Opel D rekord Automaat

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kywieman
    Deelnemer

Hallo,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Opel D rekord uit 1974.
      Maar de automaat doet de laatste tijd een beetje raar.

Het geval is dat de 3 traps automaat pas bij 70 km/u overschakelt naar de 2e versnelling. Dit is te verhelpen doormiddel van de keuze hendel in de 1 te zetten en bij 40 km/u deze door te zetten naar de 2.
      Dan schakeld de automaat wel door.

Als hij in de 3e versnelling zit, en ik rem af, dan schakeld de automaat al bij 55 km/u terug naar de 2e versnelling. Wat een grote bonk tot gevolgen heeft. (wat niet wenselijk is)

Wat kan ik hier aan doen?

MVG: Kylian Wierenga

obelix
      Deelnemer

origineel gepost door kywieman
        Hallo,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Opel D rekord uit 1974.
        Maar de automaat doet de laatste tijd een beetje raar.

Het geval is dat de 3 traps automaat pas bij 70 km/u overschakelt naar de 2e versnelling. Dit is te verhelpen doormiddel van de keuze hendel in de 1 te zetten en bij 40 km/u deze door te zetten naar de 2.
        Dan schakeld de automaat wel door.

Als hij in de 3e versnelling zit, en ik rem af, dan schakeld de automaat al bij 55 km/u terug naar de 2e versnelling. Wat een grote bonk tot gevolgen heeft. (wat niet wenselijk is)

Wat kan ik hier aan doen?

zit het vacuum slangetje er wel aan
        of dat de kickdown kabel blijft hangen

kywieman
        Deelnemer

Dank u voor u snelle antwoord.:thumbup

De kickdown kabel blijft niet hangen. En de kickdown werkt ook zoals hij hoord.

Wat bedoeld u precies met een vacuum slangetje. (nog niet veel sleutel ervaring)
          Bedoeld u de leiding die van achter de automaat naar de cabarateur loopt. Voor zover ik weet is deze voor het verbraden van ATF gassen. Of bedoeld u het stukje plastiek wat boven op de automaat zit. (ten hoogte van de kopelomvermer) En wat niet echt vast zit.
          Deze zit er wel op.

GSE
          Deelnemer

Achteraan je bak zit een potje met een stalen leiding eraan deze leiding loopt langs de peilstok mee omhoog en zit ergens aan je inlaadsysteem gekoppelt,die 3-gang automaten schakelen dmv van vacuum en dat word ie leiding door gegeven.

Kijk dat maar eens ff na.

kywieman
            Deelnemer

ga ik direct proberen.

Mij werd verteld dat deze ervoor was om ATF dampen te verbranden.

GSE
              Deelnemer

Hahaha ATF dampen verbranden die is goed..

Der zit een membraan in dat ijzeren potje wat op vacuum werkt en zodoende word aangestuurt door het inlaadsysteem,en dmv van vacuum weet de bak ongeveer zijn schakelmomenten.

hanzel

:D Ik ben ook benieuwd hoeveel die gene die je dat wijs heeft gemaakt had gedronken toen hij je dat vertelde:)

Bij mij was dat vacuum slangetje ook eens gescheurd en toen schakelde die ook erg laat en met bonken, en zoals jij het verteld lijkt het wel hetzelfde.

kywieman
                  Deelnemer

okeej :o:o

maar hoe moet ik hem nu precies aansluiten.

Ik heb 1 vacium slang die van de automaat komt. (slag A)
                    1 slag die van de ontsteking komt. voor zo ver ik weet de vervroeger (slag B)

En op de cabarateur heb ik 2 aansluitingen.

De 2 foto’s zij van hoe het systeem was voor de verandering. Toen werkte de automaat nog goed. Maar ik kan er niet veel van maken.

http://img510.imageshack.us/img510/2192/bild0090.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/3236/bild0091.jpg

Graag zou ik een duidelijke uitleg willen, hoe ik het nu precies moet aansluiten. (Als die niet te veel moeite is
                    :cool::)

kywieman
                    Deelnemer

Ik heb nu slag A op slag B aangesloten, dit geeft geen gewenst resultaat.
                      Dus de slag die van de ontsteking komt (verdeler kap) op de vacium slang van de automaat.

(In de vraagbaak staat die ook niet uitgelegd.)

kywieman
                      Deelnemer

Dank u voor deze nuttige informatie: obelix, GSE en hanzel

ik heb nu de slang van de verdelerkap gesplids door middel van een t stuk naar de automaat en de cabarateur.

De automaat werkt nu naar behoren.

Allen bonkt hij nog een beetje als de auto onder de 20km/u komt en hij terug schakelt.

En de persoon die mij dit vertelde dat van de ATF verbranden, heeft dat van zijn eigen Opel Ascona waar dit wel zo werkt.

obelix
                        Deelnemer

origineel gepost door kywieman
                          Dank u voor deze nuttige informatie: obelix, GSE en hanzel

ik heb nu de slang van de verdelerkap gesplids door middel van een t stuk naar de automaat en de cabarateur.

De automaat werkt nu naar behoren.

Allen bonkt hij nog een beetje als de auto onder de 20km/u komt en hij terug schakelt.

En de persoon die mij dit vertelde dat van de ATF verbranden, heeft dat van zijn eigen Opel Ascona waar dit wel zo werkt.

ze hebben je vast wat wijs gemaakt
                          atf hoort toch niet teverbranden mooi verhaal voor bij een borel
                          bij mijn senator zit het slangetje op de inlaat
                          tussen de cabarateur en het schutbord

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.