Opel Corsa C distributieketting heeft metaal van het blok afgeschaafd

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C distributieketting heeft metaal van het blok afgeschaafd

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18433454
    Stuart van Baren
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 August 2021

      Hoi,

      M’n vriendin heeft 2 weken geleden een Opel Corsa C aangeschaft. Ze heeft hem bij een garage gekocht die hem voor de overdracht ook APK heeft laten keuren.

      Op een gegeven moment ging g het olielampje aan. Het blijkt dat de distributieketting zowel de blokdeksel als de wand van het motorblok achter de ketting open heeft geschuurd.

      Ik heb het open gehaald en kan er een nieuwe deksel op schroeven maar met zoveel metaal in het blok lijkt dit me een verloren zaak? Zou een garage dit geweten moeten hebben of kan het binnen 1000 km ook zo veel slijten?
      <p style=”text-align: center;”>Echt super zuur, het is haar eerste eigen auto en ze was er helemaal blij mee…</p>
      20210827_140319IMG-20210827-WA0000

      #18433478
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Lijkt erop alsof hij een koelvloeistof kanaal heef geraakt in het blok zelf. In dat geval is een ruilmotor de enige optie.

        #18433569
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Deze motoren staan er om bekend dat de ketting rekt en vervangen moet worden, naar mijn inzicht rammelde die ketting al een hele tijd.
          Persoonlijk zou ik zorgen dat je snel van de auto af komt, zal nog wel meer slecht onderhoud hebben gehad.

          #18436474
          Deventer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2018

            Zo aan de slijtage sleuf te zien lijkt er op dat de spanner die de distributieketting op spanning houd aan één kant gebroken is.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.