Opel corsa c 2002

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa c 2002

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362379
    Lawrencedk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2018

      Hallo,

      Ik heb een opel corsa c 1.0 van 2002.

      Al een week of 2 begint hij tijdens het rijden te schokken en dan begint er een lampje te branden ( auto met steeksleutel).

      Als hij heeft stilgelegen en ik vetrek weer dan dan gaat het lampje uit maar na een paar km gaat het weer aan.

      Als ik aan de lichten sta draait de motor heel onregelmatig. Toerental blijft zo goed als stabiel maar je hoort dat de motor niet mooi draait.

      Ik heb de lucht filter al vervangen. Een andere luchtmassameter erin. En een paar maand geleden is de krukassensor vervangen.

      Wat zou het nog zijn?

      Ik heb al eens gelezen de bougies en kabels vervangen of de gasklephuis een uit te kuisen zou dat helpen?

      Groet lawrence

       

      #18362505
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Meet de laadstroom eens, auto heeft geen bougiekabels maar een bobinebrug.

         

        Richard

        #18362509
        Lawrencedk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 December 2018

          Ben ondertussen nr de garage geweest. Die hebben de auto uitgelezen en het was blijkbaar de egr klep.

          Kheb die eens gedemonteerd en uitgekuist.

          Daarna ging mijn motorlampje branden en nog eens die auto met steeksleutel maar zijn ondertussen uit

          En nu is het al 3 dagen goed dus zal wel in orde zijn denk ik.

          #18362688
          Lawrencedk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 December 2018

            Hallo,

            Mijn auto heeft weer continu die storing.

            In de garage zeiden ze wel dat het probleem van de egr klep niet mechanisch maar elektrisch was.

            Als ik hem uit elkaar haalde heb ik die eens getest en die pin in de klep kwam goed in en uit.

            Is het wel normaal dat die spoel of wat het ook is warm is als mijn motor op temperatuur is?

            Grt lawrence

            #18362850
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              Uitlezen als je motorstoringslampje aangaat! Kan ook een misfire zijn op 1 van de 3 cillinders, wat weer wijst op een slechte bobinebrug, je kunt het goedkoop zelf testen door 3 nieuwe bougies erin te zetten en kijken of het probleem zich voor een 5000km oplost en dan weer terug komt, dan weet je zeker dat de bobinebrug defect is, heb dat ook gehad namelijk bij me c corsa, wel een 1 liter uit 2006.

              #18362852
              Lawrencedk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 December 2018

                Ik heb er eergisteren 3 andere in gedraaid en het probleem in nog niet weg.

                Ik merk ook als dat lampje brand en ik rem dat mijn remmen niet meer goed nemen op sommige momenten.

                #18362853
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  Het enige wat nog in me opkomt is toch een stroomprobleem, waardoor slecht lopen/noodloop maar qua remmen weet ik het niet, de rembekrachtiger werkt alleen op een lopende  motor, dan moet je motor al zo slecht lopen dat die ongeveer uitvalt voordat je iets aan je remmen merkt

                  #18362859
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    [quote quote=18362852]Ik heb er eergisteren 3 andere in gedraaid en het probleem in nog niet weg. Ik merk ook als dat lampje brand en ik rem dat mijn remmen niet meer goed nemen op sommige momenten.[/quote]

                    lucht lekkage.

                    #18362861
                    Lawrencedk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 December 2018

                      Eind oktober heb ik mijn midden- en einddemper van mijn uitlaat vervangen. Ongeveer 2 weken nadien is het begonnen. Zou het daaraan kunnen liggen?

                      Of waar zou het  luchtlek dan kunnen zitten?

                      #18362869
                      Olav
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 December 2018
                          <li style=”text-align: center;”>Volgens mij moet j dan bij koude start je auto stationair laten draaien n met remmenreiniger of contactspray je slangen licht inspuiten, als de motor hierop anders gaat draaien heb j daar last van valse lucht.. valse lucht bij je uitlaat zou volgens mij n andere storingscode hebben gegeven, maar ik  herhaal maar wat ik heb gelezen de afgelopen periode.

                        Alle stekkers nalopen n opschuren, wil soms ook helpen.

                        Soms ook vreten dieren slangen of kabels aan

                        N wie weet is je egr los gaan zitten? Omdat het wel n paar dagen goed ging.

                        N zeker weer uitlezen. Dat is vaak het beste uitgangspunt.

                         

                        #18362871
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          [quote quote=18362861]Eind oktober heb ik mijn midden- en einddemper van mijn uitlaat vervangen. Ongeveer 2 weken nadien is het begonnen. Zou het daaraan kunnen liggen? Of waar zou het luchtlek dan kunnen zitten?[/quote]

                          Brake booster. Zie ook:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.