Opel corsa b automaat start probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa b automaat start probleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360271
    TimothyArts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 September 2018

      Hallo allemaal,

      Ik heb mijn Opel corsa (Corsa c14nz automatic e2) uit 1994 nu z’n anderhalf jaar en met de hulp van dit forum al verschillende problemen weten op te lossen.

      Nu zit ik met een probleem dat het starten niet wil lukken. Ik heb al wat rondgezocht maar kan geen vergelijkbaar probleem vinden.

      Om de auto te kunnen starten moet deze logischerwijs in de neutraal of de parkeerstand staan. De laatste tijd wilt hij dan soms ook niet starten.

      Het lijkt alsof de schakelbak “denkt” dat deze niet in de juiste positie staat. Bij het omdraaien van de sleutel hoor je verder ook helemaal geen geluid, ook niet het tikken van de startrelais.

      Door een beetje naar voor en achter te bewegen met de pook is er soms een houding te vinden waarin de auto wel wilt starten.

      Het lijkt ook te zijn dat als de auto een stukje heeft gereden deze hierna direct of makkelijker start.

      Als iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen zijn zou dit geweldig zijn!

      Groeten,

      Tim

      #18360296
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Geeft de automaat nog foutmeldingen?

        Meestal gaat het S lampje (wat normaal brandt als je de sportstand aan hebt staan) knipperen als de automaat in storing gaat.

        Daarnaast moet je ook 1 maal op het rempedaal getrapt hebben anders kan je ook niet gaan rijden met een automaat.

        #18360300
        TimothyArts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2018

          <p style=”text-align: left;”>Als de automaat eenmaal gestart is knippert het s lampje inderdaad. Ik dacht dat dit te maken had met de keuze handel schakelaar. Hij wilt dan ook optrekken in een hogere versnelling. Handmatig schakelen gaat wel.</p>
          Verder zie ik geen andere foutmeldingen.

          Rem intrappen doe ik automatisch omdat deze anders de straat omlaag begint te rollen ‘:)

           

          #18360322
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dan is je zogenaamde pizzapunt op de bak niet helemaal lekker meer.

            Dat is het deel wat je bedient met je keuzehendel.

            Ik heb een handleiding hiervoor die ik je kan mailen (Stuur me een PB met je emailadres erin.) of je kijkt op deze link:

            Fixing the Vauxhall Flashing “S” of Doom…

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.