Opel astra sports tourerJ bwj 2014 , motorcode P0299

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra sports tourerJ bwj 2014 , motorcode P0299

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340657
    Varuzhan Baghdasaryan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2017

      Beste,

      Ons Astra verliest SOMS vermogen, als we rijden op de autobaan (100-110km/u) meestal bij 5e versnelling brandt het lichtje van de motor opeens en als we dan gas geven blijft de auto op dezelfde snelheid (heeft geen vermogen meer)
      als we de auto opnieuw opstarten gaat het dan weer wel, de turbo werkt waarschijnlijk wel want we hebben vandaag tot 180km/u kunnen rijden en die trekt ook heel goed op (1.6 diesel eco). We hebben al in 2 garages een diagnose laten uitvoeren en we kregen de motorcode P0299 met als vermelding motoronderduk, maar ze weten zelf niet wat het kan zijn dus stellen ze voor op alles af te breken en nieuwe onderdelen te plaatsen wat natuurlijk zeer hoge kosten met zich zal meebrengen

      iemand ervaring hiermee ? of tips ?

      #18340667
      SnowWolf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 December 2015

        “P0299 Engine Underboost”

        Klinkt toch als een turbo probleem, als ik een beetje rond google kom ik op een “split intake hose” probleem uit op dit model. Misschien even kijken of je een scheur/gat in de intercooler/turbo slangen kan vinden.

        #18340759
        mitchelvm
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2016

          Probleem heb ik ook gehad, of iniedergeval iets dat er erg op lijkt, motor blaast dan valse lucht waardoor je iets vermogen verliest en hij word heel milieuonvriendelijk.

          Bleek gewoon een slangetjes los te zitten, dus daar zou ik beginnen met checken

          #18348575
          opeltech
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 September 2017

            is dit probleem gevonden?

            #18365644
            Zou
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 December 2016

              Hallo Opelliefhebber

              Hetzelfde probleem heb ik ook, foutcode P0299. Opel Astra sportourer 1.6 cdti ecoflex bouwjaar 2015 en 90.000km

              Opel garage heeft code gewist, alle slangen en kabels nagekeken en addetief (roetfilter cleaner) in de tank gedaan prijs 68€

              Na  1 maand terug hetzelfde probleem terug. code zelf maar gewist maar probleem blijft zich herhalen en altijd onder dezelfde omstandigheden

              bij 90 a 100 km/u bergop bij een weg met een brug in de 4de of 5de versnelling altijd om de 2 a 3 weken prijs op dat trajekt.

              Opel garage heeft weer niks gevonden. Wat kan dit zijn?

              Graag hulp en alvast bedankt

              Zou

               

               

              #18365767
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                als er geen gescheurde turbo slangen zijn dan de vacuum regelklep voor aansturing van de turbo vervangen, deze zit bij de 1.6 diesel achterop het blok boven de startmotor

                #18368360
                Zou
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 December 2016

                  Dank je wel voor de tip :happy02:,

                  Inderdaad bij de vorige smering het vacuumventiel laten vervangen bij opel (prijs 116€ ) auto rijdt als nieuw.

                  Mvg,

                  Zou

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.