Opel Corsa B Autoradio, welke?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B Autoradio, welke?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372065
    Yash100
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2018

      Hallo Forumleden,

      zie hieronder, Ik kocht de auto 6 jaar geleden en nooit druk gemaakt om een autoradio, maar het is wel handig.

      Ik heb een aantal  tutorials op Youtube bekeken, maar volgens mij mis ik een paar stekkers :-( :-(

      Ik ben  op zoek naar een autoradio met uiteraard radio,  usb mp3 functie en een afneembaar frontje.

      Afneembaar frontje is wel belangrijk gezien de wijk waar ik woon. Hij is anders zo weg :(

       

      Kan iemand mij vertellen welke ik moet kopen en welke stekkers? Liefst koop ik een pakket met  alle stekkers d’r bij.

       

       

      IMG_20200131_082354

      #18372070
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Dat zwarte stekkerblok daarop komt de kabelboom die bij je radio zit (op de onderste 2 connectoren, de bovenste gebruik je niet). Eventueel moet je de kabel los maken vanachter de zwarte beugel om hem goed te kunnen gebruiken.

        Oranje stekker aan de gele kabel is voor je bijrijdersairbag, die jij dus niet hebt.

        De grijze kabel is je antenne kabel, daar bestaan verschillende aansluitingen van op je radio, dus  mogelijk heb je een verloop nodig (soms wordt die ook bij je radio meegeleverd).

        Elke radio past er in zolang hij maar 1 DIN groot is.

        Mag ik vragen welke stekkers je dan denkt te missen :unsure:

        #18372071
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Heb even snel bij de Mediamarkt gegeken, maar dit is wel een aardige:

          https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_pioneer-deh-09bt-ph-1592854.html

          Die heeft gelijk handsfree bluetooth bellen erbij zitten, lijkt me wel handig.

           

          Check trouwens ook gelijk wat voor speakers er in je voordeuren en naast je hoedenplank achterin zitten.

          Voorzijde is 16cm, hiervoor heb je verloopringen nodig. Achter is 13 cm en die kan je gewoon zonder verloopringen plaatsen.
          Alleen moet je de stekkertjes aanpassen, dus die van je auto afknippen en de juiste opknijpen.

          #18372097
          Yash100
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2018

            Hey ,

            Bedankt voor je reactie. Ik moet een antenneplug hebben.

            Daarnaast was ik gisteren bij een vriend en die sloot verschillende radio’s aan maar zonder resultaat.

            Na wat zoekwerk ga ik morgen in het zekeringkast no 17( o.a. radio) vervangen.

             

            Ik heb een multimeter, maar ben niet zo handig gebruik hem alleen voor de accu.Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik moet meten voordat ik er één ga kopen?

            #18372171
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Volgens mij gaat de radio alleen aan als je het contact aanzet.

              Hij zal niet direct aangaan als je hem aansluit.

              #18372183
              Yash100
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2018

                Haha zeker dat hebben we ook gedaan.

                Iemand enig idee hoe te checken of de stekker van de auto wel werkt met een multimeter?

                Ik heb het schema even opgezocht en ik ga voor de zekerheid no 17 in het kastje  vervangen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.