opel combo 1.7d turbo inbouwen?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types opel combo 1.7d turbo inbouwen?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #18202418
    reaceyourfears
      Lid sinds:
      27 July 2010

      probleem gevonden :D de leesring en de sleutel van de corsa genomen, aangesloten tegen elkaar houden en vroem! :p

      ik ga dus gewoon de zender(seutel)en ontvanger(leesring) van de corsa onder het daschbord van de combo bouwen, zo moet ik niet alle sloten verwisselen :thumb

      zou dat veel stroom af nemen als de zender en ontvanger continue zogezegt opstaan?

      #18202419
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Transpondrr kan je los wisselen, is een los blokje in je sleutel.
        Mocht je een originele 4kante sleutel hebben heb je geen tranpondrt ontvanger.

        Kijk eens of je een transponder hebt in de sleutels van bijdevauto’s, als je er een hebt van 96 of oudrr kan deze zonder start onderbreker zijn.

        Dacht ook dat er maar een type ontvanger is.

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        #18202420
        reaceyourfears
          Lid sinds:
          27 July 2010

          ze hebben allebij ronde sleutels dus met startonderbreker, combo is van 1998 dacht ik de corsa van 2000,

          maaruh is het niet zo dat de ontvangers (leesringen) niet kunnen verwisseld worden? denk als ik de leesring van de corsa op het contactslot zet van de combo dat de codes niet overeen komen? heb het eigenlijk niet geprobeerd :oops: :hmmz

          nu heb ik de leesring en sleutel van de corsa samengelijmd en onder het daschbord van de combo bevestig niet zoals het hoort maar het werkt :D

          #18202421
          reaceyourfears
            Lid sinds:
            27 July 2010

            oeps je post niet goed gelezen :oops: ik kan dus eigenlijk de leesring van de corsa nemen en de zenders van de sleutels verwisselen?
            maar hoe krijg je die zender eruit? sleutel is toch 1 geheel :hmmz

            #18202422
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Sleutel is deelbaar, er zit bovenop de sleutel zelfs een inkeping om hem te openen.

              Dit weer omdat bij een sleutel met lampje erin weer enkel het dekseltje anders is, zo hoeven ze maar 1 type sleutel te maken.

              Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

              #18202423
              pierrekrik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 November 2010
                astraTD wrote:
                Roetstop eruit halen bestaat niet, wel 3 kwart slag indraaien.

                Kat leeg meppen, en begrenzers uit de doos halen is voldoende om binnen 8.5sec naar de 100 te knallen. ( met een 1.7 astra station )

                Wat bedoel je met begrenzers uit de doos halen? :hmmz

                #18202424
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Luchtfilterbak, pijpjes binnenin weghalen (bij de combo heb je kans dat de luchtfilterbak al helemaal leeg is

                  Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                  #18202425
                  reaceyourfears
                    Lid sinds:
                    27 July 2010

                    de pijpjes heb ik al leeggehaald ;) en de roetstop staat al een stukje open :wors

                    vandaag eens testritje gedaan en rijd wel leuk in een combo :D meteen eens tegen mijn broers zijn fiesta 1.6tdci met 95pktjes gesprint en rij hem van 0-100 redelijk goed weg, vanaf 120 blijft hij plakken tot een 160 sneller heb ik niet gereden :D

                    is geen sprintbom maar gaat toch al vlot voor een combotje als je weet dat de fiesta een 12sec naar 100 doet dan moet de combo ergens in de 10-11sec zitten :thumb

                    hoop dat de turbodruk verhogen nog iets uithaald en de intercooler, zo ga ik dan voorlopig rijden en op het gemak dan eens kijken naar een grotere turbo.

                    #18202426
                    Bartjex88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 June 2009

                      Zit bij de startonderbreker in, dit is een zwarte platic achterop de pomp, als je dit voorzichtich stuk slaagt met een hamer kom je neer op een enkel klepje, hier 12v op en weg is startonderbreking.

                      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                      #18202427
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        Beetje late reactie….even kijken naar de data van de reacties

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.