Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › opel combo slaat niet aan…. dieselpomp vervangen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2010 om 21:00 #17216092
Ik post deze vraag in corsa forum omdat de combo daar de bestelvariant van is volgens mij (toch?)
Probleem is als volgt:
– Betreft opel combo 1.7 diesel, km stand +/- 245.000
– Motor start goed, maar slaat niet aan
– Er komt geen diesel bij de verstuivers (reageert wel op met startpilot maar slaat daarna niet “echt” aan)
– ANWB: probleem zit waarschijnlijk bij de brandstofpomp. Schijnt vaker voor te komen bij dit type dieselmotor.
– Hij is even geleden toen het probleem zich al zeer vaak voordeed uitgelezen. Toen geen foutcodes. Inmiddels slaat ie helemaal nooit meer aan.Vraag
1. Is het zeker de dieselpomp? of kan het ook de aansturing daarvan zijn. (opvoerpomp zit er volgens ANWB niet in) Of iets anders?
2. Dieselpomp zit aan achterkant blok. Volgens ANWB flink sleutelen. Iemand enig idee hoeveel uur een garage hiermee bezig zal zijn?
3. Als dieselpomp vervangen wordt, ontstaan er dan problemen met startonderbreker? Kan iedere garage dit of is een Opel dealer noodzakelijk?
4. Op internet wel 2e hands pompen gezien variërend tussen E100 en E250. Is er enige manier om te controleren hoeveel die gelopen hebben? Of puur vertrouwen op verhaal verkoper/sloper?Als iemand kan helpen dan heel graag Bedankt vast!
11 januari 2010 om 21:04 #175884891: die kans zit er goed in, ja
2: Pfoe, flink sleutelen zeggen ze? Geen ervaring, maar aan de hand van de term toch al gauw een dagdeel of meer.
3: Volgens mij niet. Start onderbreking loopt over de computer toch?
4: Valt nog mee… M’n pa had de dieselpomp van z’n Vectra 2.0 stuk na 6 ton en kon 2000 euro ophoesten om dat te laten repareren bij de dealer, met een nieuwe pomp. Financiele total-loss en nu rijd hij een Astra. Ik gok dat een nieuwe pomp dubbel zo duur is en de rest werktijd.11 januari 2010 om 21:14 #17588490idd die pompen zijn nieuw knetter duur.
zelfs gereviseerde pompen zijn niet te betalen..Soms wil een 2de hands pomp een optie zijn
11 januari 2010 om 21:53 #17588491Foutcodes? Is het een combo-c dan? Als het de combo is die gebaseerd is op de corsa-b kan ik je waarschijnlijk wel een eind vooruit helpen.
11 januari 2010 om 22:26 #17588492kijk eens ff op deze site http://www.ecu-tronic.nl/
lijkt mij nog de goedkoopste oplossing ivm brandstofpomp probleem hebtgr kabouter
12 januari 2010 om 10:05 #17588493bedankt voor de reacties zover!
@ Hacula: ik check het ff, is de auto van mijn vriendin nl. kom ik op terug.
@ kabouter: bedankt voor de tip. ze zijn deze wk alleen dicht dus ik kan het nu nog niet navragen
groet, camiel
12 januari 2010 om 20:35 #17588494heb laatst motor vervangen van een combo b (corsa b) de 1700 diesel isuzu variant. De motor die eruit kwam had inderdaad startblokkering=zwart kastje op de pomp (en t blok had een vastgelopen zuiger :P )
De motor die ik dr weer ingezet heb was er een zonder startblokkering op de pomp, heb een draad vanaf het contactslot naar de pomp getrokken en klaar was het. ( hield wel 3 of 4 stekkers over :jerry , heerlijk een ouder blok in een auto bouwen )
Moraal van het verhaal : het is dus best mogelijk om een niet startblokkering brandstofpomp te gebruiken
13 januari 2010 om 12:28 #17588495origineel gepost door folkyc20xe
Moraal van het verhaal : het is dus best mogelijk om een niet startblokkering brandstofpomp te gebruikenbedankt, goed om te weten
13 januari 2010 om 15:17 #17588496origineel gepost door Hacula
Foutcodes? Is het een combo-c dan? Als het de combo is die gebaseerd is op de corsa-b kan ik je waarschijnlijk wel een eind vooruit helpen.Type is X1.7D.
Bij opel garage laten uitlezen dus als dat dan een c betekent, dan ja, maar op kentekenbewijs staat dit niet vermeld.
13 januari 2010 om 17:51 #17588497Het bouwjaar van de combo is belangrijk om het type te bepalen
EDIT: volgens http://www.hbase.nl is de combo-C niet met de x17d geleverd, dus ik ga dr vanuit dat het een combo-B is, bouwjaar 93 t/m 2001
13 januari 2010 om 21:11 #17588498origineel gepost door folkyc20xe
Het bouwjaar van de combo is belangrijk om het type te bepalenEDIT: volgens http://www.hbase.nl is de combo-C niet met de x17d geleverd, dus ik ga dr vanuit dat het een combo-B is, bouwjaar 93 t/m 2001
klopt: 1996
verder gaat ie morgen naar de garage, die checken eerst of het idd de pomp is of wellicht afsluiter of probleem van electronische aard. daarna maar even verder zien
zover bedankt
13 januari 2010 om 21:41 #17588499Deze kan je helemaal niet uitlezen!!
alleen startonderbreker en evt ABS kan je uitlezen.
Let wel op dat je de startonderbreker module op de pomp overzet van je eigen pomp
willem
13 januari 2010 om 22:33 #17588500origineel gepost door wim-v6
Deze kan je helemaal niet uitlezen!!alleen startonderbreker en evt ABS kan je uitlezen.
Nog een reden om nooit meer op een officiële opeldealer (althans niet die in Nijmegen) te vertrouwen :-(.
De garage waar ik morgen heen ga is dat dus ook niet.
13 januari 2010 om 23:10 #17588501Deze diesels zijn volledig mechanisch.
pomp testen kan alleen door drukken te meten en zo.
Willem
14 januari 2010 om 21:41 #17588502origineel gepost door wim-v6
Deze diesels zijn volledig mechanisch.pomp testen kan alleen door drukken te meten en zo.
Willem
helder, jammer dat die opel dealer dat er niet bij vertelde, die gaf de indruk dat er meer was gemeten en dat dat allemaal ok was.
niet dus, weer wat geleerdgelukkig hebben we daar niks laten doen verder
bedankt voor de info
14 januari 2010 om 22:05 #17588503eventueel een dieselservice opzoeken..
die kunnen veel met deze oude diesels, bij opel zijn ze alleen goed in computertje aansluiten haha…
Willem
15 januari 2010 om 01:37 #17588504Waar kom je vandaan? Als je een beetje uit de buurt komt kan ik je mischien wel helpen. Heb nog het een en ander staan aan reserve onderdelen.
17 januari 2010 om 12:27 #17588505origineel gepost door Hacula
Waar kom je vandaan? Als je een beetje uit de buurt komt kan ik je mischien wel helpen. Heb nog het een en ander staan aan reserve onderdelen.Nijmegen dus dat is niet echt dicht bij Waalwijk… maar de combo staat nu bij de garage om te kijken of het idd de dieselpomp is of evt iets anders. Ik laat nog wel even horen wat de uitkomst is. Bedankt in ieder geval
18 januari 2010 om 23:10 #17588506Succes ermee!
22 januari 2010 om 14:28 #17588507Helaas onderzoek + reparatie wordt te kostbaar voor deze combo uit 1996.
Met 99% zekerheid is het de dieselpomp, die het schijnbaar allemaal vanaf circa 225.000 km beginnen te begeven. beetje jammer voor een diesel natuurlijk want de motor zou nog wel even mee moeten kunnen
uurloon is ook nog fors want het is redelijk wat werk.
al met al niet lonend genoeg om te doen.
Bedankt voor alle tips! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.