Opel Atra K 2019. Temperatuursensor

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Opel Atra K 2019. Temperatuursensor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    triton123
    Deelnemer

Hallo,

Weet er iemand waar de temperatuursensor van een opel astra K van 2019 weet zitten.

Ik weet da de wagen er 2 heeft 1 aan de radiator en 1 aan de motor. Ik zoek dus die van de motor, kan deze nergens vinden, is deze ingebouwd kn de thermostaat of gewoon ergens los te schroeven?

Lang naar zitten zoeken, zou graag eerst de plaats weten voor ik dingen losmaak die niet hoeven losgemaakt te worden.

Grts

Riesje69
      Deelnemer

Beste Triton123,

Waarom zou je deze willen losmaken?

Over welke motor hebben we het hier? Daar zit veel verschil in. Dat er verschil in zit digitaal tov analoog is normaal. Als je de motor flink laat werken zal de digitale temperatuur zakken terwijl de analoog op het midden blijft staan. Digitaal loopt achter bij opwarmen motor.

Gr. Ries.

triton123
        Deelnemer

Hey Riesje,

Het gaat om een 1.6Cdti 100kw. Ik krijg een motorstoring en de ventilator blijft draaien op hoogste stand, motortemperatuur gaat ook niet omhoog. Verwarming heb ik wel.

Ik heb de wagen uitgelezen en geeft motorstoring p0128 temperatuur motorkoelvloeistof onder regeltemperatuur thermostaat. Dus waarschijnlijk zal het aan de sensor liggen of thermostaat.

Wou zelf beginnen met de sensor, deze is dus moeilijk te vinden op het blok.

Groetjes

Riesje69
          Deelnemer

Hoi Triton123,

zelf zou je kunnen testen of de radiateurslamgen warm/heet worden. Voorzichtig natuurlijk!

Vermoed de thermostaat die defect is. Interieur verwarming werkt altijd, zit voor de thermostaat. Nu het buiten iets aangenamer wordt zal de wijzer iets hoger staan.

Gr. Ries.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.