Opel Combo koeler onderdeel, wat is dat?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel Combo koeler onderdeel, wat is dat?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211839
    mrdummy
      Lid sinds:
      26 January 2005

      Hallo,

      Tijdens inspectie onder de motorkap van Opel Combo 1.9 D merk ik dat er veel roest rond de leidingen zijn, dat naar kleine U-vormige koeler loopt dat voor onderaan de radiator is gemonteerd. Ik dacht eerst dat het oliekoeler is, maar het lijkt toch meer op koeler deel voor de stuurbekrachtiging. Het heeft eigen pomp aan de eigen V-snaar.
      De olie koeler is meestal van andere vorm, beetje van mini-radiator. Dit is meer een U-vormige buis met hoop metalen ringen doorheen. Net een antieke radiatorbuis.

      Hoe heet de onderdeel precies en de bijbehorende leidingen?
      Ik wil ze vervangen vanwege hoge graad aan roest en daardoor is geheel kwetsbaar geworden.

      En hoeveel zou het ongeveer kosten als 2de handsje? Ik wil eigenlijk niet een nieuwe nemen.

      Dank je wel!

      #17518386
      mrdummy
        Lid sinds:
        26 January 2005

        Niemand kent de onderdeel zonder een foto te bekijken? Hebben jullie behoefte aan een foto?

        #17518387
        Hacula
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2008

          Ik heb nooit een combo 1.9 onder de kap gekeken, dus een foto zou wel handig zijn ja :)

          #17518388
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            zal wel een Combo-B 1.7D (C17D / X17D) zijn, en ja, zal de koeler zijn van de stuurbekrachtiging.

            Willem

            #17518389
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              zo’n koeler heb ik op mijn kadett ook zitten.
              bij mij kwam hij van een vectra a 2000 16v af.

              groeten.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.