Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › OPEL CORSA C1.4SE E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2009 om 17:54 #17211826
hallo heren.
ik heb sinds een paar dagen een
OPEL CORSA C1.4SE E2
Bouwjaar 1993
Kmstand 144300 (nap nagekeken)
heb mijn dieseltje er voor ingeruildvolgens mij is dit best een aardig motortje.
niet erg snel ondanks zijn 82 pk maar loopt wel lekker.
wat vinden jullie?wil best een foto er op zetten maar weet niet hoe dat moet :jerry
[img]http://[/img]
1 september 2009 om 18:25 #17518188Ligt er aan wat je wilt doen natuurlijk he :D ik weet niet of je iets snellers wilt of iets dergelijks. Er zijn natuurlijk veel opties. Ik bedoel onze c14nz is opzich ook lekker rap, maar puur omdat ik em goed onderhoud. Dus, wat wil je ermee doen? :D
1 september 2009 om 18:28 #175181891: C14SE is opzich een goede motor.
Best wat vermogen, maar geen strepen trekker, tis maar 82 pk.
Zelfs de 120pk van mijn combo zet nog geen sprintwagen op de weg haha….
Veel plezier ermee.
Foto plaatsen.
Foto uploaden op bijvoorbeeld http://www.photobucket.com dit is een erg makkelijk upload programmatje, daar kan je zelfs je geuploade foto’s in mappen plaatsen…
de [img]***[/img] link onder de foto (photobucket) plaatsen in je bericht en je bakkie staat op het forum.
Willem
1 september 2009 om 19:48 #17518190nou het gaat me er niet om dat ik er van alles mee ga doen,
het enigste wat ik er mee doe is dat er een subwoofer en versterker achter in komt :P maar verder verander ik niks aan mijn auto.heb het geprobeerd willem, maar doe denk ik toch iets fout,
krijg wel de link in het bericht maar zie de foto zelf niet :hmmz2 september 2009 om 13:35 #17518191Het zijn gewoon leuke wagentjes, en de 1.2 en 1.4 motoren zijn fijne cruise dingetjes. Voor mij gaat het op dit moment ook snel genoeg hoor :) Weet je al wat voor audio je gaat plaatsen?
2 september 2009 om 13:38 #17518192Je kan bij photobucket de IMG-code zo kopiëren hier naar toe.
2 september 2009 om 14:28 #17518193zow he, zie ik ineens mijn eigen auto :P
Bedankt freek corsa :thumbupik heb er nu een sony bleutooth radio inzitten en achterin een versterker (750 watt dacht ik) en een subwoofertje
nog wel de gewone opel speakers, weet nog niet of ik er anderen in ga doen,
opzich klinkt hij nu best goed, alleen kraken de voorspeakers nogal (maar een keer kijken of ik iets anders kan vinden)het is ook niet dat hij 200 decibel moet produceren hoor, gaat mij meer om de kwaliteit van het geluid.
de versterker zit er alleen maar in voor de subwoofer,
de speakers gaan gewoon via de autoradio (4x 45 watt)ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben met deze auto, hij voelt niet sloom, en heeft wat leuke opties
ook het kanteldakje vind ik wel leuk, en gelukkig is hij nog waterdicht ook :Pmotor ziet er ook netjes uit,
heb alleen 1 probleem.
het middelconsul waar de tijd en datum enzo opstaat werkt maar de helft.
de tijd werkt, maar de datum vaak niet en de buiten tempratuur ook niet
soms doen ze het wel allemaal maar meestal alleen de tijd,
zou dat een losse stekker kunnen zijn?hoe maak je dat ding open?
ik had ergens gelezen dat je dan die luchtroostertjes naar beneden moest schuiven, maar dat krijg ik niet voor elkaar (bang dat ik het kapot maak)2 september 2009 om 17:50 #17518194die luchtroosters moet je gewoon ff door duwen gaan best stroef maar gaat als het goed is niet kapot en dat je datum het niet doet kan komen door je radio dat je constant stroom en je wisselstroom aan elkaar zitten maar kan ook stekkertje wezen
here is an investment process2 september 2009 om 17:55 #17518195Met de speakers voor had ik eerst ook wat problemen. Die ”kraakte” dus ook. De cones van de standaard speakers zijn van karton/papier, (althans bij de a). Ze waren gescheurt. Dat was dus ook 1 van de eerste dingen die bij mij eruit gingen. Je moet er gewoon een middagje voor gaan zitten en lkr knutselen aan je waggie :)
2 september 2009 om 19:02 #17518196aha dank je, zal morgen wel eens kijken of ik het op kan lossen, het rare is dat als ik de tijd in wil stellen dat ze het alle 3 wel doen.
het andere rare is dat de tijd ook zomaar op iets anders kan staan, bijvoorbeeld 538 en de datum 01-01-1995
net of hij even helemaal van de accu is en alles kwijt is,ja die speakers ga ik gewoon een keer vervangen, dit is niks zo, met een lekker bas kan het echt niet als je gekraak hoort :P
3 september 2009 om 18:35 #17518197hey
toch nog ff een vraag,
ik stond een tijdje ergens in de rij 3 minuten of zo en toen schoot mijn temperatuur heel snel richting rood.
heb het contact even uitgezet en weer aangezet en toen was het weer normaaliemand enig idee hoe dit kan?
3 september 2009 om 19:09 #17518198dit is normaal, zodra er geen lucht langs de radiator komt gaat de temperatuur omhoog.
Als alles goed is gaat rond de 97 graden de radiator fan draaien.3 september 2009 om 19:10 #17518199origineel gepost door itsthedch
aha dank je, zal morgen wel eens kijken of ik het op kan lossen, het rare is dat als ik de tijd in wil stellen dat ze het alle 3 wel doen.
het andere rare is dat de tijd ook zomaar op iets anders kan staan, bijvoorbeeld 538 en de datum 01-01-1995
net of hij even helemaal van de accu is en alles kwijt is,ja die speakers ga ik gewoon een keer vervangen, dit is niks zo, met een lekker bas kan het echt niet als je gekraak hoort :P
Dit klinkt als slechte solderingen op de print van de TID (display) en komt helaas vaker voor.
3 september 2009 om 21:13 #17518200aha ik schrok er al van, ging wel heel snel, motor klonk iets anders en ineens stond ie op 100 graden, maar volgens mij ging die ventilator niet aan, kun je die ventilator ook testen om te kijken of dat ding werkt?
eventueel door rechtstreeks op de accu te doen. of is dat te veel power.het zou me inderdaad niks verbazen als het een slechte soldering zou zijn, heb nog niet kunnen kijken, hoop ik morgen te doen, en anders haal ik gewoon een andere op de sloop. (niet dat het zo belangrijk is)
4 september 2009 om 13:04 #17518201rechtsonderaan bij de radiateur zit een sensor/schakelaar van de fan.
Je moet even met een draadje contact maken tussen beide aansluitingen.
Als je je contact aan zet, dan gaat de fan draaien.
Dit is alleen een test of je fan werkt, maar het is mogelijk dat de sensor kapot is.4 september 2009 om 17:23 #17518202ok dank je, zal van het weekend eens kijken of die het doet :D
4 september 2009 om 18:18 #17518203@itthedch.
Ik rij ook een b met orginele speakers voor.
Ik heb schroevn van het deurpaneel aangedraait, zaten bij mij gewoon los. bij mij is het gekraak en gerammel over.hertz subje a8terin leggen als je een mooie diepe bass in je auto wil hebben. kan ook lkkr hard!!! kom maar keertje langs om te luisteren:D
4 september 2009 om 20:24 #17518204hoi robert
heb ik al gekeken, maar is echt de speaker die volgens mij gewoon kapot is, moet hem gewoon een keer vervangen,
ja heb ook sub achterin gegooit, kwa bass heb ik niks te klagen :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.