Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa C MT/AT 2002 Loopt erg stug, bokt met geen foutcode
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 november 2020om 11:11 door JohanL66.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2020 om 10:39 #18392622
Hallo allemaal
ik heb hier een Opel Corsa C Easytronic uit 2002 met een 1.0 motor.
Deze auto loopt voor geen meter, hij loopt zeer slecht, Bokt en je voelt de auto bewegen bij stationair draaien
als deze warm is dan trekt hij niet meer op of ik moet heel langzaam het gaspedaal indrukken dan beweegt hij enigszins en vervolgens rijd hij weer normaal.
Maar hij loopt niet soepel.kan het ook de katalysator verstopt zijn?
Wat heb ik gedaan:
EGR + Gasklephuis schoon gemaakt
Bobine Vervangen
Bougies vervangen
Het probleem blijft voortbestaanNa het schoon maken van het Gasklephuis kreeg ik een p1300 melding met als beschrijving
dat de Brandstoftank leeg zou zijn deze code heb ik gewist en nogmaals de auto gestart
deze foutcode kwam niet meer terug…het is raar dat ik geen foutcodes krijg ondanks dat deze motor zo slecht loopt
Wat mij opviel is dat de LongFT op 0.0 blijft staan ook wanneer ik gas geeft beweegt deze amper en gaat zelfs naar -0.8 of lager
Met koud start gaat de LMM naar 17KG/u , erg hoog niet?Onder ziet U de waardes:
Alvast bedankt voor de hulp.
10 oktober 2020 om 17:24 #18392647injectietijd 5.6 ms is te hoog. lmm 8 kg/u is te hoog. Zie ik de motor temperatuur niet. Meet brandstofdruk 3.8 bar.
10 oktober 2020 om 21:06 #18392662Injectietijd te hoog hoe los ik dat op
LMM 8KG/u is dat te hoog ik dacht onder de 3.05gr/s of onder de 11Kg/u goed is…mmm
ik heb geen optie onder Delphi of AutoCom waar de temp van de motor te lezen
Ik heb dan maar de koelvloeistof temp erbij gezet
De tijd van 19:11:48 is de stationair stand waardes
de tijd van 19:15:43 heb ik de toerental omhoog gehaald om de waardes te zien veranderen
bij de laatste is de LMM op 21kg/u…dat is wel erg hoog
ik zou dan toch foutcodes moeten zien
de Short- en de LongFT zijn wel binnen de grens maar reageren nauwelijkszou hij ergens valse lucht aan trekken
of moet ik het verder zoeken?10 oktober 2020 om 21:20 #18392664Om het geluid te horen van de motor ga dan hier heen
het beeld is donker
als het niet goed is dan kan ik ook morgen een andere makendit geluid is echt niet gezond
dank je voor jou snelle reactie liviu200410 oktober 2020 om 21:43 #18392666Distributie timing nog goed? Uitlaatspruitstuk lek?
10 oktober 2020 om 21:44 #18392668Kan ook detoneren door brandstof te kort (Te lage brandstofdruk)
10 oktober 2020 om 22:35 #18392674Binnen 2 weken 1 maand is de ketting kapot en de motor ook.
10 oktober 2020 om 23:41 #18392680Dank jullie allemaal voor de geweldige reacties
Een te lage brandstofdruk, dan zal ik toch een foutcode behoren te krijgen ..niet dan?
Ik krijg geen foutcodes en zoals jullie gehoord hebben loopt de motor waardelooslek aan de Uitlaat spuitstuk niet naar gekeken ik zal dan die kap eraf moeten halen
Distributie Ketting ja die is al erg oud
vanaf 2007 die auto gekocht toen zat er al 40D op de teller nu 90D op de teller die is nooit vervangen.
Mijn vrouw rijd vaak korte stukken ongeveer 3 tot max 8 KM per keeren met die korte stukken die ze rijd kan ook dmeer roet vorm geven.
Ik heb bijvoorbeeld 4 mnd geleden de Bougies vervangen toen de auto 2 weken slecht liep
heb deze weer vervangen en waren de uiteindes erg vuil tot zelfs zwartMisschien toch maar een Distributie set gaan kopen dan
11 oktober 2020 om 09:11 #18392692[quote quote=18392680]Een te lage brandstofdruk, dan zal ik toch een foutcode behoren te krijgen ..niet dan? Ik krijg geen foutcodes[/quote]
Sensor bestaat niet, dus geen foutcode …
11 oktober 2020 om 15:10 #18392722Dank je liviu2004 dat wist ik niet
Helaas heb ik geen Brandstof druk meter om dat te testen…
Misschien eens tijd om dat maar eens te doen dan.(die is nu Besteld)Het kan de Brandstof pomp zijn en/of de brandstoffilter, ik hoop niet de injectoren die zijn ongeveer € 50 p/st
maar…de distributieketting en meer…kijk maar
nou dat ziet eruit zeg
Die ketting moet echt vervangen worden
de deksel is ook kapot aan de binnen kant (zie 3de foto), is dat een probleem zou ik die dan ook moeten vervangen?Ik ben aan het twijfelen om de injectoren, Brandstofpomp en de brandstoffilter te vervangen ivm die hoge Injectie tijd
Ik heb die injectie tijd ook getest bij mijn Opel Corsa C die is 3.00MS wanneer deze warm is ong. 83 C° is dat goed?
wat ik nog moet gaan doen is
1. brandstofdruk meten
2. Ketting verwisselen
3. dan testen of de motor beter gaat lopenik laat het jullie weten als ik iets nieuws heb gevonden
11 oktober 2020 om 19:41 #18392734Dit is inderdaad zoals ze er vaak uit zien als ze veel korte afstanden rijden, ik zou nieuwe pakking monteren in het huidige deksel. Beetje vloeibare pakking op het gescheurde deel. Ketting vervangen en denk dat je dan al een stuk minder rammelende motor hebt.
Daarna pas kijken of je brandstofdruk goed is, injectoren raken wel s verstopt maar meestal is het filter verstopt of brandstofpomp versleten.
11 oktober 2020 om 20:04 #18392738dankje Haasje17
IK heb ook al die filter besteld altijd wel goed om die eens per 25d KM te verwisselen
over een paar dagen dan kan ik die druk testen het is indd wel verstandig om die pas te testen als die Ketting vervangen is
daar deze erg gerekt is.. ik kon hem met weinig trekkracht makkelijk 1cm omhoog van die brug bewegen,
die staat echt op springen. De kans is dan ook groot dat het net zal gebeuren als ik die brandstofdruk ga testen. dan maar ff wachten dan.12 oktober 2020 om 06:40 #18392771Ik heb in de tussentijd ook de oliedruksensor vervangen, wat mij opviel is dat er Olie eruit kwam.
Ik heb deze vaker moeten vervangen maar nog nooit gehad dat er Olie uit kwam lopenhttps://opel-forum.nl/forums/topic/kapotte-pakking-van-oliedrukschakelaar-corsa-c/
dit lijkt mij geen goed teken toch?
12 oktober 2020 om 06:58 #18392772Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.
13 oktober 2020 om 10:38 #18392899[quote quote=18392772]Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.[/quote]
Als je de sensor er uit draait dan kan er olie uitkomen.
Als er olie uit de stekker van de sensor komt, dan kan dat doorsijpelen naar je ECU en deze om zeep helpen.13 oktober 2020 om 18:08 #18393018[quote quote=18392899]
Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.
Als je de sensor er uit draait dan kan er olie uitkomen. Als er olie uit de stekker van de sensor komt, dan kan dat doorsijpelen naar je ECU en deze om zeep helpen.[/quote]
Ja dat klopt maar niet naar de ECU deze kan niet daar naar toe lopen omdat deze via de kabelgootje loopt en die licht hoger dan de Sensor .
Ik denk dat ik wel die oliepomp moet reviseren.
als ik toch die Ketting ga vervangen dan kan die net zo goed erbij pakken toch?13 oktober 2020 om 21:30 #18393050[quote]Ja dat klopt maar niet naar de ECU deze kan niet daar naar toe lopen omdat deze via de kabelgootje loopt en die licht hoger dan de Sensor [/quote]
Hoe krijgen bomen water? Er is geen pomp.
17 oktober 2020 om 19:30 #18393559Ik ontdekte dat het veertje ven de Ketting Spanner stuk is.
En een van de nokkenas liep totaal niet meer synchroon die zat ongeveer 1 uur ernaast (als ze horizontaal zitten(nokkenas plaatje) dat is dan 9 en 3 uur dan liep de andere of op 8 of 2 uur) dus met andere woorden de rechter was later dan de linker as…(de linker as stond wel goed)De ketting en de tandwielen waren ook niet meer in een betrouwbare staat dus die worden zeker vervangen( dat was ik al van plan)
De linker geleider zat dus niet opgespannen de rechter geleider was niet goed vast gezet waardoor de timing uit zijn doen wasde spanveer van de multi-riem is ook stuk( de metalen strip aan de binnenkant)
Die moet dus ook vervangen worden.morgen het gene wat ik los heb gehaald schoon maken
dan de nokkenas los halen en naar de tuimelaars en stoters controlerenik hou jullie op de hoogte
18 oktober 2020 om 17:47 #18393627Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb!
18 oktober 2020 om 18:34 #18393631[quote quote=18393627]Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb![/quote]
Ja dat was ook mijn zorg
ik heb de motor voor zover het mogelijk was visueel geïnspecteerd en wat ik kon zien zag het er nog goed uit.
Natuurlijk alleen oppervlakkig maar niet intern, het enige intern dat ik kon zien was de Ketting kant en boven de nokkenassen.
Dat zag er toch nog goed uit.ik hoop op het beste
20 oktober 2020 om 15:56 #18393871Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten.
Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt.Gr,
The Duke20 oktober 2020 om 17:42 #18393897[quote quote=18393871]Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten. Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt. Gr, The Duke[/quote]
100% met jou eens!
dit bewijst dat onderhoud erg van belang is.
Ik heb vaak goedkope troep gebruikt of de filters en andere onderdelen maar ook veel te lang doorgereden met dezelfde olie, ja,dat is indd waar.
Het is een beetje luiheid
Het is echt beter om goed naar kwaliteit te kijken als het om filters, Koelvloeistof en olie gaatMisschien alles eens goed doorspoelen
Ik houd jullie op de hoogte29 oktober 2020 om 15:23 #18394700Hallo allemaal
Als het goed is krijg ik morgen mijn onderdelen
Dan wordt het klussen in de weekeindeik hoop dat het snel aankomt want het heeft nu ongeveer 3 weken geduurd
het beste allemaal
1 november 2020 om 11:11 #18395053Hallo allemaal
Hij loopt weer als een zonnetje
https://youtu.be/EHlvTvbmFnQHet was de Ketting spanner, gelukkig voor zover ik kan horen en merken geen schade aan de motor.
De multi-riem en spanrol ook vervangen.Ik heb de olie druk en de brandstof druk nog niet gemeten maar ik heb voor nu geen olie lampje zien branden tijdens het rijden.
De brandstof Meter die ik heb, draait de slang niet volledig op de Brandstof ventiel waardoor ik drukverlies heb tijdens het testen
ik moet een andere sluitring hebben die wat dikker is!Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige adviezen en toewijding wat heeft geresulteerd bij het oplossen van mijn probleem.
Ook mijn vrouw is jullie erg dankbaar.dank je wel
:dank-u: :dank-u: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.