Opel Corsa C 2001 Sloten, ECU en immo vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C 2001 Sloten, ECU en immo vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359404
    Tom137
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2018

      Hoi allemaal,

      Ik ben Tom, ik heb een aantal jaar een Opel Corsa 1.4 uit 2001.

      Ik ga morgen een reparatie uitvoeren aan mijn auto en ik dacht dat is iets moois om met jullie te delen. het is de eerste keer dat ik een reparatie uitvoer aan mijn auto.

      probleem 1: de afstandbediening van mijn auto werkt niet meer. (en ik heb maar 1 sleutel)

      probleem 2: de sleutel gaat nu ook niet meer  ver genoeg mijn slot in om hem om te draaien.

      Echer als ik een 15 tot 20 minute blijf klooien lukt het wel om de sleutel ver genoeg in het slot te krijgen en de auto te starten. (dat is nodig om contactslot te vervangen)

      Ik heb op internet bij een demontage bedrijf de volgende set gekocht (allemaal afkomstig van 1 auto):

      – 2 x sleutel + contactslot

      – immobiliser (startonderbreker)

      -2x ECU (geen idee wat voor ECU’s, maar ik hoop de motor ECU, die lijkt me het belangrijkst :) )

      -tellerbak

      -portier slot

      -achterklep slot

      Allemaal van 1 sloopauto dus.

      Nu hoop ik dat als ik de ECU’s overzet dat ik ook de immobilizer(startonderbreker) kan overzetten en dus de sleutels met remote’s kan gebruiken. 

      Ik heb alles in 1 set gekocht en de tellerbak zat erbij, ik denk dat die de verkoper die er niet voor niks bij heeft verkocht. Ik denk dat de tellerbak misschien ook een soort ID heeft dat door de ECU herkent moet worden, dus ik ben blij dat die erbij zit.

      De auto waarvan de onderdelen afkomstig zijn is dezelfde als die van mij. alleen een jaar nieuwer. Ik hoop dus dat de ECU de juiste is en dat alles zometeen werkt als ik het heb overgezet.

      ik hou jullie op de hoogte met zoveel mogelijk foto’s en info!

      Wish me luck!

       

      PS: ik heb geen verstand van auto’s! wellicht kan ik morgen helemaal niet meer rijden :praying02:

       

       

      Capture+_2018-08-09-15-32-41

       

       

      #18359418
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Tellerklok, motor ecu en imo moet overgezet.

        Maar waarom zou je? Niets van je ecu’s is defect? Enkel het contactslot zelf? Dat de sleutel niet goed werkt is gewoonweg omdat de batterij op de print waarschijnlijk los zit, even solderen en dan is het opgelost.

        #18359529
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Mocht je problemen hebben dan even https://opel-forum.nl/leden/liviu2004/ contacten, die kan vanalles met ecu’s / sleutelcodes overzetten / obd uitlezen etc.

          #18363930
          Mlinde
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 February 2019

            Hoi Tom137,

            Knap dat je dat allemaal aandurft zonder ervaring :good: .

            Maar is het allemaal gelukt of heb je er toch maar vanaf gezien? Ben even benieuwd want ik heb ook een Corsa C waarvan de ECU + contactslot + tellers zijn vervangen maar helaas wil hij nu helemaal niet meer starten. Met oude ECU viel hij in noodloop.

            Nu vermoedt de garage dat er nog een onderdeel is die de ECU niet herkent waardoor de startblokkering er in valt. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

            Gr. Michel

            #18363937
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              BCM nodig ook. corsa c is speciaal.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.