Opel corsa D, 2007, 48000 km remschijven+blokken versleten??

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa D, 2007, 48000 km remschijven+blokken versleten??

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263109
    CorsaDmania
      Lid sinds:
      5 January 2014

      Ik heb 2 weken een mooie opel corsa d cosmo, 5 deurs, 2007 met 48000 km gekocht
      Maar nu hoor ik een schavend geluid bij het remmen,maar hij stopt nog wel goed. Maar toch ben ik even naar de locale garage toegegaan om het te laten bekijken.

      Het antwoord was dat de remblokken bijna op waren en het geen slecht idee was om ook gelijk de schijven te vervangen want er zaten onregelmatige groeven in en was wat aan de dunnen kant.
      Ik kon ook alleen de remblokken doen maar hij zei dat ze dan sneller zouden slijten en dan met de volgende apk de schijven aan het licht kwamen.

      Nu is mijn vraag is het normaal dat met 48000km de schijven al op zijn, de vorige eigenaar had de auto als 2de auto

      verwachte kosten € 290 blokken + schijven

      #18205318
      thereaper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2011

        Er zijn mensen bij die remblokken en schijven veel sneller weg hebben.
        Ik sta van 48k niet te kijken dat ze op raken, is ook afhankelijk van de rijstijl vd vorige eigenaar.

        #18205319
        VideoRipper
          Lid sinds:
          11 December 2013

          Wellicht was de vorige eigenaar inderdaad een pedaalridder: altijd fijn :wtf

          #18205320
          CorsaDmania
            Lid sinds:
            5 January 2014

            bedankt voor de reactie. maar helaas de volgende eigenaar (ik) zit er mee.
            zal gelijk een grote beurt laten doen, dan weet ik zeker dat ik weer ff vooruit kan “hopelijk”

            #18205321
            baboe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2007

              ik had het bij 55.000 km bj 2012 met mn corsa alleen de blokken gedaan schijven zagen er nog goed uit gr baboe

              #18205322
              Family man
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2012

                blokken op alla..dat je nu gepiep hoort zal zijn omdat de zijkantjes op zijn en de schijf raken.
                wat betreft de schijven..ik vind het vroeg, ik heb in al mijn auto’s nog nooit schijven hoeven vervangen, ook niet toen ik jong was en scheurde met mijn (lease autos)

                wat betreft niet gladde schijven, dat maakt op zich niets uit zolang er maar nix trilt tijdens het (hard) remmen of trekt naar een kant, nieuwe blokken slijten zich zo in (op dat relief)
                Het viel mij ook op dat de schijven (voor een beetje, achter iets meer) op onze Zafira b niet helemaal glad waren (al bij aanschaf, toen 57.000 nu bijna 73000). verder geen problemen maar dit nog nooit eerder gezien bij mijn andere auto;s

                Zelf onze primera met 273000 km staat nog op orginele schijven en zijn helemaal glad. (vraag me trouwens weleens af hoelang deze nog mee kunnen maar vorige maand apk/beurt gehad en wederom geen opmerkingen).

                Ben je bij een onderdelenverkoper fastfitter(lekker snel vervangen is goed voor omzet) of bij de VOD? ging toch even voor een second opinion.’
                Indien niet nodig..heb je dan nog wel vertrouwen om je beurt daar te laten doen?

                Meten is weten, vertrouwen is goed maar controleren wellicht beter.

                #18205317
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  Schijven zijn sneller aan vervangen toe door stil staan dan door rijden. Als de auto steeds langere tijd achter elkaar stilstaat, komt er roestvorming op de schijven. Roest rem je makkelijker weg dan gewoon staal, waardoor je schijven sneller dunner worden. (of groeven gaan vertonen)

                  Daarom dat die Primera hierboven met hoge kilometerstand nog op z’n originele schijven staat. Als daar iedere dag mee gereden wordt, krijgen de schijven geen kans om te roesten.

                  #18205323
                  CorsaDmania
                    Lid sinds:
                    5 January 2014

                    Maar toch vind ik het raar dat de auto nog genoeg stopkracht heeft, je zou denken dat hij moeilijker zou remmen.

                    #18205324
                    CorsaDmania
                      Lid sinds:
                      5 January 2014

                      Family man,

                      ik ben eerst naar mijn garage geweest waar ik al jaren mijn auto in onderhoud heb (Toyota) en die adviseerde om ook gelijk de schijven te vervangen, maar hij zei als je er nieuwe blokken opzet kan het nog wel even, maar dan moest het volgend jaar zowieso.
                      Daarna ben ik naar de Opel garage gegaan waar we onze bussen in onderhoud hebben en die zei ongeveer hetzelfde antwoord.
                      Naja hij gaat morgen naar de opel garage en dan zullen ze het ff precies opmeten mocht het nog te doen zijn dan doen ze er alleen nieuwe blokken op.

                      morgen post ik de uitslag wel ff.

                      Ps: dit is trouwens wel een leuk actief forum. :thumb

                      #18205325
                      CorsaDmania
                        Lid sinds:
                        5 January 2014

                        Nou !! vandaag is de corsa langs de garage geweest (opel dealer Rijkmans, Emmeloord)

                        De schijven hoefde toch niet vervangen te worden de dikte van schijf was nog prima.
                        Het schavende geluid kwam van de achteras, die hebben ze dan ook nagekeken en daar hebben ze alleen de trommel van schoongemaakt en afgesteld, remschoenen waren nog goed.
                        Ze hebben aan de voorkant wel nieuwe remblokken gemonteerd.
                        Hieronder even een kosten specificatie van de rekening.

                        – Vervangen van remblokken vooraan € 48,30
                        – Remblokken voor € 103,50 ( vind ik wel duur aangezien de blokken online goedkoper zijn)
                        – Rem vet € 0,86
                        – Campaign system checking switched off by dealer € 0
                        – verdere controle van remsysteem voor € 0
                        – Voetrem reinigen en afstellen – remmen compleet (schijf/trommel) € 62,10
                        – Korting voucher € – 50

                        Bedragen hierboven zijn Excl. Btw 21%

                        Dus ik kwam op een totaal van € 209,86

                        Dit zal voor velen van jullie te duur zijn omdat de meesten van jullie het zelf kunnen, maar ik ben weer blij dat het systeem weer up to date is.

                        #18205326
                        thereaper
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 March 2011

                          als je zelf blij bent dat het weer goed is dan is het prima.
                          ik heb idd gelukkig dat ik het zelf kan, maar ieder zijn ding.
                          de ene goed met de handen ander met het hoofd!

                          #18205327
                          CorsaDmania
                            Lid sinds:
                            5 January 2014

                            Thereaper,
                            Het was niet negatief bedoeld hoor die opmerking!!!
                            Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.

                            #18205328
                            champo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2006

                              Kilometerstand is niet heilig wat betreft de staat van een auto in mijn ogen. Als een auto alleen maar lange stukken over onze mooie snelwegen heeft gereden, dan kan er na 200 D km nog niets aan de hand zijn. Maar als een auto 30 D een drempelridder moet zijn om naar de supermarkt te gaan, zal die flink wat meer op zijn donder krijgen. Ook qua slijtage motor. Want nooit echt warm worden is verschrikkelijk slecht!
                              daarom rijd ik liever ook eventjes om, dan over een klinkerweg of een weg met veel drempels te rijden.

                              #18205329
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                ik slijt ieder jaar een Set Voorremblokken weg met de MB Atego Truck, dit komt deels door Veel stadswerk, en Deels dat de Remblokken blijven hangen iedere keer na een half jaar.

                                Willem

                                #18205330
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Heb hier een Corsa D uit 2007 waar na iets van 65 dkm nieuwe schijven en blokken op gegaan zijn met veel korte stukjes rijden.
                                  Dus vind 50 dkm niet zo slecht als hij echt alleen stadswerk heeft gereden.

                                  #18423595
                                  christ69
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2015

                                    Corsa E, na 109000 pas de eerste remblokken vervangen. Achter versleten, voor had nog 5000 km mee kunnen gaan, maar alles in een keer vervangen. De schijven zijn na 109000 km nog in zeer goede staat. Nu rem ik wel heel weinig, ik ben meer van gas op tijd loslaten.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.