Opel Corsa B Accu zit los

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B Accu zit los

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358656
    Yash100
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2018

      Beste Opel Corsa B leden,

      Bij de keuring heeft de keurmeester geconstateerd dat de accu los zat in de bracket. De accuklem kan niet goed worden vastgezet omdat de bout geen draad meer heeft. Ik heb in de bracket, naast de accu, wat stenen neergelegd. Omdat de accu rechtsboven zit, is een beugel ook geen (snelle) oplossing.

       

      Mijn vraag is, hoe kan ik deze goed vastzetten op een snelle manier en ook dat hij door de keuring komt? Ik woon in Den Haag. Als iemand in de buurt mij wilt helpen, dan stel ik dat zeer op prijs :applause02:

      Garages staan niet welwillend tegenover deze klus omdat ze het druk hebben met auto’s zomerklaar maken.

       

      Voor een geïmproviseerde manier sta ik ook open.

      #18358659
      puck87
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 June 2016

        Beste

        Kun je niet iets tussen de voet van de accu en de montageplaat leggen als opvulling dan maakt het niet uit dat je niet genoeg draad hebt. Een stukje hout zou al wonderen kunnen doen.

        Mvg pieter

        #18358660
        Yash100
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2018

          Bedankt voor je reactie.

          Ik heb al een aantal stenen daartussen gezet, maar zo komt hij niet door de keuring. Hij is wel zo eruit te tillen ( omhoog)

          Mocht er een custom oplossing zijn die door de keuring komt dan hoor ik het graag. Garages willen er niet aan beginnen omdat ze het druk hebben om auto’s zomerklaar te krijgen

          #18358666
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Gat boren en vastzetten met een moer en bout, bijvoorbeeld door de oude bout weg te slijpen en op die plek door de bodem van de accubak te boren (is wat steviger).

            Groet,

            Jasper

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.