Opel Corsa B 2000 X14XE onbekende stekker

Forumindex Forums Techniek Ecotec Opel Corsa B 2000 X14XE onbekende stekker

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367057
    Rubenb91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2018

      Beste forum leden,

      Aangezien dit mijn eerste bericht is zal ik mij eerst even voorstellen.

      Ik ben Ruben en ik ben de “trotse” eigenaar van een Opel Corsa B uit 2000 met een X14XE blokje. Ik studeer aan de TU Delft en doe wel eens in mijn vrije tijd knutselen aan auto’s, motoren en alles daar omheen. Voor deze Corsa heb ik een mooi Haynes workshop manual maar helaas kan ik daar mijn probleem niet mee verhelpen.

      Ik heb de auto gekocht met 172K km op de teller voor slechts 300 euro met het idee de distributieriem etc. te vervangen (Liep volgens mij nog met de originele riem). Onderweg van Den Haag (aankoop) naar Hengelo brak mij de distributie riem op de A1 bij Deventer, op de linkerbaan in de file. Dikke pech voor mij. Dit was zo’n half jaar terug en nu heb ik inmiddels het volgende al voor elkaar:

      • Nieuw:
        • cilinderkop (riem is bij stationair gesprongen en de oude kop was/leek nog goed en ligt op zolder)
        • kop, inlaat, uitlaat pakkingen (en zo goed als alles daaromheen)
        • waterpomp
        • distributieriem
        • multiriem
        • inlaatrubber tussen bovenste inlaat en gasklephuis
        • vast nog wel meer dingen die ik nu even niet kan heugen.

      Nou heb ik nagenoeg alles mooi in elkaar geknooibats en kom uit op 1 losse stekker en 1 losse vacuüm slang. Wie wie oh wie wilt er voor mij onder zijn/haar motorkap loeren om te kijken waar deze twee op aangesloten zitten en welke onderdelen ik over de afgelopen maanden ben verloren. Dit is het zelfde blok als dat in de oude Tigra’s te vinden is. Zo ver ik uit foto’s van het internet en forum begrijp zijn dit dezelfde blokken en layout.

      Zie hier de foto van de stekkers:

      De vacuümslang komt van rechts van de module waar meerdere vacuümslangen aan vast zitten. Als de foto niet duidelijk genoeg is dan hoor ik dat graag.

       

      Alvast hartelijk dank,

       

      Ruben

      #18367168
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        De stekker doet mij erg denken aan die voor de ruitenwisser mechaniek.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.