Opel Combo 1.7 Diesel start niet als hij warm is.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Motoren How to’s – Motortechniek 4 Cilinder Diesel Opel Combo 1.7 Diesel start niet als hij warm is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18488403
    Opelfreekje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 November 2022

      Beste gebruikers van dit forum, het is voor mij de eerste keer dat ik mij op een forum aanmeld, dus weet nog niet hoe e.e.a. werkt.
      Ik rij al jaren met allerlei soorten Opels, en overal nog uit kunnen komen. Maar nu heb ik wel een heel vreemde storing. Hopelijk kan een van jullie mij er verder mee helpen.
      Als de motor koud is start hij zonder problemen en als hij warm is en ik start hem kort nadat ik hem uit heb gezet doet hij het ook prima. Maar als hij warm is en ik start hem een uurtje later, draait hij goed rond maar slaat niet meer aan. Als ik dan weer wacht tot hij echt helemaal afgekoeld is, doet hij het weer. Hij is ook nog nooit afgeslagen tijdens het rijden. Dan loopt hij als een zonnetje.
      Zelf ben ik redelijk technisch, maar niet bekend met de moderne motorregelingen. Mijn Combo is van 2004, dat is voor mij al een moderne auto ;-)
      Een kennis van mij is automonteur en heeft hem uitgelezen. De computer geeft aan dat hij geen brandstof krijgt. Hij heeft de ECU al twee keer vervangen door een gereviseerde, en de krukassensor en oliefilter ook al vervangen. Hij weet nu niet meer waar hij het zoeken moet.
      Heeft een van jullie een idee?

      Gr. Opelfreekje.

      #18517821
      billy60
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2023

        Help ik heb precies het zelfde probleem, start niet als warm is.

        Koud wel.

        #18517824
        billy60
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2023

          <p style=”text-align: left;”>Ik heb de zelfde problemen, start als het koud is, loopt als een zonnetje!!!</p>
          Is de motor warm start de auto niet.

          #18517825
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            En de bouwjaar en motor code is …. onbekend

            #18517847
            billy60
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2023

              Hallo Liviu,

              Bouw jaar is 2001, motor code is onbekend.

              #18517860
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Y17dt. Grote kans dat de EDU (computer achter de motor) defect is, meestal slecht tot los soldeerpuntjes.

                zie youtube.

                #18518679
                billy60
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 March 2023

                  Blijft het zelfde probleem houden Nadat de EDU en krukascensor is vervangen. Iemand nog suggesties.

                  #18518681
                  billy60
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 March 2023

                    Mijn volgende stap is brandstofpomp vervangen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.