kennis op doen, hebben mensen ervaring met dit probleem?